Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

Pablo, 4 lata temu
Silnik 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi FAP 112KM 82kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Po początkowych problemach , wynikających raczej z błędów przy wymianie rozrządu (sprowadzony przy 198 tys ) samochód jest prawie idealny. Dobry samochód dla rodziny, z tyłu mieści się troje dzieci w tym dwoje w fotelikach. Samochód jest duży wewnątrz i nie taki duży na zewnątrz. Bardzo manewrowy dodatkowo czujniki parkowania z tyłu ułatwiają parkowanie. Miałem poważne wątpliwości kupując tzw francuza jeszcze z wszystkim co się może zepsuć : diesel, półautomatyczna skrzynia biegów , ale jest OK. Wcześniej miałem Mazdę MPV w benzynie więc poprzeczka była zawieszona bardzo wysoko (żadnych usterek przy 20 letnim samochodzie - jedynie rdza ale po 20 latach to nie jest nic nadzwyczajnego- samochód użytkowałem 6 lat. W Citronie tysiąc schowków , klimatyzacja super wydajna , nawet przy panoramicznej szybie przedniej, tylne szyby przyciemnione z roletami- bardzo przydatne. Minusem jest FAP tzn trzeba go przepalać jeśli się jeździ w cyklu miejskim - w prawdziwym mieście a nie z nazwy - 2km do pracy w tym cztery światła. Filtr trzeba dopalać raz na dwa tygodnie (obwodnica i jazda 40km w trybie ręcznej zmiany biegów na 4 biegu i ok 3.5 tys/obr - inaczej pojawia się wiadomość "możliwość zapchania FAP" i samochód robi się trochę mułowaty. Poza tymi drobnymi niedogodnościami samochód bezawaryjny , na pewno wart swojej ceny. Nie ma sensu dokładać dodatkowych np. 20 tys za Toyotę czy innego "Koreańczyka" z tego samego rocznika co Citroen , bo na pewno nie jest tak dużo lepszy od Citroena. Niemieckie , Koreańskie czy Japońskie samochody i tak są produkowane z chińskich podzespołów , tak więc po co przepłacać. Polecam ten samochód szczególnie rodzinom z 2 lub trojgiem dzieci , fotele są super wygodne, wyposażenie standardowe bardzo bogate dobre radio. Spalanie 6.2l na autostradzie w pełnym załadunku (5 osób na pokładzie, plus meble z IKEA :) , po mieście ale prawdziwym mieście (nie z nazwy) - jazda miejska 2km praca dom 4 światła (korki) - 9.7l i tyle to wychodzi przy takiej masie samochodu jak i normalnej jeździe po mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zawsze może być lepiej np 2.0 HDI 150 kM. Ale 1.6 HDI jest dość dynamiczny i w zupełności wystarczy do normalnej jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
To jest tzw skrzynia ręczna zautomatyzowana. Czasem się gubi np. zjazd z góry zakręt 90 stopni i podjazd pod strome wzniesienie , redukuje i .....prawie staje w miejscu a później szarpie jak na wyścigach. Trzeba tą skrzynię wyczuć i z odpowiednią siła przyciskać gaz , jak to się zrobi to w normalnym ruch samochód przyśpiesza b. dynamicznie. Mam też takie odczucie że dynamika zmiany biegów w jakiś sposób zależy od stopnia zapchania FAP. Jak jest czysty to zmiana biegów jest dynamiczna.
4,0
Układ jezdny
Stabilny nawet przy dużych prędkościach, odporny na polskie drogi. Nie mam tylnego zawieszenia hydro-pneumatycznego wiec nie ma żadnego problemu. Lepszy niż w mojej starej Maździe MPV.
4,0
Karoseria
Błotniki z przodu plastikowe , klapa bagażnika aluminiowa - tak ze nie ma problemu z rdzą. Czasem widzę te modele z takimi jakby " bąblami" na klapie przedniego bagażnika, ale to jakiś problem z malowaniem musiał być, bo jest to aluminium.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie połacie szyb , nie ma problemów z widocznością do przodu jak i na boki. Widoczność w C4 Picasso do tyłu jest trochę ograniczona, mała pochylona szyba i zagłówki, ale są czujniki parkowania i.... lusterka tak ę to nie problem.
5,0
Ergonomia
Fotele super wygodne z tyłu dzielone , super widoczność, dużo schowków w tym jeden chłodzony. USB itp. Duży w środku, dwustrefowa klimatyzacja, grzane fotele z przodu. Super zwrotność jak na swoje gabaryty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu nawet w zimie klima daje radę z odparowaniem szyb. Zaparowanie tych szyb jest bardzo rzadkie tak w szczególe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu super nie jestem mały 185cm i duża waga. Troje dzieci na tylnych siedzeniach siedzi wygodnie, wszyscy mają wiele miejsca na nogi podłoga jest płaska a dźwignia zmiany biegów za kierownicą , tak że nie ma tunelu środkowego.
4,0
Wyciszenie
Skrzynia ma sześć biegów więc jest dość cicho nawet przy 140 km na autostradzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie paliwo i przeglądy (olej filtry , klima ) co roku żadnych dodatkowych usterek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nic lepszego się nie dostanie a można kupić młode auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Opuszczanie tylnej szyby pasażera się popsuło po jednej stronie. Dwie przepalone żarówki i to tyle - nic więcej, dosłownie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Picasso I