Inne
: Generalnie samochód jest fajny i jak się wydaje całkiem nieźle wykonany.Na pewno \"rzuca\" się w oczy i jest praktyczny. Dwa główne moje zastrzeżenia to automat i cena
4,0
Całokształt
Według mnie super Desing i całkiem dobre wykonanie.Na razie nic nie trzeszczy wszystko dobrze spasowane itd.Materiały OK.W wersji Exlisiv wyposażenie jest praktycznie pełne(jedyna opcja to otweiranych dach). W tej wersji samochód ma ablolutnie wszystko od skrętnych bixenonów począwszy na radiu z mozliwościa podzłaczenia telefonu kończywszy.Stylistyka naprawdę fajna.Super bajer w postaci podświetlanych diodami elementów na desce roździelczej,drzwiach i posufitce (w nocy wygląda to rewelacyjnie).Ogromna szyba,bajeranckie zegary (możliwość zmiany kolorów).Fajny wygląd zewnętrzny(w wersji Exlusiv ciemne tylne szyby,AF.dodatki chromowane itd).Niestety dość twardy i zdecydowanie z tym silnikiem ale bez automatu.Do tego miejsca w 2 rzędzie nie jest za dużo(według mnie lepiej byłoby zrobic fotele na szynach tak jak np. w C8,aby użytkownik sam mógł decydować czy chce więcej miejsca dla pasażerów, czy na bagaż)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z automatem niestety traci dość sporo na temperamencie i mocy-miałem okazję jeżdzić takim samym silnikiem z ręczną skrzynią.Nadto,mimo nowoczesnej skrzyni Automat znacznie podwyższa spalamnie min.ok.1-1,5l/100km.Zaleta jest bardzo dobre wyciszenia silnika-ale zaznaczam iz ja mam wercje Exlusiv z podwójnymi szybami co wpływa na poziom hałasu.Silnik zdecydowanie lepiej radzi sobie w mieście,niż na polskich trasach(na niemieckich autostradach oczywiśćie jest zupełnie inaczej)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Automatyczna przeciętna o 6 przełożeniach z mozliwością ręcznej zaminy łopatkami.Niestety zdarza się jej gubić i czesto całkiem niepotrzebnie wchodzić na wysokie obroty i późno zmieniać bieg. Wpływa to znacząco na poziom hałasu i żużycie paliwa.Ostatnio jeździłem samochodem z grupy VW z automatem dwusprzęgłowym i nie ma porównania-niestety na korzyść VW.W Citroenie skrzynia diała praktycznie zawsze z pewnym opóźnieniem. faktem jest natomiast,iż przy spokojnej jeżdzie biegi zmienia bardzo łagodnie.Skrzynia ma także funkcje zapamiętywania stylu jazdy kierowcy i faktycznie to działa.Generalnie jednak nie polecam
4,0
Układ jezdny
Raczej twardy-dobrze trzyma się drogi.Fabrycznie konieczność jeżdżenia z wysokim cieśnieniem w kołach(2,4-2,6 bar)-zdecydowanie nie na nasze dziury.Osobiście obniżałem trochę cieśnienie, ale wówczas komputer i czujniki cisnienia w kołach synalizowały alarm.Mimo to wolałem tak,gdyż przy fabrycznym ciśnieniu, każda dziura lub wybój tłuk strasznie.Lekko pracujący układ kierowniczy przez co bardzo przyjemny w prowadzeniu
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra a do tego w wersji Exlusiv parkometry i z tyłu i z przodu.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń.Wbrew pozorom łatwo przywyczaic sie do kierownicy z stałym środkiem.Trochę trudniej do regulacji klimatyzacji,ale bez przesady.Bardzo wygodna pozycja za kierownicą, która można sobie dopasowywac albo jak w wanie , albo jak w zwykłym samochodzie.W wersji z automatem,bardzo dużo miejsca na nogi z przodu.Wygodne fotele w wersji z alcantary bardzo dobrze trzymają.Bardzo łatwo się wsiada.Dużo fajnych schowków.Wszystko co trzeba pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa bardzo dobrze.Możliwość regulacji nawiewiu przez pasażerów z tyłu bardzo fajny dodatek.Do tego chłodzony schowek i w dodatku spory.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze-porównywalnie z C8.Z tyłu niestety już gorzej.Trzeci rząd zdecydowanie dla dzieci
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre(uwaga-mój egzemplarz posiada podwójne szyby)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście nigdy nie udało mi się zejść poniżej 9l/100km.Na trasie-po polskich drogach-przy dość szybkiej jeżdzie 8,5-8,6l/100.średnio ok.9,5l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się,iż mimo bogatego wyposażenia jest jednak za drogi(ok.120 tys.zł).Biorąc pod uwagę klase tego pojazdu,jego rodzaj,parametry itd. cena ta moim zdaniem nie powinna być większa niż 90-95 tys.zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest praktycznie nowy więc na razie nie miał żadnej awarii itp.Jedynie od samego początku nie działał zatrzask-zapadka przy jednym z tylnych zagłówków oraz parę razy zdarzyło sie , iż telefon połączony z fabrycznym radiem bluthoo z obsługa z kierownicy-zawiesił się.Pewną niedogodnością jest tylna klapa i drzwi tj.tylna klapa jest w całości wykonana z metalu jest więc dość ciężka,czasami zwłaszcza przy gęsto zaparkowanych sampochodach dość ciężko się ja podnosi(zdecydowanie nie dla Pań).Nadto, otwiera się troszeczkę za nisko i jeśli sie jest dość wysokim,łatwo jest nadziać się na jej kant lub zamek(oj boli).Drzwi natomiast ciężko zatrzymać w pozycji-są ciężki i mają tendencję do zamykania się.Trzeba naprawde uważac aby czegoś nie przycieły.Niezły mechanizm dostępu do 3 rzędu siedzen (przy okazji nie raz przydaje się do wyciągnięcia czegoś z bagażnika, które jest dość długi),ale i tak dostanie się tam wymaga niezłej gimnastyki-trzeba też uważac aby się nie pokaleczyć.Rozkładnie 3 rzędu foteli dziecinnie proste,ale składnie 2 rzędu już nie tz.trzeba pewnej wprawy gdyż wówczas najczęściej fotele przesuwają się do przodu,a nie chca od razu się składać.Generalnie nie jest to jednak trudne.