Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

ippfam, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Odmienna i zarazem ciekawa sylwetka.
4,0
Całokształt
Jest to dobry samochód, który wyróżnia się wzornictwem, ergonomią z dobrym silnikiem 2.0 HDI
Wrażenia
4,0
Silnik
Praca na biegu jałowym aksamitna, od 120km/h robi się głośniej. Należy uwzględnić, że to tylko 4 cylindry na ON.
4,0
Skrzynia biegów
Niczym nie zachwyca jest dobrze ale współpraca z drążkiem zmiany biegów jest jakaś "szorstka" ale niezawodna
3,0
Układ jezdny
Zaskoczył mnie sposób wybierania nierówności i artefakty z tego wynikające zarówno dla przodu i tyłu pojazdu. Spodziewałem się doznań bardziej wyrafinowanych, uwzględniając masę pojazdu i pneumatyczne tylne zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj jest wielki plus, nic nie umknie naszej uwadze zarówno przed jak i nad pojazdem. Nazwa, która towarzyszy temu modelowi "Visiovan" jest zasłużona.
5,0
Ergonomia
Do oddania w pełni ergonomii C4 Picasso, odwołam się do słów mojej żony "Ooo tutaj czuję się jak w domu bierzemy ten samochód". Koło kierownicze z nieruchomym środkiem początkowo wzbudzało mój niesmak ale w obecnej chwili doceniłem ten wynalazek na którym mam wszystko pod ręką gdzie w innych pojazdach upychane jest na deskach rozdzielczych tu i tam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zgodnie z oceną "dobrze". Brak dyskomfortu wynikającego z zaparowanych szyb lub niedogrzania, zarówno pierwszy rząd (kierowca pasażer) jak i drugi (klasa turystyczna) posiada własne nawiewy i możliwość płynnej regulacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnątrz jest dużo miejsca nawet na łokcie, pasażerowie tylnych foteli znajdą komfort dla siebie ze szczególnym uwzględnieniem osoby zajmującej środkowy fotel drugiego rzędu, a ta może nogi wyciągnąć i w pozycji prawie leżącej podróżować. Bagażnik pozbawiony jest dodatkowych schowków, wymusza to do zagospodarowania dołączonej torby na kółkach w sposób praktyczny zamocowanej.
4,0
Wyciszenie
Przód pojazdu jest dobrze wyciszony, pozwala na cichą rozmowę nawet przy większych prędkościach. Natomiast odmiennie jest z tyłu, tam poskąpiono materiałów wygłuszających w obszarze nadkoli co jest wyraźnie odczuwalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W chwili obecnej użytkuje pojazd w warunkach miejskich gdzie spalanie na poziomie 9,5l/100 jest wynikiem optymalnym, zupełnie inaczej jest poza miastem bez specjalnego traktowania przy jeździe sportowo-turystycznej tu liczymy spalanie na poziomie 6 do 7,3l/100
4,0
Stosunek jakość/cena
W tym miejscu pojawia się uśmiech, gdy mamy odpowiedzieć na pytanie z podstaw ekonomii (Stosunek jakość/cena). I odnosi się do wszystkich innych pojazdów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim przypadku jest jeszcze zbyt wcześnie aby głosić chwałę o niezawodności nowego Citroena C4 Picasso.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana żarówki świateł pozycyjnych i odbojnika klapy bagażnika, to do tej pory jedyne niedogodności.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso I