Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

MarcinC4, 15 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,69
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Chyba jako jedyny - i proszę wszystkich, żeby tak zostało, mogę skomentować poziom bezpieczeństwa samochodu. W trakcie kolizji zostałęm uderzony z dużą siłą przez pojazd nadjeżdżający z mojej lewej strony. Uderzenie nastąpiło w lewe przednie koło. Nastąpiło przesunięcie silnika wraz saniami i strefami zgniotu - około 35cm. Auto zostało odrzucone i przeszurało jeszcze kilka metrów. Ekspolodwała poduszka powietrzna kierowcy oraz pasażera jaki i kurtyny i poduszka fotela kierowcy. Nie eksplodowała poduszka chroniąca kolana kierowcy. We wnętrzu pojazdu absolutnie żadnego zagrożenia - wyszedłem z kolizji bez najmniejszego draśnięcia. TU OGROMNY PLUS!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Skomentuj tę usterkę...
Przeniesienie napędu : Skomentuj tę usterkę...
Zawieszenie : Skomentuj tę usterkę...
3,0
Całokształt
Witam - uzupełniam moją opinię wpisaną tutaj jako MarcinC4 z dnia 2008-02-19. Jedynie tam gdzie mam nowe uwagi będę coś dopisywał - reszta bez zmian. Dodam jeszcze, że auto uległo kasacji w wyniku wypadku jaki miałem w listopadzie 08 i nabyłem samochód taki sam - nowy, który po przejechaniu kilku tys. km na razie wydaje się być pozbawiony wad wieku dziecięcego poprzendika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Witam - uzupełniam moją opinię wpisaną tutaj jako MarcinC4 z dnia 2008-02-19. Jedynie tam gdzie mam nowe uwagi będę coś dopisywał - reszta bez zmian. Dodam jeszcze, że auto uległo kasacji w wyniku wypadku jaki miałem w listopadzie 08 i nabyłem samochód taki sam - nowy, który po przejechaniu kilku tys. km na razie wydaje się być pozbawiony wad wieku dziecięcego poprzendika.
2,0
Skrzynia biegów
Po przejechaniu około 60tys km skrzynia zaczęła dziwnie szarpać, jakby prze około 1,5sek przy zmianie biegu jechała na półsprzęgle a potem raptownie odpuszczała. Serwis twierdził, że konieczna jest zmiana oprogramowania skrzyni i regulacja układu - wykonano mi to na gwarancji TRZYKROTNIE - bezskutecznie. Po tych próbach serwis zarzucił mi nieumiejętność jazdy takim pojazdem. Umiejętność tę straciłem widocznie po przejechaniu 60 tys km...
3,0
Układ jezdny
Nadal stuki, do tego nienaprawialne skrzypienie osłony stabilizatora prawy przód.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Wraz ze zwiększającym się stanem licznika zwiększa się głośność jednostki napędowej. Widzę to dopiero teraz kiedy przesiadłem się do takiego samego auta tylko nowego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wlew paliwa zaciął się na amen... Przy dużych prędkościach odkręcenie szyby kierowcy możliwe - zamknięcie jednak nie jest już takie proste. Reaguje czujnik odpowiedzialny za ochronę w przypadku ewentualnego przytrzaśnięcia podczas domykania szyby. Rozwiązaniem jest zwolnienie do 50kmh rozwiązuje problem :D. Kolejna rzecz to zbyt często przepalające się żarówki świateł pozycyjnych - 1 raz w miesiącu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy stanie licznika 72.000km pojawiły się jednocześnie komunikaty awarii: systemu ABS/ASR, systemu ESP, hamulca ręcznego, skrzyni biegów... Serwis zdiagnozował to jako awaria czujnika ABS koła lewego tylnego. Czujnik zamówiono i wymieniono. Nic nie pomogło. Wymieniono okablowanie tegoż czujnika - bez efektu. Wymieniono pozostałe czujniki wraz z okablowaniem. Nadal nic. Rozebrano wnętrze samochodu w celu wymiany wiązki głównej. Nic. Wymieniono kompletny blok ABS/ASR. Nareszcie sukces!!! Szkoda tylko, że okupiony 3 miesiącami w samochodzie zastępczym.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Picasso I