Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

PW65, 16 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To mocno skomputeryzowane autko. Wiele funkcji wydawało mi się średnio potrzebnych, np. tempomat. Ale po jednej podróży po autostradach nie wyobrażam sobie braku tego gadżetu.
4,0
Całokształt
Zastanawiając się na zakupem auta ozważałem wiele czynników i w rezultacie wybrałem C4 Grand Picasso. Konkurentami był np. Mercedes B lub Toyota Corolla Verso. Mam dużą przyjemność kierowania tym autem, reszta rodziny czuje się bezpiecznie i komfortowo, a o to przecież chodzi w minivanach. Mam tylko nadzieję, że auto będzie niezwodnie mi służyło przez kilka ładynch lat i jeszcze je kiedyś rozsądnie odsprzedam...
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy silnik. Znakomicie pracuje. W niektórych sytuacjach nie jestem pewien, czy aby nie zgasł :-)
4,0
Skrzynia biegów
Mam zautomatyzowaną skrzynię MCP. Jeżdżę głównie w trybie automatycznym (w mieście to bajka). Patrząc na inne opinie o tej skrzyni, to myślę, że jest to kwestia wyczucia i przyzwyczajenia do jej inności. Poza tym, kiedy jeżdżę delikatnie to wg mnie pracuje super. Troszkę jest gorzej, kiedy chcę "sportowo" pojechać.
3,0
Układ jezdny
Tu niestety mały minus. Komfort jest, owszem, ale nie akustyczny. Mam na myśli oczywiście nasze drogi. Wszelkie wyboje nie tyle czuć ile słychać. Slogan reklamowy "polubisz każdą drogę" w tym aucie nie jest prawdziwy. Natomiast na dobrej drodze jest super.
Komfort
5,0
Widoczność
No to przecież "visiovan"
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. No może tylko przełączenie skrzyni MCP kilka razy zakończyło się włączeniem wycieraczek, ale to w kilku pierwszych dniach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W Scenicu w trybie "auto" klima się włączała sama wtedy, kiedy uzyskanie zadanej temperatury było inaczej niemożliwe. Tu jest tak, że owszem, termostat działa, ale aby się włączyła klima, to muszę być w trybie auto A/C i wtedy sprężarka cały czas działa. Mnie się to nie podoba. Ale może czegoś nie wiem?!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo, bardzo wygodnie. Przez brak klasycznej dźwigni zmiany biegów łatwo się nawet zamienić miejscami kierowca-pasażer w czasie jazdy :-)
4,0
Wyciszenie
Poza opisanymi już stukami na dziurawych nawierzchniach mam jeszcze uwagi do szumu przy drzwiach przy prędkościach od ok. 110 km/h. Może to kształt karoserii, a może niespasowana uszczelka. Nie wiem. W serwisie nie pokonali na razie tego tematu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jeszcze nie mam zdania. Zbyt mały przebieg. Pierwsze 2500 km zrobiłem na autostradach i w górach i wtedy średnia wg komputera wyniosła 7.1 l/100km. Kiedy mierzę tylko w mieście, na bardzo krtókich przebiegach, to komputer wskazuje średnią 10.5 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem w 2008 rocznik 2007, więc wiadomo, że ten współczynnik był dobry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Picasso I