Inne
: Lakier, jego jakość, położenie i blacharskie wykończenia pod tym lakierem.
4,0
Całokształt
Ciekawy i wygodny samochód. Dość rzadki na drogach. Dzięki sprytnemu podniesieniu tyły auta wygląda na takie "małe X6" co wzbudza zainteresowanie na ulicach. Citroen wydaje się dużo wyższy niż jego krótszy brat bez "X". Samochód wygodny, pojemny, jak na razie niezawodny. Ale z nie pozbawiony kilku wad.
Wrażenia
5,0
Silnik
To moje drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze było kupione jako używane i miało 115000 przebiegu. Nie mogę złego słowa powiedzieć o tych motorach. Troszkę brakuje czasami mocy, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarcza. Silnik jest bardzo cichy i ma doskonałą kulturę pracy (prawie zawsze :) Z bardzo dobrą skrzynią biegów w 4X jest też super oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest prawie idealna. Zmienia biegi całkowicie niezauważalnie. Auto ma trzy tryby jazdy, a właściwie ustawienia skrzyni. Na normal jest oszczędnie, idealnie do codziennej jazdy. Sport jest super, ale auto nie wbija 8 biegu i pali więcej. Tylko na trasy. W mieście robi się ciutkę nerwowo. Eco nie wiem dla kogo ? Nie da się jechać w tym ustawieniu. Może trasa, mały ruch i tempomat ?
4,0
Układ jezdny
Auto ma bardzo wygodne zawieszenie. Duże nierówności i garby pokonuje miękko i dostojnie jak przystało na Citroena. Ale drobne poprzeczne.....dużo gorzej. A jak auto jest załadowanie to mam wrażenie, że tylną osią można by policzyć rozsypane orzeszki ziemne na drodze. Samochód jest wysoki, wąski i na dużych, cienkich kołach (195 na 18 !!) Nie prowadzi się genialnie przy dużych prędkościach. Ale nie ma tragedii.
3,0
Karoseria
C4X bardzo mi się podoba. Oglądając folderowe zdjęcia top wersji jest naprawdę super. Ale w rzeczywistości zrobione jest to marnie. Maska przód i tył spasowana średnio. Otwierając tylną maskę widzimy rant blachy zaklepany jak u kowala. A na tym rancie zaschnięte krople lakieru które można urwać paznokciem !! Sam lakier to też ciężki temat. Rysuje się od samego patrzenia w jego stronę. Przetarcie ściereczką gwarantuje, że została na nim już morka. A przypadkowe stuknięcie paznokciem to gwarantowana mikro ryska.
Komfort
4,0
Widoczność
Prawie idealnie. Czasami brakuje mi, że nie widać linii maski, ale da się z tym żyć. To mój pierwszy sedan od 20 lat i widoczność do tyłu, jak i brak wycieraczki wymagają przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
Auto bardzo wygodne i pojemne. Wielki bagażnik 510 litrów. Można spokojnie się zapakować na urlop. Z przodu miejsca bardzo dużo. Z tyły jest dobrze. Za mną niestety średnio (185cm wzrostu) ale w Mondeo IV też było średnio. Cytryna jest wysoko zawieszona ale drzwi są niskie i bardzo długie. Wymusza to specyficzny sposób wsiadania który na pewno będzie niszczył uszczelkę drzwi. Po prostu za każdym razem zawadza się o nią plecami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja super. Ogrzewanie w zimie też bardzo wydajne. Jedyny minus: przy ustawieniu w zimie nawiewu na auto szyby z tyłu parują. Nie ma kratek na słupkach B.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest bardzo dobrze. Mam 185cm wzrostu i nie odczuwam braku miejsca w żadnym kierunku.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. Jedyny hałaśliwy dźwięk pochodzi od kół przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest super. To zasługa skrzyni biegów. Auto załadowane pod korek, trzy osoby, autostrada, 1000 kilometrów. Klima i 32 stopnie na zewnątrz. Średnia: 6,8 !! Rewelacja !!
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogło by być lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami zawiesza się ekran multimediów. Nie wolno go poganiać i po odpaleniu narzucić mu za dużo zadań. Jak się wszystko załaduje jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto, nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 131KM 96kW
[l/100km]