Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Spacetourer Grand

MD, 5 lat temu
Silnik 1.6 PureTech 181KM 133kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Spacetourer Grand 1.6 PureTech 181KM 133kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Moim zdaniem nie ma lepszego, praktycznego auta w podobnych pieniądzach.
Przeniesienie napędu : 8 biegowy automat - super
5,0
Całokształt
Praktyczny, pojemny samochód rodzinny. Bardzo atrakcyjny wygląd, jak na minivana. Na myśl o perspektywie przejażdżki tym autem pojawia się uśmiech - jazda nim to dla mnie odpoczynek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nie czyni z samochodu sprintera, ale nie pozostawia też nic do życzenia w kwestii dynamiki. Liniowo rozwija moc, im wyższe obroty, tym lepszy ciąg. Nie słabnie do 6300 rpm, pracuje cicho, miękko, aksamitnie, w pewnych zakresach prędkości przyjemnie mruczy. Jazda o kropelce 5,8l/ 100km - jazda z kempingiem 85km/h 10,5l/ 100km - realne średnie waha się koło 7l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegów, 2000rpm przy 120km/h na ósemce - bajka. Szybka, jak na klasyczny automat, zmiana biegów odbywa się jakoś tak płynniej, bardziej miękko niż w DSG w mojej służbowej skodzie. Brak dwumasy dobrze wróży. Hamuje biegami - oszczędza paliwo. Po przyzwyczajeniu w innych autach szuka się dźwigni zmiany biegów przy kierownicy :-)
3,0
Układ jezdny
Po przesiadce z C5 na klasycznym zawieszeniu niestety trochę rozczarowanie. Prowadzi się pewnie, stabilnie, ale dla mnie zbyt sprężyście i sztywno. Brakuje mi komfortu. Może wynika to z dostrojenia do silnika. Tylna belka czasem głośniej się odezwie. Telepie prawie, jak w Skodzie Octavii.
5,0
Karoseria
Citroeny słyną z dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego - aby ten nie był wyjątkiem. Stylistyka bardzo atrakcyjna - rzecz gustu. Automatyczna klapa - praktyczna, podnosi się dostatecznie wysoko. Tylne drzwi większe od przednich - przy dzieciach dobra rzecz. Tylne lampy LED 3d z efektem tunelu fajny bajer. Spojler nad tylną szybą dodaje uroku. Jest trochę chromu z przodu i z tyłu. Nie mam do czego się przyczepić. Światła led do jazdy dziennej i kierunkowskazy led.
Komfort
4,0
Widoczność
Bajka. Duża szyba z przodu + suwane nad głowę osłony przeciwsłoneczne. Spore powierzchnie przeszklone, słupki A pomagają w zakrętach i na rondach. Wygodna obserwacja sygnalizacji świetlnej. Minus za reflektory. Są standardowe H1/H7. Żałuję, że nie brałem ksenownów. Świecą nierównomiernie i niezbyt wydajnie. Czujnik deszczu do wycieraczek jest trochę upośledzony, rzadko trafia w optymalną prędkość wycieraczek. Kamera cofania bez zarzutu, na jakość obrazu nie narzekam. Jakość oświetlenia wewnątrz to klasa sama w sobie. Masa oświetlenia LED, podświetlenie klamek wewnątrz, oświetlenie ambientowe, podświetlenie schowków, lampki peryskopowe LED nad tylnymi miejscami - jestem zachwycony. Super dach panoramiczny. Lusterka układają się do cofania.
4,0
Ergonomia
Tutaj przydałoby się kilka rzeczy poprawić. Dochodzi do przypadkowego uruchomienia wycieraczek przy potrzebie szybkiej zmiany położenia dźwigni zmiany biegów. Brak ciekawych schowków w bagażniku. Trzeba ratować się organizerami. Spryskiwacze wycieraczek pryskają w dolny brzeg szyby raczej pod wycieraczkami - nie da się tego wyregulować - mało wydajne rozwiązanie. Słaba jakość dźwięku fabrycznego audio. Nijakie tony wysokie i nijakie tony niskie. W skodzie mam obsługę bluetooth dwóch telefonów - tutaj tego brakuje. Klapę bagażnika mogę otworzyć z pilota, ale już nie zamknąć. Regulacja kąta pochylenia oparć z tyłu zbyt stopniowa - mało precyzyjna. Poza tym same plusy - 7 obszernych miejsc. Swobodna aranżacja wnętrza. Duża pojemność schowków, moduł między fotelami można wymontować, kapitańskie podłokietniki, lusterko do obserwacji dzieci z tyłu, podnóżek dla pasażera z przodu, masaże w postaci aktywnej regulacji lędźwiowej, kręgosłup nie zastyga w jednym miejscu - wygodne rozwiązanie, dostęp bezkluczykowy - aby zamknąć auto należy dotknąć klamki drzwi przednich. W Lagunie wystarczyło się oddalić. Dostęp do żarówek, płynów przyzwoity. Rolety w drzwiach dla dzieci, schowki podłogowe, oświetlane stoliki w oparciach, dużo tych plusów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie chłodzi, sprawnie grzeje, nie hałasuje. Nawiewy w słupkach dla pasażerów z tyłu z odrębną regulacją nadmuchu - super sprawa. Dyfuzor zapachów - rewelacja - robi klimat.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem dla rodziny 2+3. Duży bagażnik. Spora szerokość wnętrza. Dodatkowe miejsca w bagażniku wstydu nie przynoszą na tle konkurencji, jest wręcz lepiej.
4,0
Wyciszenie
W swojej klasie ponadprzeciętnie, ale do Citroena C5 troszkę brakuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przesiadce z używanego auta czuje się koszty, ale na tle konkurencji super. Pierwsza wymiana oleju ok. 350zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Spacetourer Grand