Układ hamulcowy
: Zjechane tarcze przednie - 30 kkm
Silnik
: Pad sondy lambda - 20 kkm
4,0
Całokształt
Całokształt oceniam dobrze - auto przyzwoicie się prowadzi, jest bardzo wygodne i zwrotne, potrafi cieszyć użytkownika. Poza tym ma świetny design, którego nie ma - niestety - większość aut na rynku.
Do minusów należy zaliczyć wpadki jakościowe - sprzęgło, hamulce, sonda lambda - to te duże ułomności, które trapiły mój egzemplarz; \"drobnicy\" jest dużo i jest ona po prostu denerwująca.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoity silnik do miasta i na trasę, elastyczność mogłaby być lepsza. Przy wyprzedzaniu warto zredukować, żeby skrócić manewr.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia OK jeśli chodzi o wszystkie biegi do przodu, natomiast wsteczny potrafi \"haczyć\" i wkurza niestety w najbardziej krytycznych momentach, kiedy musisz akurat szybko cofnąć...
4,0
Układ jezdny
Jest OK, natomiast coś zaczyna buczeć przy skręcaniu w lewo, co przy przebiegu 48kkm nie rokuje za dobrze...
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra - kiedy już przyzwyczaić się do tego auta to nie ma najmniejszego problemu z widocznością. Sportowe lusterka na początku mogą sprawiać kłopot, później nie ma to już znaczenia.
5,0
Ergonomia
Jest SUPER. Brakowało w tej wersji podłokietnika - teraz już jest (akcesoryjny, ale nie z ASO) i ten detal poprawia właśnie ergonomię całości. Naprawdę dobrze zbudowane auto pod tym kątem!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocena \"doskonale\" - w zimie ciepło, latem chłodno, nie paruje, nie ma problemów z nagrzewaniem - wszystko w najlepszym porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o miejsce - ocena najwyższa, nikt nie ma problemów z podróżowaniem tym autem, a jeździmy w różnych konfiguracjach, czasem po 5 osób na pokładzie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie OK do 110 km/h, powyżej jest już po prostu głośno. Przy prędkościach autostradowych w Niemczech szkoda w ogóle włączać radio.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o ekonomikę tego silnika, to jest różnie - w mieście bardzo słabo (regularnie 9,5-10 l / 100km), w trasie jest bardzo przyzwoicie (ogólnie 6,1 l / 100 km).
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj daję ocenę \"dobrze\" - bo auto nie było drogie w porównaniu z konkurencją, do tego jeszcze dobrze wynegocjowana cena :). Natomiast mogłoby być lepiej z niezawodnością. Ceny przeglądów w ASO zwalają z nóg, po gwarancji chyba przyjdzie czas na serwisy alternatywne i własnoręcznie dobrane części - te z ASO niestety mogą nie grzeszyć jakością, jeśli są analogiczne jak te na pierwszy montaż.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgami jest przeciętnie - klekoczące plastiki pod maską, problemy z szybami elektrycznie opuszczanymi, odchodzący klar na tylnym zderzaku, wibracje kierownicy przy prędkościach 130+km/h (do tej pory obecne), ostatnio szalejący zamek bagażnika - to standard. Do tego doszło jeszcze złe spasowanie klapy bagażnika, która obija się o rynienkę przy tylnej lampie :(
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przeciętna niezawodność jak na tę klasę - padło sprzęgło (komplet, na gwarancji), do tego zjechały się tarcze przednie po 30kkm; w rocznym aucie siadła sonda lambda. Na gwarancji da się to wszystko znieść, po gwarancji może być mocno wkurzające i kosztowne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]