Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

DarekS, 11 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzyni MCP nie ma co się bać, trzeba tylko wiedzieć jak działa i trochę myśleć podczas jazdy.
5,0
Całokształt
W swoim zakresie cenowym praktycznie nie ma konkurencji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pali rozsądnie, w trasie trudno przekroczyć 7 litrów, w mieście nie udało mi się wejść powyżej 10ciu. Minimalnie trasa 5, miasto 7,5. Elastyczność taka, jaka powinna być w dwulitrowym turbodieslu, który ma do uciągnięcia 1600 kg
4,0
Skrzynia biegów
Manualna elektronicznie sterowana. Bałem się tego najbardziej, ale niesłusznie. Skrzynia daje radę, jak kierowca wie, czego chce to będzie dobrze zmieniać. Jak się ciągle wahamy, czy dodać gazu tylko troszeczkę czy depnąć do końca - to skrzynia też się będzie wahać. Nie radzi sobie zbyt dobrze przy np. zakopaniu się w piachu i ogólnie jakby gryzie się z pokładowym ESP.
4,0
Układ jezdny
Klasyczny francuz z tylną belką skrętną. Wrażliwy na dziury/garby podczas zakrętu, potrafi mocno bujnąć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze jak na gabaryty zewnętrzne auta. Czujniki parkingowe czasem się jednak przydają.
5,0
Ergonomia
Osobiście nie mam się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu, sprawnie chłodzi i grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na napompowanego kompakta - rewelacja. Z tyłu spokojnie podróżuje żona z dwójką dzieci w fotelikach, co w kombi jest nie do zrobienia, chyba, że jakaś E-klasa. Ale tunel i tak zawsze będzie przeszkadzał a tu nie ma. W moim odczuciu lepszy niż Touran. Od 5008 ma wygodniejsze fotele przednie.
4,0
Wyciszenie
Duża powierzchnia czołowa, spore lusterka - szumy wiatru bywają słyszalne przy większych prędkościach. Do 120 kmh jest ok, przy 160 już nie bardzo, ale idzie jechać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak pisałem przy silniku. To auto waży swoje i ma niemałą powierzchnię czołową. Nie ma co się łudzić, że będziemy jechać 140 kmh i spali nam 5. Spali wtedy lekko poniżej 7. W mieście zależnie od warunków, od 7,5 do 9,5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Golf porównywalnie wyposażony jest droższy, a w większości aspektów gorszy. (Piszę z perspektywy 4ro-osobowej rodziny)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic na razie (półtora roku i 30.000 km)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic na razie (półtora roku i 30.000 km)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Picasso I