Przy tej cenie, tak oryginalny, funkcjonalny i w sumie niezawodny samochód to żadkość. Gorąco polecam. Nie opłaca się go co prawda puźniej sprzedawać, ale kupić za to można tanio. POLECAM.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny i ekonomiczny. Pięknie zbiera się od dołu i nie ma mowy o turbo-dziurze.
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić, ale powyżej 100 zaczyna być głośno bo miom skromnym zdaniem brakuje 6 biegu. Wsteczny wskakuje jak trzeba i jest tam gdzie Bozia przykazała (pod piątką)
4,0
Układ jezdny
Jak na moje zbyt twarde zawieszenie z tyłu powoduje, że prze nierównościach na szybko przejerzdżanych zakrentach zaczyna wynosić tyłek. Przy większym obciążeniu prowadzi się zdecydowanie lepiej. Precyzja układu kierowniczego mogłaby być lepsza, ale bez tragedii.
Komfort
4,0
Widoczność
W wersji 5d bardzo dobra. Słupek A nieco zasłania gdyż przebiega mocno ku przodowi, ale da się przyzwyczaić. Lusterki wsteczne jest kretyńsko nizko zawieszone i nieco zasłania, do czego trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Nieruchomu trzpień kierownicy w niczym nie przeszkadza i nie jest to coś do czego trudno się przyzwyczaić. Wszyatko jest pod ręką. Ogranicznik prędkości i tempomat są po prostu genialnie proste w urzyciu. Tylko kalkson nie tam gdzie powinien być, choś i tak lepiej niż w starych cytrynach. Tam był na czubku dźwigienki kierunkowskazów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby wszystko jak trzeba, ale w wilgotne dni ciężko pozbyć się pary z okien. Duża przednia szyba stanowi poważne wyzwanie dla wentylacji i często nie dajo ona rady.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment C w kabinie jest bardzo dużo miejsca. Szczególnie na boki i na nogi na tylnich siedzeniach. Z bagażnikiem jest nieco gorzej. W tym względzie co najwyżej przeciętnie.
3,0
Wyciszenie
Minys na zyciszenie. Samochód jest zbyt głośny jak na dzisiejsze standardy. Na postoju jest głośny, podczes jazdy w mieście jest głośny, a w trasie powyżej 100 jest bardzo głośny. Tendencja do wyłażenia uszczelek wywołuje dodatkowo wzmożony świst powietrza przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja żona potrafi bez trudu zejść poniżej 5l/100 km. Mi ta sztuka udaje sie sporadycznie. Przy cięższej nodze w cyklu mieszanym spala 6,2, przy lżejszej 5,5
5,0
Stosunek jakość/cena
J.W.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie będę oszukiwał. Drobiazgi się zdażają i strasznie denerwują. Osłona silnika notorycznie się odrywa i trzeba ją wymieniać (70 PLN), hamulce do najtrwalszych nie należą. No i komputer przy wysokich i bardzo niskich temperaturach potrafi wmawiać nam, że drzwi sąotwarte, albo, że silnik się grzeje, co mija się z prawdą. W zasadzie komputer sam się po chwili leczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW
[l/100km]