Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

Waldek, 16 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Generalnie samochód jest fajny i jak się wydaje całkiem nieźle wykonany.Na pewno \"rzuca\" się w oczy i jest praktyczny. Dwa główne moje zastrzeżenia to automat i cena
4,0
Całokształt
Według mnie super Desing i całkiem dobre wykonanie.Na razie nic nie trzeszczy wszystko dobrze spasowane itd.Materiały OK.W wersji Exlisiv wyposażenie jest praktycznie pełne(jedyna opcja to otweiranych dach). W tej wersji samochód ma ablolutnie wszystko od skrętnych bixenonów począwszy na radiu z mozliwościa podzłaczenia telefonu kończywszy.Stylistyka naprawdę fajna.Super bajer w postaci podświetlanych diodami elementów na desce roździelczej,drzwiach i posufitce (w nocy wygląda to rewelacyjnie).Ogromna szyba,bajeranckie zegary (możliwość zmiany kolorów).Fajny wygląd zewnętrzny(w wersji Exlusiv ciemne tylne szyby,AF.dodatki chromowane itd).Niestety dość twardy i zdecydowanie z tym silnikiem ale bez automatu.Do tego miejsca w 2 rzędzie nie jest za dużo(według mnie lepiej byłoby zrobic fotele na szynach tak jak np. w C8,aby użytkownik sam mógł decydować czy chce więcej miejsca dla pasażerów, czy na bagaż)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z automatem niestety traci dość sporo na temperamencie i mocy-miałem okazję jeżdzić takim samym silnikiem z ręczną skrzynią.Nadto,mimo nowoczesnej skrzyni Automat znacznie podwyższa spalamnie min.ok.1-1,5l/100km.Zaleta jest bardzo dobre wyciszenia silnika-ale zaznaczam iz ja mam wercje Exlusiv z podwójnymi szybami co wpływa na poziom hałasu.Silnik zdecydowanie lepiej radzi sobie w mieście,niż na polskich trasach(na niemieckich autostradach oczywiśćie jest zupełnie inaczej)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Automatyczna przeciętna o 6 przełożeniach z mozliwością ręcznej zaminy łopatkami.Niestety zdarza się jej gubić i czesto całkiem niepotrzebnie wchodzić na wysokie obroty i późno zmieniać bieg. Wpływa to znacząco na poziom hałasu i żużycie paliwa.Ostatnio jeździłem samochodem z grupy VW z automatem dwusprzęgłowym i nie ma porównania-niestety na korzyść VW.W Citroenie skrzynia diała praktycznie zawsze z pewnym opóźnieniem. faktem jest natomiast,iż przy spokojnej jeżdzie biegi zmienia bardzo łagodnie.Skrzynia ma także funkcje zapamiętywania stylu jazdy kierowcy i faktycznie to działa.Generalnie jednak nie polecam
4,0
Układ jezdny
Raczej twardy-dobrze trzyma się drogi.Fabrycznie konieczność jeżdżenia z wysokim cieśnieniem w kołach(2,4-2,6 bar)-zdecydowanie nie na nasze dziury.Osobiście obniżałem trochę cieśnienie, ale wówczas komputer i czujniki cisnienia w kołach synalizowały alarm.Mimo to wolałem tak,gdyż przy fabrycznym ciśnieniu, każda dziura lub wybój tłuk strasznie.Lekko pracujący układ kierowniczy przez co bardzo przyjemny w prowadzeniu
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra a do tego w wersji Exlusiv parkometry i z tyłu i z przodu.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń.Wbrew pozorom łatwo przywyczaic sie do kierownicy z stałym środkiem.Trochę trudniej do regulacji klimatyzacji,ale bez przesady.Bardzo wygodna pozycja za kierownicą, która można sobie dopasowywac albo jak w wanie , albo jak w zwykłym samochodzie.W wersji z automatem,bardzo dużo miejsca na nogi z przodu.Wygodne fotele w wersji z alcantary bardzo dobrze trzymają.Bardzo łatwo się wsiada.Dużo fajnych schowków.Wszystko co trzeba pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa bardzo dobrze.Możliwość regulacji nawiewiu przez pasażerów z tyłu bardzo fajny dodatek.Do tego chłodzony schowek i w dodatku spory.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze-porównywalnie z C8.Z tyłu niestety już gorzej.Trzeci rząd zdecydowanie dla dzieci
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre(uwaga-mój egzemplarz posiada podwójne szyby)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście nigdy nie udało mi się zejść poniżej 9l/100km.Na trasie-po polskich drogach-przy dość szybkiej jeżdzie 8,5-8,6l/100.średnio ok.9,5l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się,iż mimo bogatego wyposażenia jest jednak za drogi(ok.120 tys.zł).Biorąc pod uwagę klase tego pojazdu,jego rodzaj,parametry itd. cena ta moim zdaniem nie powinna być większa niż 90-95 tys.zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest praktycznie nowy więc na razie nie miał żadnej awarii itp.Jedynie od samego początku nie działał zatrzask-zapadka przy jednym z tylnych zagłówków oraz parę razy zdarzyło sie , iż telefon połączony z fabrycznym radiem bluthoo z obsługa z kierownicy-zawiesił się.Pewną niedogodnością jest tylna klapa i drzwi tj.tylna klapa jest w całości wykonana z metalu jest więc dość ciężka,czasami zwłaszcza przy gęsto zaparkowanych sampochodach dość ciężko się ja podnosi(zdecydowanie nie dla Pań).Nadto, otwiera się troszeczkę za nisko i jeśli sie jest dość wysokim,łatwo jest nadziać się na jej kant lub zamek(oj boli).Drzwi natomiast ciężko zatrzymać w pozycji-są ciężki i mają tendencję do zamykania się.Trzeba naprawde uważac aby czegoś nie przycieły.Niezły mechanizm dostępu do 3 rzędu siedzen (przy okazji nie raz przydaje się do wyciągnięcia czegoś z bagażnika, które jest dość długi),ale i tak dostanie się tam wymaga niezłej gimnastyki-trzeba też uważac aby się nie pokaleczyć.Rozkładnie 3 rzędu foteli dziecinnie proste,ale składnie 2 rzędu już nie tz.trzeba pewnej wprawy gdyż wówczas najczęściej fotele przesuwają się do przodu,a nie chca od razu się składać.Generalnie nie jest to jednak trudne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnej powaśnej usterki
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso I