Wcześniej jeździłem Hondą, Renault, a w międzyczasie krótko kilkoma innymi , w tym Skodą, Toyotą, czy Oplem więc porównanie jakieś mam. Każda marka oferowała coś fajnego, ale każda miała też poważniejsze minusy. Jak nie kiepska japońska blacha, to irytujące szczegóły w Renault. Po tych autach szukałem czegoś nieco nowszego, ale wciąż prostego konstrukcyjnie. C4 w tej roli jest idealny. Wygląda wciąż świeżo i ciekawie (to VTR Coupe), środek jest atrakcyjny i zaskakująco ergonomiczny, a jazda to czysta przyjemność - i w mieście i w dłuższej trasie. Silnik jest naprawdę fajny, elastyczny, moc ma wystarczającą do płynnego podróżowania i przy rozsądnym traktowaniu pochłania akceptowalne ilości paliwa, jak na swoją pojemność. Układ kierowniczy jest precyzyjny. Fotele wygodne i dają się dobrze dopasować. Środek to ogromna ilość miejsca dla każdego. Większość tych aut była dobrze wyposażona więc tempomat, radio, czy klimatyzacja to raczej standard. Naczytałem się o drobnych usterkach, głównie elektryki, ale to chyba zależy od użytkowników i stanu danego egzemplarza. Jeśli trafi się przechodzony, to nie ma się co dziwić, że jakieś elementy się poddają. Zawieszenie to też mocny punkt - pracuje cicho i jest dobrze zestrojone. O blachę się też nie należy martwić. Jeśli element nie był naprawiany, to nie powinna nikogo spotkać przygoda z rdzą. Do wad, chociaż to szczegóły, zaliczę momentami mało wydajną wentylację (szczególnie w deszczu trzeba się czasem ratować A/C), wersji coupe ogromne drzwi utrudniające wsiadanie i wysiadanie, szczególnie w mieście, na ciasnych parkingach, a w dłuższych trasach brakuje 6-go biegu, który z pewnością obniżyłby spalanie i zredukował hałas (choć auto jest b.dobrze wyciszone). Do minusów, do których trzeba się będzie przyzwyczaić (ale tylko w wersji Coupe) zaliczę widoczność do tyłu. Konstrukcja tylnej klapy/szyby powoduje, że dokładnie w połowie wstecznego lusterka widzimy łączenie szyb. Dysponując budżetem ok. 20 tysięcy, ciężko będzie znaleźć ciekawszą propozycję - tak dobrze wyposażoną, wykonaną i wciąż konstrukcyjnie prostą i tanią w utrzymaniu oraz stosunkowo łatwą do znalezienia z polskiego obiegu. Zdecydowanie dobry zakup!
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16v 110KM 81kW
[l/100km]