nie pasuje do ogólnej opinii o citroenach - nie jest takie złe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy niskich prędkościach obrotowych cichy. Powyżej 3,5-3,8 tys. trochę głośniej. Uwagę zwraca licznik - w analogowych w innych autach wskazania są wyższe przy tej samej prędkości. Wydaje się że auto jedzie niezbyt szybko, ale jadąc autem z normalnym licznikiem wskazania są wyższe. Z ustawionym tempomatem c4 pokazywało 81 km/h a w nowej corolli verso równo 100!! taka sama sytuacja - przy 120 w corolli na wyświetlaczu ledwie dobija do 100. O co chodzi?
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie dobra, zdecydowanie lepsza od np. astry II (zrobiłem ponad 100 tys.). Chodzi lekko, nie ma problemów które opisują inni użytkownicy. Czasami rzeczywiście (ale rzadko) przy zmianie z 2 na 3 trzeba poprawić.
Uwagę zwraca krótkie zestopniowanie. Czy to może wynika ze wskazań licznika - w porównaniu do tradycyjnych zegarów...
4,0
Układ jezdny
W miarę przejechanych kilometrów coraz lepiej. polecam naciskać ASO na wymianę tylnych amortyzatorów w ramach gwarancji. Po wymianie nie słychać już dobijania, co nasilało się przy ujemnych temp.
Poza tym zaskoczył mnie układ kierowniczy - jest precyzyjny. Hamulce ze BA - rozleniwiają. Jak jadę później innym autem mam problem (z przyzwyczajenia późnego i lekkiego nacisku) z wychamowaniem:)
ESP wkracza w odpowiednim momencie. Dziwnie azachowuje się natomiast ASR - raz za szybko, raz koła długo buksują...
Komfort
3,0
Widoczność
No właśnie - słupki przednie o których wszyscy wspominają. Ale to niezbyt istotne.
Za to na boki i wprost (za sprawą dużej powierzchini szyb - nieźle).
4,0
Ergonomia
Pasuje odległość do skrzyni biegów - w idealnym miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie nie ma problemów z parowaniem (co jest bolączką Opli - ciągle albo zaparowane albo za gorąco). Za to klima ciężko musi pracuować - chyba ze względu na przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdże sam lub w dwójkę. Mnóstwo miejsca. Z tyłu ciaśniej - ale jest to auto 3d.
3,0
Wyciszenie
Ok. powyżej 130 silnik pracuje na wysokich obrotach i nie ma prawie różnicy czy się jedzie 130 czy np. 150. I znowu powraca temat wskazań licznika. Może "normalnie" byłoby już ze 150!? Trochę mnie to irytuje, bo kumple kwitują że ma takie krótkie przełożenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na masę, poj. i moc - jest lepiej niż się spodziewałem. Zużycie nigdy nie przekroczyło 10l.
Komputer pokazuje średnio 0,3l za dużo. Wchodzi przy dystrybutorze mniej. Trasa - przy norm jeździe (ok.100-110) - 6.7/6.9l - zmierzone wiele razy na trasie 650-700km.
Miasto - nigdy więcej jak 9l. Nie wiem o co chodzi z 12l jak u niektórych. Sam jeżdżę często na pierwszycg trzech biegach. I nie cackam się z autem...
3,0
Stosunek jakość/cena
Uwzględniając niskie stawki ubezpieczenia, spalanie i promocję - wypada dość korzystnie. Oczywiście jeżeli będzie się jeździło kilka lat. Bo tak, duży spadek wartości jest zdecydowanie nieuzasadniony.
Znajomi jeżdżą innymi markami - i każdy ma z czymś problem. to chyba jest problem w ogóle nowych aut, a nie konkretncyh marek. Nowa corolla verso - trzeszcy tapicerka i odpadają plastiki wewnątrz na słupkach przednich; W nowym mondeo problem z silnikiem tdci. W golfie V u znajomego przy przebiegu 40tys. km pojawiło się skrzypienie plastików...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Potwierdzam - jest ich niemało. Zaczęło się od odbioru auta - plamy na desce rozdzielczej, kropla jakiegoś kleju na siedzeniu (wymienili poduszkę siedziska).
Dobijające amortyzatory - wymienili.
Swist w okolicach szyby bocznej - podobno jest to usterka fabryczna - za krótka jest jedna uszcelka...
Błąd ze wskazaniem przeglądów - mimo kasowania błędów świeci się ciągle klucz...
Odstawały dzrwi kierowcy - poprawili...
Odpada czarna kwadratowa maskownica (plastik) przy kratce w przednim zderzaku...
Fabryczne dywaniki niezbyt pasują (z tyłu) - przy przesuwaniu fotela haczą i się wyginają...
Podczas jazdy w mieście 0 przy lekko uchylonej szybie - wpada ona w drgania, jest zbyt sługa albo za słabo przytrzymywana...
Chyba starczy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak na szczęście. Rozważam wykupienie kontraktu serwisowego - tak na wypadek. Chociaż jest cholernie drogi. Ale jak przypomnieć usterki w pierwszej C5 to chyba się zdecyduję. Nie wiadomo jeszcze co wyjdzie w trakcie użytkowania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]