Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 X Crossover

Paweł, 10 miesięcy temu
Silnik 1.2 PureTech 131KM 96kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 X Crossover 1.2 PureTech 131KM 96kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Drugi auto to Skoda Rapid, a C4X zastąpił KIA Carens i z tej trójki Citroen ma zdecydowanie najlepsze zawieszenie. Jest jednocześnie sprężyste i bardzo komfortowo tłumi nierówności na drodze.
5,0
Całokształt
Ogólnie auto pozytywnie mnie zaskoczyło. Podoba mi się jego linia, wyposażenie i zawieszenie. Silnik 1.2 PureTech 131 KM jest akceptowalny, podobnie jak bagażnik zamykany podobnie jak w sedanach, a nie liftbackach.
Wrażenia
4,0
Silnik
130 KM jest wystarczające do codziennej jazdy w mieście i w trasie. Z wyprzedzaniem nie ma kłopotu. Natomiast trzeba wspomnieć, że 1.2 PureTech to jednostka trzycylindrowa i nie ma takiej kultury pracy, jak jednostki czterocylindrowe. Silnik C4X jest głośniejszy.
5,0
Skrzynia biegów
Działa sprawnie i płynnie, bez opóźnień zmieniając biegi. Nie ma szarpania, zmiana biegów jest wyczuwalna minimalnie.
5,0
Układ jezdny
Największym atutem C4X jest zawieszenie. Bardzo komfortowo tłumi większość nierówności. Koła też wystarczająco bezpośrednio reagują na ruchy kierownicą.
5,0
Karoseria
Przy blisko 7 tys. przebiegu i prawie pół roku użytkowania nie ma żadnych uszkodzeń lub usterek.
Komfort
4,0
Widoczność
Wiadomo, że przy autach typu crossover przeszklenia nie są priorytetem. Widoczność jest zatem dobra, ale nie bardzo dobra. Panoramiczna kamera cofania 180 stopni, czujniki parkowania przednie i tylne oraz dodatkowe czujniki po bokach stanowią odpowiednie zabezpieczenie w sytuacjach niedostatku widoczności.
5,0
Ergonomia
Wnętrze jest wygodne i jednocześnie ergonomiczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dużo przestrzeni w obu rzędach siedzeń dla kierowcy i pasażerów. Przestrzeń bagażowa również duża (510 l), więc można się zmieścić z rodziną. Muszę jednak napisać, że zamykanie bagażnika jak w sedanie, a nie liftbacku cały czas oceniam jako niepotrzebne przekombinowanie. Przy liftbacku można byłoby załadować jeszcze więcej.
4,0
Wyciszenie
Jest dobre, ale trzycylindrowy 1.2 PureTech słychać bardziej niż silniki czterocylindrowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co żadnych usterek, tylko tankowanie i jazda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w wyposażeniu Shine i z automatem możne było w promocyjnych cenach kupić w okolicach 120 tys. PLN, co jest na dzisiejsze czasy atrakcyjną ceną jak na auto tych gabarytów i z takim wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych awarii przy blisko 7 tys. km i 6 miesiącach jazdy nie odnotowałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych awarii przy blisko 7 tys. km i 6 miesiącach jazdy nie odnotowałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 X Crossover