Silnik 1,6hdi - mam tę przyjemność posiadania najprostszej konstrukcji DV6 (9HX) pozbawionej dwumasy, turbinki o zmiennej geometrii oraz FAP-a. Dzięki czemu nie ma prawa nic się specjalnie popsuć. Mogę to potwierdzić, jest to drugi pojazd z tej rodziny (wcześniej c3) z tym silnikiem. Pracuje dosyć cicho, równo. Odpala na dotyk. Jeśli chodzi o osiągi, to nie powala, ale wystarcza do przemieszczania się z pkt do b. Ale odwdzięcza się spalaniem. Na chwile obecną przejechałem nim 2tys km i średnio spalił 5,6 ON.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na tą klasę auta nie mam uwag. Skrzynia pracuje zaskakująco precyzyjnie jak na 4letnie auto z przebiegiem 55tys. Póki co nie występuje gram luzu, brak efektu wstecznego biegu (różnica w synchronizacji - jak to twierdzi ASO)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w porównaniu z c3 jest neutralne. Samochód nie wychyla się na boki, układ kierowniczy jest dość precyzyjny. Dobrze trzyma się drogi i tłumi nierówności. Niestety wielkim mankamentem jest (uroki naszych drów) trwałość zawieszenia. Częstą bolączką są stuki dochodzące z belki skrętnej jak i z przedniego zawieszenia. Efekt - często zużyte tuleje wahaczy, gałki i drążki kierownicze. Na szczęście nie są to ogromne koszta (poza ASO), ale męczące.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie widoczność rewelacja. Jedyny mały minus to lusterka zew - mogłyby być ciut większe - bardziej kwadratowe. A tak to OK.
5,0
Ergonomia
Mnóstwo schowków - czego mi bardzo brakowało w innych pojazdach. Wszystko na swoim miejscu. Kierownica - można się przyzwyczaić, ale za to wszystko pod ręką, nie trzeba odrywać dłoni od kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co minusów brak. Częste przypadłości to awarie klimy dwustrefowej (po jednej stronie chłodzi, po drugiej grzeje). Ale można to naprawić samemu zestawami naprawczymi (szczegółowe opisy na forach)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet wysokie osoby znajdą miejsce dla Siebie. Przetestowałem go w 4dorosłe osoby + bagażnik na maxa i nikt nie narzekał na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla jest OK. Głośno robi się dopiero przy znacznych prędkościach. Komora silnika bardzo dobrze wyciszona i słychać tylko delikatny pomruk diesla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunek wagi do mocy = OK. Jak to w mieście przy odpowiedniej technice jazdy średnio 6-7ON w skrajnych przypadkach (korki + upał + klima). Ale ogółem w 6ON powinien się zmieścić.
Naprawy - ASO jak to ASO, trochę spiewają.
Ja naprawiam w zaprzyjaźnionym warsztacie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki dużej ilości tych modeli na rynku ceny napraw, cena zakupu i sprzedaży oraz dostępność części zamiennych sprawiają, że Citroen jak dla mnie to dobre rozwiązanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ktoś kiedyś powiedział - Jak zepsuje się Toyota to przypadek. Jak zepsuje się francuz - to znowu francuz. Ja już posiadam 4 Francuza w rodzinie - jak dbasz, tak masz. Każde auto się psuje i to jest beczka bez dna!! Ale silnik + ergonomia i ceny ew napraw rekompensują wszystko.
Obecnie każde auto jest napchane elektroniką i takimi podzespołami, żeby tylko jeździć do ASO i naprawiać, tego nie unikniemy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW
[l/100km]