Ocena kierowcy - Citroen C4 I Hatchback Facelifting
mmatla12,
5 lat temu
Silnik 1.6 VTI 122KM 90kW
Rok produkcji 2009
Przebieg:
211 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Przestrzeń wewnątrz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Nie montujcie LPG.
3,0
Całokształt
Jeżdzę C4 od 3,5 roku, w tym czasie zrobiliśmy razem ponad 120 tysięcy kilometrów. Pytanie - dlaczego przy tak dużym przebiegu Panie Macieju jeździ Pan Citroenem C4 1.6 VTI jest jak najbardziej na miejscu !
Faktycznie, nie jest to zbyt rozsądne i nie jest to smaochód/silnik do tak dużych przebiegów, mimo to jako nasz daily car C4 jest zmuszony do towarzyszenia nam na codzień.
WYPOSAŻENIE - Ocenę samochodu zacznę od krótkiego opisu wyposażenia - wyposażenie jest w zasadzie pełne (oprócz dużego ekranu NAVI) 2strefowa klimatyzacja, tempomat, dobre audio, wszystko sterowane z kierownicy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki itp.
KABINA - Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace")
Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie.
KOMFORT JAZDY - na najwyższe uznanie zasługuje system audio, 6 glośników sprawia, że sluchanie muzyki sprawia dużą przyjemność, zaznaczam, że porównuję samochód do takich modeli jak Skoda Superb, Audi A4 z systemem BOSE, Seat Leon II generacji czy też VW Golf VII. Kilka razy w miesiącu pokonujemy razem trasy 400-800 km w których nieodłącznym kompanem jest tempomat, bardzo intuicyjny i wygodnie obsługiwany z kierownicy. Z uwagi na wyższą wersję wyposażenia warto podkreślić bardzo miękkie plastiki, brak skrzypienia oraz niesamowicie wygodne fotele i ładną tapicerkę (ostatnio wypraną - warto).
W temacie komfortu nie moge nie wspomnieć o znakomitych światłach, przebić na trasie mogą je jedynie ledowe nowoczesne światła, C4 ma naprawdę świetne oświetlenie !
SILNIK - 1.6 VTI 120 koni mechanicznych, zmierzona prędkość maksymalna to 198 km/h, z własnego doświadczenia prędkość komfortową określam na maksymalnie 140 km/h, powyżej tej prędkości robi się delikatnie niestabilnie, głośno a spalanie przekracza 10l/100km. Silnik nie jest ekonomiczny ale o tym w kolejnym akapicie. Przyśpieszenie jest poprawne - około 10 sekund do 100 km/h, elastyczność jest bardzo słaba, silnik budzi się powyżej 3000 obrotów na minutę. Skrzynia 5 biegowa - brakuje 6 biegu w trasie.
SPALANIE -
miasto 8,5 litra/100km
trasa przy 130 km/h - 7,6 l/100km
trasa przy 140 km/h - 8,4 l/100km
trasa przy 90 km/h - 6,4 l/100km
do LPG doliczcie proszę 20% - zrobiłem na gazie 120 tysięcy kilometrów więc weźcie tą wartość za pewnik + spadek mocy ale o tym w mojej ocenie instalacji gazowej.
Podsumowywując:
Samochód zdecydowanie do jazdy po mieście, wygodny, funkcjonalny i cały czas wyglądający świeżo. Jeśli jeździsz powyżej 20 tysięcy kilometrów rocznie - rozważ większy model :) nie pytaj dlaczego ja dalej nim jeżdzę... albo zapytaj jeśli chcesz, chętnie pomogę i rozwieję Wasze wątpliwości na temat Citroena C4 pierwszej generacji.
W razie pytań zapraszam do kontaktu :)
Wrażenia
2,0
Silnik
1.6 VTI 120 koni mechanicznych, zmierzona prędkość maksymalna to 198 km/h, z własnego doświadczenia prędkość komfortową określam na maksymalnie 140 km/h, powyżej tej prędkości robi się delikatnie niestabilnie, głośno a spalanie przekracza 10l/100km. Silnik nie jest ekonomiczny ale o tym w kolejnym akapicie. Przyśpieszenie jest poprawne - około 10 sekund do 100 km/h, elastyczność jest bardzo słaba, silnik budzi się powyżej 3000 obrotów na minutę. Skrzynia 5 biegowa - brakuje 6 biegu w trasie.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety tylko 5 biegów. Krótkie przełożenia do 3 biegu, ALE wygodny lewarek.
3,0
Układ jezdny
Precyzyjny choć trochę "miękki".
4,0
Karoseria
Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace")
Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Oddalona szyba, prawie jak w vanie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia 5/5 - wyjątkowo ergonomiczny kokpit i kierownica.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Efektywnie !
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace")
Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie.
2,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety LPG sprawiło, że koszty drastycznie wzrosły.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli nie założysz LPG lub wybierzesz diesla - warto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTI 122KM 90kW
[l/100km]