Fatalna obsługa sprzedawcy (Piotrków Tryb.). Przez 3 tygodnie nie byli mi w stanie powiedzieć czy i za ile mogę dokupić tylną siatkę (za drugim rzędem). WYJĄTKOWY BRAK PROFESJONALIZMU.
W konfiguratorze na stronie Citroena wyraźnie jest informacja, że na wyposażeniu jest ModuBox. Ale to bluff! O tym, że nie ma wejścia USB też dowiedziałem się dopiero po fakcie (a radia się tak łatwo nie wymieni). Uważam, że Citroen \"olewa\" polskiego klienta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zastanawiałem się nad 2.0 HDi i troszkę żałuję ze względu na brak 6 biegu.
Wszyscy zalecają, żeby nie wyłączać gwałtownie silnika (rozpędzona turbina), ale przydałaby się choćby kontrolka, że jest już OK. Zdarza się, że po odczekaniu ok. 30 sekund i tak po wyłaczeniu słychać zwalniający wirnik :(
4,0
Skrzynia biegów
Czasami minimalne zacięcia przy wstecznym. Może to kwestia dopasowania.
5,0
Układ jezdny
W Berlingo czuć było przechyły wzdłuż osi podłużnej samochodu. Tutaj tego nie ma, mimo porównywalnej wielkości. Prowadzi się bardzo fajnie (nie próbowałem ponad 130 km/h), chociaż od 110 czuć nieco drżenie kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
1. Ciągle mam problemy z dojeżdżaniem przodem (miesiąc). Z tyłu lepiej bo jest radar. :)
2. Fajnie działa opcja opuszczania się lusterek wstecznych po włączeniu wstecznego biegu. Szkoda tylko, że trzeba wybierać wtedy jedno z lusterek, a nie można obu automatycznie.
3. PODOBNO (???) mam przyciemnianą dodatkowo tylną szybę. Nie zauważyłem jakoś różnicy. Uważam, że to naciąganie klienta.
4. Wielka przednia szyba robi SUPER wrażenie!
2,0
Ergonomia
1. Mnóstwo klawiszy na kierownicy, a tylko jeden programowalny (i to bzdurne funkcje)! Jak chcę przełączyć radio na CD to i tak muszę sięgać do radia. To samo ze zmianą utworu/stacji do tyłu czy wyborem z listy.
2. Umieszczenie przycisków \"płasko\" na kierownicy zmusza do nieergonomicznych ruchów (w zasadzie używa się wyłącznie kciuka). Znacznie lepiej obsługiwało mi się radio z dźwigni pod kierownicą.
3. BRAK POLSKIEGO MENU!!! Radzę sobie nieźle z kilkoma językami z dostarczonych, ale uważam, że brak języka polskiego (gdy jest np. turecki) świadczy o \"olewaniu\" klienta.
4. Słabo widoczne w dzień lampki na kierownicy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilka zastrzeżeń:
1. Regulacja klimy po prawej stronie - brakuje mi BARDZO opcji, żeby kierowca mógł ustawić (\"przechwycić\") prawą część (tak jak jest z drugim rzędem). Jak jest panel po środku to można sięgnąć łatwo. Tutaj trzeba się mocno przechylić (niebezpiecznie).
2.Działanie klimy daje efekt szronienia od zewnątrz przedniej szyby (zbyt skupiony nadmuch na szybę) nawet przy niezbyt zimnym wnętrzu (ok. 18 st). Zależy to od warunków zewnętrznych.
3. Nie można jednym prostym ruchem wyłączyć nadmuchów (trzeba kilka razy \"popstrykać\")
4. Włączenie trybu auto może włączyć na max nadmuch. Ale wyłączenie trybu auto zostawia to nadal na max i wtedy patrz pkt. wyżej :(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie wielkie wnętrze to schowki z przodu są wyjątkowo niepakowne. Nie ma w zasadzie miejsca na schowanie atlasu samochodowego. Niewykorzystane miejsce zamiast dźwigni ręcznego hamulca (przydałoby się coś na CD). Średnio z podparciem ud (mam długie nogi). Ale dla pasażerów miejsca sporo.
W bagażniku fajna latarka. Szkoda, że na starodawne żarówki zamiast na diody. Mogłaby mieć wtedy opcję migania (światło ostrzegawcze).
3,0
Wyciszenie
Nie jest źle, ale przy prędkości powyżej 40-50 km/h w zasadzie nie da się otworzyć tylnych okien z powodu strasznego dudnienia powietrza (tworzy się jakieś dziwne zjawisko akustyczne).
Przy okazji:
PLUS za dobrą jakość głośników (całkiem miły i czytelny bas, troszkę za mała moc, mogłoby być nieco lepiej z tyłu) - zestaw jest standard.
DUŻY MINUS za brak wejścia USB/RCA w radiu. W dzisiejszych czasach (mp3, iPod) to powinien być standard!!! Tym bardziej w tej klasie (SX Pack)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie 5.8 (po 2500 km). Przy ekonomicznej jeździe na trasie 5.0-5.5
Przeglądów jeszcze nie było.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Założyłem sobie ładne alufelgi, ale efekt psuje niestety rdza na tarczach hamulcowych (ta gruba część mocująca, która się nie wyciera). Będę to musiał to jakoś zamalować.