Zawieszenie
: łączniki stabilizatora - standard po naszych cudownych drogach
Inne
: opadające podszybie
Silnik
: pękająca część osłony turbiny
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony i to chyba najlepsze podsumowanie samochodu. Jedną z największych zalet jest wygląd. Poprostu jest nietuzinkowy i przyciąga oko, Wykonanie, materiały, bez zarzutu!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik akurat w tej wersji 110KM jest jednym z największych zalet tego samochodu. Przedewszystkim spalanie :) Nawet przy dynamicznej jeździe miescimy się spokojnie w 6l. Rekord jaki udało mi się osiągnąć na trasie to 4,7l/100km. Średnie spalanie w trybie mieszanym to u mnie 5,3 l. Jedynym minusem jednostki jest lekka ospałość przy prędkości obrotowej poniżej 1800obr/min. Przy prędkości powyżej 130km/h silnik mogłby bracować troszkę ciszej ale i tak jeśli chodzi o diesla i porównanie z konkurencją pracuje cicho:) SILNIK NIE KOPCI !!!
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje szóstego biegu i to jest największy minus! Czasem problem z wrzuceniem wstecznego ale to naprawdę rzadko.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie OK. Duży kompromis między sztywnością a komfortem jazdy. Zawieszenie (sprawne) pozwala na troszkę szaleństwa na serpentynach. Drugi plus to prostota zawieszenia więc i tania eksploatacja
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie OK , jednak dla niektórych minusem może być tylna szybka :)
5,0
Ergonomia
Kokpit wygląda na pierwszy rzut oka na troszkę kosmiczny ale odziwo wszystko jest na swoim miejscu i bez problemu po chwili można się odnaleźć. Przyczepić można się jedynie do obsługi klimatyzacji. Chcąc zmienić w klimatyzacji dwustrefowej temperaturę (jednakową dla kierowcy i pasażera) trzeba kręcić dwoma gałkami...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie i klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To kolejny plus dla C4. W swojej klasie niewątpliwie najprzestronniejszy z przodu. Z tyłu raczej standard w wersji 3d
4,0
Wyciszenie
Powyżej 150km/h mogło by być troszę ciszej ale ogólnie nie jest źle. Silnik mógłby być troszkę cichszy powyżej 3000obr/min ale z porównaniem do konkurencyjnych modeli jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największy atut. Znajomi nie wieżą !!! Rekord na trasie przy spokojnej jeździe (do 110km/h) w 2 osoby to 4,7l. Średnio w trybie mieszanym 50/50 pali mi 5,2-5,4l/100km. Ostatnia trasa 6000km w pełni załadowany (śr. prędkość 120-150) 5,5l/100km. Maksymalne spalanie po mieście to 6l. Silnik dynamiczny, oszczędny i nie kopci :) Ale uwaga na paliwo. Musi być dobrej jakości i tankowane na sprawdzonych stacjach
5,0
Stosunek jakość/cena
Na nowego mnie nie stać ale porównywać 2,3 latka z markami niemieckimi gdzie muszę do nich dopłacić około 10tyś (nie wiem za co chyba za znaczek) to C4 wypada naprawdę dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobne awarię to popsuł się wyświetlacz z komputera. Kupiłem samochód z niezauważoną wadą właśnie tego ekranu no i po roku całkowicie przestał działać. Kupiłem używkę na 100zł :) Przy 70tyś pękła część osłony turbiny którą wymontowałem i mam spokój z klekotaniem. Słynne lekko opadające podszybie w niczym jednak nie przeszkadza. Jeśli chodzi o zawieszenie to tylko i wyłącznie padają łączniki stabilizatora (średnio co 15tyś km już zaczyna je być słychać) Wymiana tania i prosta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł na trasie i nigdy nie miałem poważnej usterki która zakłóciła by jazdę
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 110KM 81kW
[l/100km]