Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

Shrekon, ponad rok temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C4 Picasso I 2.0 16V 140KM 103kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dość dynamiczny jak na tę wagę budy.
Karoseria : Mała ciężarówka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Żarówki przednie mijania jak i postojowe.
5,0
Całokształt
Bardzo fajny i przestronny samochodzik (przesiadka po 6 latach użytkowania Xsary Picasso również 2.0 b/g z automatyczną skrzynią). Fajna dynamika jak na tak dużą i ciężką Cytrynkę. Przydatne dodatkowe dwa miejsca dla pasażerów (co prawda niezbyt duże, ale zawsze w śród pasażerów znajdzie się ktoś nie za wysoki
Wrażenia
5,0
Silnik
140 kucyków zasilanych LPG w zupełności wystarczy do przyjemnej i dynamiczniej jazdy tą Cytrynką. Nie jest to F1 ale raczej nikt zakupując auto rodzinne nie oczekuje samochodu sportowego
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia AL4 taką sama jak w XP 2.0. Pełny automat, cztery biegi spokojnie wystarczy do 120-130km/h komfortowego podróżowania, powyżej tej prędkości przydała by się piąteczka ale tragedii nie ma. Raczej na 8 lat jazdy z tą skrzynią (6 XP i 2 C4GP) mogę powiedzieć że skrzynia bez awaryjna.
4,0
Układ jezdny
W moim przypadku zawieszenie proste bez pneumatyki. Ciche, na oryginalnych oponach 215/55/16 całkiem nieźle radzi sobie z Łódzkimi drogami, co daje mu chyba najlepszą rekomendacje
5,0
Karoseria
Jak na razie nie zauważyłem ognisk rdzy ani na budzie, ani od spodu. Wszystko ładnie spasowane. Jak na swój wiek uważam że linia może się podobać, aczkolwiek o gustach się nie dyskutuje
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność świetna we wszystkich kierunkach. Ogromna przednia szyba kończąca się nad głową, cienkie słupki pomiędzy przednią, a boczną szybą oraz przednimi drzwiami powoduje że widać wszystko i wszędzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Przyciski na kierownicy zawsze w tej samej pozycji, gdyż rusza się tylko wieniec kierownicy i nie zmienia się ich położenie nawet przy skręcie. Panel klimatyzacji nietypowo po lewej stronie ale nie przeszkadza. Wszystko pod ręką. Dużo schowków! Nie ma się raczej do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Szybko się nagrzewa jak na taki pojemny samochód. Dodatkowe wloty powietrza regulowane z tyłu dla pasażerów. Ogrzewanie strefowe świetna sprawa (kierowca 17st, pasażer 25st i wszyscy zadowoleni
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - rewelacja. Drugi rząd - przyzwoicie (spostrzeżenia tylko od pasażerów, sam niestety nie jechałem
4,0
Wyciszenie
Całkiem przyzwoicie. Na wolnych obrotach można pomyśleć że zgasł
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie mogę powiedzieć że bezawaryjny. Nie mówię o wymianach eksploatacyjnych typu hamulce, zawieszenie. Jedyna awaria to problem z pilotem w kluczyku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko powiedzieć, ponieważ każdy egzemplarz używany wart jest tyle, na ile dba o niego właściciel
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z kluczykiem, dość często palące się żarówki pozycje i H7 (3xH7 oraz 2 pozycje przód na 2lata użytkowania),
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso I 2.0 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso I