Silnik
: Cichuteńki, żwawy, elastyczny i przy tym ekonomiczny, a jak się trochę go na obroty podkręci i to i miło warczy.
5,0
Całokształt
Samochód jak na razie bez zarzutu. Wszystko działa sprawnie. Kabina przestronna, zegary czytelne, obsługa dość intuicyjna, choć czasem trzeba się wklikać w niektóre funkcje. Samochód jest nieźle wyposażony m.in w obsługę głosową (np. wybieranie numerów czy miejsc w nawigacji - nie zawsze działa poprawnie, ale i tak wiele razy ułatwiło jazdę), czujnik zbliżenia i hamowania ( by uniknąć kolizji), system start-stop, 2-strefową klimę, bezdotykowy dostęp, kontrolę utrzymania pasa i wiele innych rzeczy umilających podróż. Dla 5 osobowej rodziny zupełnie wystarcza na długie trasy i na wakacje. Od biedy nawet 7 osób da się przetransportować, bo w 3 rzędzie jest więcej miejsca (subiektywnie) niż np. w Renault czy Oplu. Pozytywne zaskoczenie dla mnie to silnik 1,2. Niby miała być kosiarka, głośna i niezbyt szybka. Tymczasem w porównaniu z moim ostatnim Espace benzyna 2.0 136 km, ten C4 to rakieta. Wyprzedzanie na 3, czy na 4 to sama przyjemność. Dodatkowo jest bardzo elastyczny, cichy i przyjemnie mruczący podczas wkręcania na obroty. Niestety spalanie przy autostradowych prędkościach typu 120km/h to przynajmniej 7 litrów na 100, jazda po mieście tylko i wyłącznie to coś w granicach 9 l/100, więc ekonomiczny nie jest. Choć ja jeżdżę przepisowo i realne spalanie na podstawie tankowania wychodzi mi średnio 6,7 na 100 km. Komputer przekłamuje o ok. 0,5 w dół. O komforcie Citroenów krążą już legendy i tu jest podobnie - auto jest wygodne. Dzienna podróż ok 800 km to przyjemność. Brakuje mi trochę schowków, a te które są np w podłodze, nie do końca są funkcjonalne. I największe zaskoczenie to zwrotność tego auta i wspomaganie kierownicy. Można kręcić małym paluszkiem a zawrócić bez problemu w każdym miejscu, gdzie np opel Astrą zawracam na 3 razy. Do tego kamera cofania i system automatycznego parkowania robią swoje nawet w ciaśniutkich miejscach. Za cenę ok 90-100 tyś nie ma lepszej opcji.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, precyzyjna, delikatnie pracująca.
4,0
Układ jezdny
Trochę buja, ale za to szybko reaguje na skręty kierownicą.
4,0
Karoseria
Leciutka, niestety plastik wszechobecny.
Komfort
5,0
Widoczność
Super
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Przy 90 na 5 biegu, można normalnie rozmawiać, jak w domu. W oplu astrze przy takich samych warunkach, trzeba krzyczeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 131KM 96kW
[l/100km]