Silnik
: Bardzo dobrze daje sobie radę z autem, jest elastyczny.
3,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z zakupu tego auta, mam wersję 3-drzwiową w kolorze Rouge Lucifer i musze powiedzieć że z każdym dniem auto mi sie coraz bardziej podoba. C4 ma niepowtarzalny styl, deskę rozdzielczą, której nie ma żadne auto w tej klasie, dobre materiały wykończeniowe i bardzo przyzwoite wyposażenie w stosunku do swojej ceny. Jezdzi się nim naprawdę bardzo przyjemnie, silnik 1.6 jest wręcz stworzony do tego auta, właściwie jedyny minus to troche wysokie spalanie, ale liczyłem się z tym kupując to auto
Wrażenia
3,0
Silnik
Samochód jest jeszcze niedotarty, więc jeszcze nie próbowałem go krecić powyżej 4000 tys. obrotów, pomimo tego bardzo dobrze radzi sobie z tym, ważącym wcale nie mało, autem. Praktycznie na żadnym biegu nie zabraknie nam mocy aby wyprzedzić, sprzedawca twierdził, iż ten silnik przy 2000 tys. obrotów generuje 90% swojej mocy i użytkowanie zdaje się to potwierdzać.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo ładnie zestopniowana, nie ma problemów z wrzucaniem biegów.
3,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemnie sie go prowadzi, niemniej jednak zawieszenie mogłoby być nieco bardziej miekkie. Samochód jak na francuza jest dość twardy, czuć nierówności, na pewno wpływ na to maja też niskoprofilowe fabryczne opony Michelin. Ta twardość ma też jednak swoje zalety, auto bardzo fajnie trzyma się w zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widać wszystko, to auto ma tyle przeszklonej powierzchni, że chwilami rodzi to skojarzenia z akwarium:):):)
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ogromna ilość schowków, praktycznie wszędzie gdzie sie nie spojrzy jest jakaś wnęka w której coś można schować (w Mondeo które miałem poprzednio czy Qashqai'u którego również mamy w rodzinie jest o niebo gorzej pod tym względem. Nie rozumiem zarzutów ludzi którzy twierdzą że deska rozdzielcza w C4 jest nieczytelna, wystarczy przejechać kilkanaście km tym autem żeby od razu wiedzieć co się gdzie znajduje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2-strefowy climatronic chłodzi aż milo:) Bardzo szybko dostosowuje się do żądanej temperatury, odparowywanie szyb też bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 190 cm wzrostu i nie mam najmniejszych problemów z miejscem. Nawet z tyłu ludzie którzy siedzą za mna nie mają kłopotu z przestrzenią, jest jej pod dostatkiem. Jedyny minus to sposób wsiadania, mam wersje Coupe i trzeba odchylać fotele, a wtedy wsiadanie może nastręczać trochę trudności. Ale w każdym aucie tego typu tak jest i jest to raczej nie do przejścia:):)
3,0
Wyciszenie
Bez zarzutu:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest jeszcze niedotarte, a więc spalanie powinno mu troche spaść po jakichś 1500-2000 km, niemniej jednak jakiś specjalnie ekonomiczny samochód to to nie jest, ale kupując go liczylem się z tym, tym bardziej, że wszystkie benzynowe silniki 1.6 palą dość dużo. Co do cen przeglądów to jeszcze nie wiem, pierwszy jest między 1500-2500, ale jest bezpłatny. Kolejne przeglądy sa co 30 tys. km, albo raz do roku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze skalkulowana cena:) Konia z rzędem temu kto mi znajdzie w klasie drugie takie auto, które oferuje tak bogate wyposażenie w tej cenie.Przy zakupie wahałem się miedzy C4, Fiatem Bravo, Kią Pro Cee'd. Fiat jest za drogi, za podobnie skonfigurowany samochód musiałbym zapłacić co najmniej 12 tys. wiecej, Kia również byłaby ponad 6 tys. droższa. Natomiast C4, w wersji VTR Impress, wyniósł mnie 51700, za te pieniądze otrzymuje auto zawierające ABS+EBD+BAS, pełną elektrykę 6 poduszek powietrznych, 2-strefowy climatronic, tempomat,komputer pokładowy, radio CD/MP3, halogeny, centralny zamek z pilotem, blokade skrzyni biegów, dodatkowo z silnikiem 1.6 110 KM i lakierem metalizowanym.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest nowiutkie więc póki co w tej materii nie mogę sie wypowiadać, jedyne co mi się przytrafiło to ruszająca sie osłona pod autem, za kierowca po lewej stronie(słychać było metaliczny dźwięk przy zamykaniu bagażnika i hałas kiedy silnik pracował), wystarczyło ją przymocować i cisza. Fabryczna niedoróbka, ale które auto ich dziś nie ma.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje, oby tak dalej:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16v 110KM 81kW
[l/100km]