Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

MarcinC4, 16 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia MCP
4,0
Całokształt
Auto oferuje niesamowity komfort jazdy. Pokonywałęm trasy od 200 do 1450km dziennie bez objaw zmęczenia pleców. Auto pięknie wygląda, świetnie się prowadzi. Najbardziej drażniącą rzeczą (w zasadzie drobiazgiem) jest tryb economy mode, który wyłącza radio w zgaszonym pojeździe po kilku minutach. Jedynym sposobem jego ponownego uruchomienia jest włączenie silnika. Po 5 minutach powtórka - nici z radyjka przy grillu :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik (2.0 TDI SX Pack MCP) sprawdza się bardzo dobrze zarówno na długich trasach jak i w jeździe po mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia MCP daje dużo frajdy z jazdy. Jednak najlepszym mariażem jest korzystanie z ustawienia Automat i korygowanie niektórych, czasem absurdalnych decyzji przy pomocy łopatek do zmiany biegów. Redukcja przy wyprzedzaniu trwa wieki (ok 2-3 sekund) więc lepiej zredukować wcześniej samemu. Skrzynia ma tendencje do szrpania na pierwszym biegu przy jeździe np. w korkach - bardzo ciężko utrzymać stałą, bardzo niewielką prędkość na pierszym biegu.
3,0
Układ jezdny
Oceniłem ukłąd jezdny przeciętnie ponieważ auto jest bardzo podsterowne co jest mocno odczuwalne na śliskiej nawierzchni. Z racji gabarytów auta dosyć mocno nim buja na zakrętach i przy silnym wietrze bocznym - mogłoby być zestrojone trochę sztywniej. Z racji wagi auta hamowanie jest dużo trudniejsze od rozpędzania! Stukanie zawieszenia przesądziło o wysokości oceny.
Komfort
5,0
Widoczność
Absolutnie zjawiskowa! Moje C4 nie posiada czujnikó parkowania i uważam, że są one absolutnie zbędne przy tak dobrej idoczności. Największy plus za dzielone słupki przednie z dodatkowymi ogromnymi szybami. Jedynym mankamentem może być koszt wymiany przedniej, przeogromnej szyby w przypadku jej uszkodzenia.
5,0
Ergonomia
Auto jest tak wszechstronne, że ciężko zliczyć możliwe kombinacje. Fotele chowane w bagażniku (szósty i siódmy) są przeznaczone albo tylko dla dzieci albo na bardzo krótkie trasy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zupełnie poprawne choć momentami mało wydajne przy tej wielkości szyb. Wentylacja sterowana komputerem ma dziwne zjawiska - byćmoże zamierzone: na biegu wstecznym zwiększa się nawiew na przednią szybę (???) - taka sama sytuacja przy uruchomieniu spryskiwacza szyby przedniej - ja nie wiem po co ale może ktoś mnie oświeci. Klimatyzacja dwustrefowa bardzo wydajna - bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń, przestrzeń, przestrzeń...
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre. Oczywiście diesla zawsze będzie słychać ale w porównaniu z innymi autami jest dobrze. Robi się jednak bardzo głośno przy prędkościach od 130kmh w górę, co jest zjawiskiem normalnym przy tak dużej bryle auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest duże i ciężkie stąd spalanie też nie jest małe. Dziwne jest tylko to, że na tej samej trasie, pokonywanej w podobnych warunkach i przy podobnych prędkościach wskazania komputera pokłądowego co do spalania różnią się nawet o 3l! Po tankowaniu i przeliczeniu weryfikujemy jednak całość i jest ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi po 42.000km: - zacinająca się klapka wlewu paliwa - trzeszczące plastiki nad głową kierowcy i pasażera, - niedoskonałość montażu lusterka bocznego kierowcy - odchodziący plastik - wariująca szyba boczna: nie domyka się i otwiera do połowy przy próbie pełnego jej zasunięcia - kilka razy w miesiącu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso I