Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

drpepper@op.pl, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Picasso I 1.8 16V 125KM 92kW 2007-2008 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd, Widoczność, Cena
5,0
Całokształt
Fajny, Ładny zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz samochód rodzinny z pomysłowo rozwiązanym wnętrzem. Cichy silnik, zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie, fajne gadżety w wyposażeniu SX Pack
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy silnik (Opel Omega z 2003 roku miała co prawda 150KM ale okupione wręcz hukiem wewnątrz) , jest dosyć żwawy, troszkę trudniej idzie mu w górach. Oczywiście nie jest to bolid tylko rodzinny samochód, więc z wyprzedzaniem pod górkę, albo przy prędkości 80-130 km/h lepiej uważać
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię biegów mam manualną, generalnie pracuje dobrze i bardzo dokładnie - jednak czasami wstecznego trzeba \"poszukać\"
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze wybiera nierówności, pomimo tego, że jest wysoki nie wychyla się zbytnio w trakcie szybszego pokonywania zakrętów. Większe dziurska przy przejeżdżaniu przez nie ok 5 km/h - słychać dobijanie
Komfort
5,0
Widoczność
Na tym polu Cytryna pozostawiła konkurencje daleko z tyłu, praktycznie żaden słupek nie przesłania widoku na boki, a przednia szyba jest wręcz rewelacyjna. (Dobre okulary słoneczne powinny być na standardowym wyposażeniu ;) Wsiadając do auta ze standardową szybą czołową mamy wrażenie że jesteśmy w wozie pancernym.
4,0
Ergonomia
Moim zdaniem tak ganiona kierownica ze stałym jej środkiem jest bardzo dobrym pomysłem, przyciski (mogły by być nieco bardziej \"soft-touch\") na niej znajdują się tam gdzie powinny być i nie szuka się ich w trakcie kiedy kierownica jest w innej pozycji niż na wprost. Oczywiście wymaga to przyzwyczajenia no i na początku trzeba uważać żeby nie włożyć palców w szczelinę na ramionach kierownicy - bo może się to skończyć połamaniem palców w trakcie obracania kołem - jestem w szoku, że Citroen nie przemyślał takiej ewentualności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik i jego sterownie jest wręcz doskonałe z przodu kierowca ma pełny panel sterowania. Pasażer ma swoje sterowanie no i dwa tylne nawiewy też niezależnie sterowane. Zimą grzeje dobrze obecnie przy 24stc chłodzi idealnie - Odmrażanie ogromnej szyby czołowej jest tak wydajne że nie jest wymagane użycie skrobaczki. Wystarczy 5 minut dmuchania przy -10st. i szyba nadaje się do jazdy. Ponadto dobrze rozplanowane nawiewy w całym aucie. Rozpylacz zapachów zintegrowany z wentylacją też jest fajnym dodatkiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Napewno nie jest to auto dla siedmiu osób o wzroście 190cm i wadze 100kg każdy. Producent miał na myśli rodzinę czyli 2 rodziców 2 dzieci i ew. koledzy tych dzieci + jeszcze teściowa ;). I dla takiej właśnie rodziny jest to rewelacyjne rozwiązanie, jest dużo miejsca z tyłu. Fotele w 2-gim rzędzie można przesuwać wzdłużnie, pochylać oparcie tak jak w przednich, choć są mniej wygodne niż przednie.
5,0
Wyciszenie
Miałem już wiele aut w tym Forda Mondeo, Scorpio,VW Passata B5, Opla Astrę, Omegę C, i żaden z nich nawet nie zbliżył się poziomem ciszy we wnętrzu do Citroena. Tutaj francuzi poczynili naprawdę duży krok. Silnik pracuje cicho jak pszczółka, przy 130 km/h naprawdę można rozmawiać z pasażerami z trzeciego rzędu tak jak w pokoju na kanapie -czego nie można było powiedzieć o Omedze czy Passacie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie benzyny mieści się w granicach \"fabrycznych\" Dużo daje tempomat gdzie nawet na 2-3 kilometrowych odcinkach można już \"zaoszczędzić\" najmniej w mieście spalił mi 8,5 litra co przy tej masie należy uznać za sukces.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto za 73000 nowe z salonu. Wyposażenie SX Pack + Pakiet Bluetooth (rewelacja) składane i podświetlane lusterka zewn. Alarm itp. za te pieniądze w tej klasie u konkurencji z tymi pieniędzmi nie miałbym czego szukać. Bardzo dobra ocena awaryjności przez ADAC, nawet VW Touran wg nich jest bardziej awaryjny a to dodakowo podnosi atrakcyjnośc tego auta
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są pewne mankamenty w postaci dziwnie domykającej się szyby elektrycznej od kierowcy - domyka się dobrze, ale coś jest jakby źle spasowane bo już po zamknięciu dochodzą dziwne odgłosy - trzeba ją lekko łokciem odepchać, albo wjechać na dziurę ;) Klapa tylna tez zamyka się tak jakoś jak w Polonezie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy obecnym przebiegu 6500km nic się nie działo poza komunikatem z komputera \"Depollution system fault\" prz przebiegu 1900km co oznaczało że system oczyszczania spalin nie działał właściwie. Serwis Citroena zasugerował słabą jakość paliwa (LukOil) jednak przejechanie na drugi dzień kilku kilometrów nieco \"ostrzej\" i usterka znikła i nigdy później się nie pojawiła.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Picasso I