Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

multijet, 3 lata temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C4 Picasso I 1.8 16V 125KM 92kW 2007-2008 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo pojemne auto, nie za duże z zewnątrz a ogromne wewnątrz
5,0
Całokształt
Świetny wóz jeśli ktoś potrzebuje tak duży i pojemny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnikiem prawie nic się nie dzieje, prawie bo raz przeszedł w tryb awaryjny ale winą było przebicie na świecy zapłonowej. Wymiana załatwiła sprawę. Bardzo dobrze chodzi na gazie, praktycznie nie czuć różnicy. Rok jeździłem na benzynie ale spalanie rzędu 8L/100km spędzało mi sen z powiek wiec później założyłem gaz i teraz jestem w pełni szczęśliwy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mnie trochę drażni bo lekko terkocze na 5 biegu, lubi tylko spokojną zmianę (precyzja nie jest jej mocną stroną) i ma krótkie przełożenia ale ma to też swój plus bo przy 50km/h można wrzucić 5 bieg i zapomnieć o skrzyni
5,0
Układ jezdny
Fajny komfortowy, trochę taki autokarowy. Po przesiadce z bravo 2 trzeba było się przyzwyczaić bo bravo prowadziło się jak po sznurku a ten ponton już taki nie jest ale jak trochę zwolnimy to też jest ok
5,0
Karoseria
Ocynk jest na plus, delikatny lakier na minus ale potraktowany woskiem ładnie oddaje odcień. Mam czarny akryl kolor
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj 5+ się należy bo takiej widoczności nie doświadczyłem w żadnym innym aucie! Super sprawa te ruchome daszki i te trójkątne przednie boczne szybki!
5,0
Ergonomia
Ta kierownica ze stałym środkiem to super sprawa! Bardzo funkcjonalna i łatwo w nie trafić podczas jazdy. Tylko za klakson bym inżynierowi kochones obciął! W niego trafić to mistrzostwo, szczególnie jak Ci ktoś nagle wyskoczy przed auto albo drogę gwałtownie zajedzie...ech
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko szybko odparowuje, nawiew na słupkach bocznych bardzo fajny pomysł! Pomaga w odparowywaniu tylnych bocznych szyb zwłaszcza jesienią przy komplecie pasażerów podczas deszczowych dni. Ogrzewanie wydajne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy ma dużo przestrzeni i bagażnik 500L także super a i do przewozu jest super bo wnęka na klapę bagażnika jest szeroka. Fotele może nie są idealnie płasko ale nie jest to dla mnie problemem. Gorzej że nie są demontowalne jak to było w Xsara Picasso
3,0
Wyciszenie
Tutaj tak sobie z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów...do 100 jest cicho, do 120 jest powiedzmy ok a powyżej to żona pyta po co tak się spieszymy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez trzy lata (35tys km tyle nim zrobiłem w ciągu tych 3 lat) wymieniłem tylko świece zapłonowe i sprzęgło wraz z uszczelniaczem tylnego łoża za jedną robotą jak już skrzynia była zdjęta (przy 200 tys km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako nastoletnie auto z prostym silnikiem nie ma zbytnio co się psuć a i utrata wartości jest znikoma więc warto nim się zainteresować
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Świece zapłonowe i sprzęgło trzeba było wymienić co prawda ale są to części czysto eksploatacyjne a dwa to nie wiem kiedy były wymieniane wcześniej więc nie ujmuje im gwiazdek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło nie padło tylko było stwierdzone jako słabe ale przy 200 tys km nie ma co się dziwić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso I 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
6,1
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso I