Wydaje mi się, ze duzo dobrych i doskonałych ocen daje wynik doskonały.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sprawdzony w 307, dość dynamiczny, jak się wkręci na obroty ma fajny odgłos
4,0
Skrzynia biegów
nie mam żadnych problemów, ale doświadzyłem już bardziej precyzyjnych mechanizmów.
4,0
Układ jezdny
przy większych nierównościach trochę stuka tył, za to w normalnej podrózy, na drogach nawet średniej jakości, zapewnia bardzo wysoki komfort jazdy, jak nie z tej klasy samochodów. Odczuwa się to zwłaszcza na długich trasach,
Nie należę do idiotów, którzy zakładaja, że samochód nawet na drogach publicznych ma tylko dwa stany: przyspieszanie i hamowanie, w związku z tym nie testowałem go w warunkach skarajnych.
Moim zdaniem prowadzi się go bardzo pewnie choć jest dość miękki, ale podobno to i tak najtwardszy z Citroenów.
Komfort
4,0
Widoczność
Przedni słupek trochę przesłania widoczność. Dokucza to zwłaszcza przy skręcaniu.
Poza tym wysoka pozycja za kierownica (choć mozna siedzenie dość mocno obnizyć, jak ktoś lubi) daje niezły "ogląd sytuacji".
5,0
Ergonomia
trzeba się troche przyzwyczaić do nieco innego niz zwykle układu zegarów, ale doceniam fakt, że kontrola prędkości nie wymaga zbytniego wysiłku akomodacyjnego oka.
jak już sobie zakodujesz całą funkcjonalność, okazuje się że wszystko jest na właściwym miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie ok. Tyle że gadżet w postaci zapachu nie zawsze działa tak, jak bym sobie tego życzył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest rewelacyjnie. Wygodne, lekko profilowane fotele.
Z tyłu tez jest nieźle, ale szkoda, że bagaznik ma tylko 320 litrów, choć jest całkiem "ustawny".
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie od warunków zewnętrznych jest naprawde dobre (nowy Focus i porzedni, aktualny na tamten czas Civic nie maja startu), ale wciąż coś drga mi w słupkach przy mocowaniach pasów. nie jest to specjalnie głośne, ale tuż nad uchem (kierowcy i pasażera) i może człowieka szlag trafić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na autostradzie, przy ustawieniu 136 km/h na tempomacie - ok.11,5 litra/100 km. Testowane wiosną bez włączonej klimatyzacji, na letnich oponach.
Zimą, na oponach zimowych i z włączonym ogrzewaniem przynajmniej 1 litr/100 km więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem go w promocji o 15 tys. niżej niż cena katalogowa. W tej cenie za taki silnik i wyposażenie nie ma konkurencji.
Wówczas przy porównywalnym wyposazeniu, trzeba było zapłacic odpowiednio
za Corollę ok. 8 tys. więcej, za Focusa ok. 12 tys (wersja podstawowa był w tym czasie b. uboga). Civic nie rozwazałem, bo znałem z autopsji i chciałem cos bardziej komfortowego, a poza tym nuuudna, a i szykował sie następca (swoją drogą całkiem fajny).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś stukanie w drzwiach i słupkach bocznych. serwisy z tym drugim , jak dotąd się skutecznie nie uporały.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]