Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso II Picasso Facelifting

Grzegorz, 6 lat temu
Silnik 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Picasso II Picasso Facelifting 2.0 BlueHDi 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
5,0
Całokształt
Pierwszy nowy "francuz" i żałuje że dopiero teraz. Obiegowa opinia że nie kupuje się aut Francuskich jest chyba rozpowszechniana przez obce marki bo auto naprawdę bardzo fajne. Posiadałem już około 10ciu aut i Mercedes S W221 więcej był w naprawie niż jeździł, VW Touran to samo łącznie z wymianą silnika, VW'geny i skody około 250tyś przebiegu popadały skrzynie DSG a cena naprawy to 1/5 ceny auta, jakieś chore to, dlatego jak w Picasso okazało się że skrzynia jest jednosprzęgłowa to też Duży plus potem przy naprawach bo regeneracja takiego sprzęgła to 800zł a dwusprzęgłowego koło 7-9 tyś. Ceny części eksploatacyjnych na pewno jedne z najniższych , ale to chyba do wszystkich francuskich. Jeżdżę dużo bo około 5tyś km miesięcznie i zobaczymy co będzie po roku czy dwóch ale na razie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, tym bardziej że jestem "gadżeciarzem" i przy mojej wersji z prawie wszystkimi dodatkami jest się czym cieszyć :) . Autko zwrotne, bardzo mało pali, w środku dużo więcej miejsca niż sugerują wymiary zewnętrzne. Polecam zrobić jazdę próbną i się człowiek od razu przekonuje, a kosztuje kilkadziesiąt tysięcy mniej od podobnych innych niby prestiżowych marek. W tym przedziale cenowym najlepszy wybór a niedoceniane przez rynek patrząc na sprzedaż. Ale co tu chcieć jak programy motoryzacyjne , testy itp. mają lokowanie niemieckich produktów. Duży plus jeszcze za dwa wyświetlacze w desce. Sprawą która mnie jedynie wkurza to brak możliwość wyłączenia na stałe systemu start&stop , trzeba za każdym razem po odpaleniu wchodzić w meni i to wyłączać, nawet nie ma przycisku od tego jakiegoś osobnego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel to coś sobie tam klekoce ale nie jest źle, za to spalanie to poprostu super zaskoczenie, jeżdżę 90% tras na drogach ekspresowych i autostradach cały czas na ACC i fakt nie szaleje bo tak większość czasu to do 100-110km/h ale wtedy pali koło 5l na 100km. Zbiornik 55 litrów i bez problemu da się zrobić 1000km
4,0
Skrzynia biegów
Mam automat 6cio biegowy EAT6, większość czasu zmienia biegi bardzo płynnie bez szarpania, jedynie co to raz na ileś zmian jest wyczuwalna zmiana z 1 na 2, delikatnie szarpnie wtedy, ale tylko między tymi przełożeniami.
4,0
Układ jezdny
Miękki, może trochę nawet za miękki bo przy ostrych zakrętach trzeba odpuścić w stosunku do poprzednich aut, ale znowu za to jest komfortowa podróż, że coś za coś. Mały promień skrętu.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo przeszklonych powierzchni, są kamery 360 ale da się wszystko ogarnąć bez tego. Specyficzna przednia szyba charakterystyczna dla tego modelu jest bardzo dobrym pomysłem.
3,0
Ergonomia
Bardzo czytelny duży ekran na środku u góry, drugi niżej dotykowy tu minus bo część z funkcji zrobiłbym na przyciskach a nie w meni, np. temperature ustawiłem raz i zmieniam bardzo żadko że inne informacje mam wyświetlane na ekranie a żeby szybko włączyć obieg zamknięty powietrza to trzeba się przełączyć na meni od nawiewów i to chyba najbardziej jest niedopracowane. Niektórzy też nie mogą się przyzwyczaić z tą dźwigienką od biegów nad kierownicą. Brakuje możliwości wyboru różnych motywów wyglądu zegarów, w poprzednich wersjach były. Plus za dużo schowków. Fotele wygodne ale masaż bezsensowny, jakby zaczęli prace nad nim i nie dokończyli eheee
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze chłodzi i grzeje w całej kabinie, nic dodać nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niewiarygodne jak uzyskano tyle miejsca w tak małym zewnętrznie aucie. Wszystkim jest wygodnie. Z tyłu pełnowymiarowe 3 fotele, regulowane oparcia i wzdłużnie, szkoda ze nie można ich wyjąć jedynie położyć oparcia czy podnieść siedziska, ale wygodne są.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla, cenę auta, klasę samochodu to bardzo dobrze, jest naprawdę nieźle do prędkości autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części na przyszłość jakby się coś psuło , niskie spalanie, niska cena zakupu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie ma lepszego auta z tego typu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Citroen C4 Picasso II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C4 Picasso II Picasso Facelifting