Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 I Hatchback

zariach, 11 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 I Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Układ hamulcowy to najlepszy element tego auta. Odporny na ostre traktowanie i zatrzymuje auto bardzo wydajnie nawet z prędkości grubo ponad przepisowych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : w duże mrozy, auto gdy jest zimne zapala po czym po kilkudziesięciu sekundach gaśnie i wtedy bardzo ciężko je odpalić. Przy tej usterce występuje też praca na 3 cylindrach
4,0
Całokształt
Auto zdecydowanie ładne, w środku i na zewnątrz. Małe niedociągnięcia w ergonomii i w skrzyni biegów. Zdecydowanie dobre dla kogoś, kto chce w miarę nowe, bezpieczne i wygodne auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli nie jesteś wiecznie uczącą się jeździć ofermą to silnik 1.6 16v 110KM to kompletne minimum w tym aucie :). Rakieta toto nie jest ale da się jechać, co prawda przy dynamicznej jeździe odbija się to na spalaniu 9-10l. Na trasie używając tempomatu i jadąc do 110kmh schodzę do 6,5l/100 (zgodnie ze wskazaniem komputera). Jak dla mnie silnik dość cichy. Nie wyobrażam sobie 1.4 w tym autku... 1.6 to kompletne minimum!
2,0
Skrzynia biegów
Źle dobrane przełożenia, niska precyzja lewarka uniemożliwia szybkie zmiany biegów jeśli ktoś chce ostro pojechać. Uniemożliwia ekonomiczną i szybką jazdę w trasie - na 5tce mam dokładnie 3000obr przy 100km/h - oznacza to, że jeśli nie chcemy spalać 8-9l w trasie to nie możemy przekraczać 120-130kmh. A ekonomiczna jazda to jazda 100kmh...
3,0
Układ jezdny
Auto jest mocno podsterowne, utrudnia to kontrolowane poślizgi w zakrętach. Zawieszenie trochę dość dobrze tłumi nierówności, nieprzyjemne jest jednak to jak głośno wybierają nierówności. Ale to raczej kwestia tego, że mam amory do wymiany.
Komfort
4,0
Widoczność
Wielka przednia szyba ułatwia widoczność. Lusterka w wersji przedliftowej są trochę głupio wyprofilowane, obcinają nam zewnętrzną górną stronę widoku. Ale nie jest źle, czasem przeszkadzają tylko boczne słupki A.
3,0
Ergonomia
Nie najlepiej. Główne zastrzeżenia: nieprzemyślany system sterowania radiem z kierownicy - nie dośc, że kierownica z nieruchomym środkiem utrudnia obsługę radia podczas nawet lekkich zakrętów (ręce na wieńcu uciekają przyciskom) to sam system jest nie przemyślany. Gdy słuchamy radia mamy rolkę do zmiany stacji zapamiętanych i strzałeczkę w prawo do wyszukiwania kolejnych, wszystko OK. A jak przełączymy na CD to strzałeczka w prawo służy do zmiany utworów (tylko i wyłącznie do przodu!!) a rolka, która mogłaby z powodzeniem pełnić tą funkcję - również cofać utwory jest NIEAKTYWNA! Strzałka mogłaby służyć do przewijania pojedyńczych tracków a rolka do zmiany w przód i w tył... No ale nikt nie chciał pomyśleć, szkoda. Utwory cofamy odrywając rękę od kierownicy manipulując przy radiu. Zastrzeżenie nr 2 - przycisk odblokowywania drzwi centralnego zamka jest niewidoczny z perspektywy kierowcy (schowany idealnie za wieńcem kierownicy). Niestety jak jest potrzebny to trzeba go nerwowo wymacywać lub odchylić się w prawo... Do VW pod względem ergonomii jeszcze daleeeekooo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Grzeje jeszcze zanim silnik się porządnie nagrzeje nawet w zimie. Klima też dobrze działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
C4 pod względem miejsca podróżowania jest super. Jest go aż zanadto. Podróż w trasie w 4 niemałe osoby nie sprawia problemu.
4,0
Wyciszenie
Na mój gust jest dobrze, chociaż silnik jest raczej słyszalny przy dodawaniu gazu. Mam niskie wymagania co do tego, bo moje poprzednie auto było po prostu głośne. Mogłoby być co prawda ciszej ale źle nie jest.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam ciężką nogę - w trójmieście moje spalanie oscyluje w granicach 9-10l pomimo, że da się zejść do 8l po mieście. Na trasie przy użyciu tempomatu zrobienie spalania poniżej 7l to żaden wyczyn. Auto się raczej nie psuje, naprawy tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tego auta na rynku wtórnym są tak niskie, że jest to komedia. Wynikają ze złych opinii o Citroenach... Ale jest to przesada. Nie jest to takei złe auto i przy tych cenach zdecydowanie jest warte pieniędzy. Szczególnie jeśli poszukamy egzemplarza z polskiego salonu z dokumentacją i nie od handlarza. Lepiej dołożyć te 5-6tys i mieć pewne auto - wtedy będziecie zadowoleni.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rozrusznik miał zwarcie, przepalało bezpiecznik przy rozruchu. 300zl za wymianę 2 śrubek przy nim. Mam też problem w duże mrozy, auto gdy jest zimne zapala po czym po kilkudziesięciu sekundach gaśnie i wtedy bardzo ciężko je odpalić. Przy tej usterce występuje też praca na 3 cylindrach. Nie wiadomo o co chodzi, i mimo że występuje rzadko to bardzo mnie denerwuje. Oprócz tego raczej spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem takich sytuacji, ale autko salonowe i oryginalny przebieg 125tys km więc byłoby to dziwne gdyby tak nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 I Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
8,5
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 I Hatchback