Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Cactus Crossover

Robert, 2 lata temu
Silnik 1.6 BlueHDi 82g 99KM 73kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Cactus Crossover 1.6 BlueHDi 82g 99KM 73kW 2015-2015 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i elastyczność
Inne : Ergonomia na wysokim poziomie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Ad-blue
4,0
Całokształt
Ocena ogólna bardzo dobra za wyjątkiem wadliwie zaprojektowanego układu Ad-blue. Nagminne wytrącanie się kryształków mocznika w temperaturze powyżej 30st C wymusza wymianę całego układu (zbiornik z pompą, wąż i wtryskiwacz) za jedyne 6tys pln. Serwisy nie bawią się w czyszczenie bo im się nie opłaca. Pozostaje odpięcie programowo w warsztacie. Silnik 1,6 daje radę, w połączeniu z niską wagą daje frajdę podczas przyspieszania. Spalanie na trasie 3 l/100 km to żaden wyczyn.Do sterowania przez ekran dotykowy można się przyzwyczaić. Delikatnie może przeszkadzać brak obrotomierza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,6 99KM daje radę, zwinnie przyspiesza w mieście, na trasie komfort podróżowania też na przyzwoitym poziomie. Spalanie niskie trasa/miasto ok. 4 l/100km. Doskonałe światła mijania, jeszcze lepsze drogowe. Łyżkę dziegciu stanowi wadliwy ad-blue, na szczęście do odłączenia programowo. Po awarii klimatyzacji warto wymienić czynnik chłodniczy na bardziej popularny i wielokrotnie tańszy R134a.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie, elastyczność silnika diesla pozwala na ekonomiczną jazdę. Brak szóstego biegu nie dokucza, wszak to miejski samochód. I w tej konfiguracji potrafi rozpędzić tę „bestię” do prawie 190km/h.
5,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić. Nieco sztywne zawieszenie powoduje nerwowe podskakiwanie podczas pokonywania progów zwalniających ale to jedyny mankament który zauważyłem. Tor prowadzenia nawet przy wyższych prędkościach bez zarzutu. Prześwit wydaje się większy niż w klasycznych osobówkach, jednak do klasy SUV trochę brakuje.
5,0
Karoseria
Brak ognisk korozji po 5 latach eksploatacji. W oczy rzucają się przednie i boczne bumpery z plastiku nadające cactusowi wyjątkowości. Dzięki nim nie martwimy się o drobne zarysowania wózkiem pod marketem. Dostępne w kilku kolorach umożliwiają daleko idącą personalizację wyglądu. Umiejscowienie świateł dziennych LED a pod nimi reflektorów nadaje mu niepowtarzalnego wyglądu.
Komfort
5,0
Widoczność
Regulacja wysokości fotelu kierowcy pozwala dopasować pozycję za kierownica tak dwumetrowcowi jak i osobom niskim. Nie przeszkadza płaska maska, widoczność bardzo dobra. Podczas cofania mamy wsparcie z czujników oraz kamery.
5,0
Ergonomia
Ergonomia stoi na wyższym poziomie niż konkurencja. Wszak to Francuz-a oni są z tego znani. Sterowanie funkcjami jak radio ( u mnie AM, FM oraz DAB ), nawiewem, nawigacją, licznikiem z komputerem spalania, wspomaganiem parkowania itd dostępne poprzez duży tablet z ekranem dotykowym. Fajna opcja, wyglada nowocześnie, mnie przypadła do gustu. Brak wskazań obrotomierza nie jest dokuczliwy. Bardzo przydaje się łatwa zmiana kanałów radiowych poprzez minirolkę w kierownicy i pełne sterowanie tempomatem w ten sam sposób.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie wydajne, banalny dostęp do filtrów kabinowych do wymiany.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla wszystkich jest sporo, nie ma się do czego przyczepić. Tylna kanapa nie jest dzielona, ogranicza to nieco możliwości transportu większych gabarytów ale znów przypominam ze to auto miejskie. Spory bagażnik umożliwia zapakowanie czteroosobowej rodziny na weekendowy wypad za miasto.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to auto klasy premium, nie ma co liczyć na grube warstwy mat wygłaszających ale o dziwo na prawdę nie jest źle. Nawet przy wyższych prędkościach da się wytrzymać. Może szósty bieg obniżyłby poziom hałasu ale przypominam- to jest auto miejskie i tak został zaprojektowany. Nie wiem jak w jednostkach benzynowych ale w dieslu jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części eksploatacyjnych na normalnym poziomie. Poważniejszych awarii nie życzę, bo autoryzowany serwis potrafi wyczyścić portfel. Awaria układu ad-blue pokazuje „życzliwe” podejście do klienta. Nie naprawiamy bo nam się nie chce, oferujemy wymianę za jedyne 6000 zł. Na szczęście można to programowo odłączyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny francuzów po kilku latach eksploatacji spadają do przyzwoitego poziomu, swój 5-letni egzemplarz zakupiłem w komisie za 35% ceny wyjściowej. Jestem zadowolony, polecam innym mimo pojawienia się dwóch poważniejszych awarii. Nie okazały się kosztowne wiec nie jest złe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę narzekać, choć pojawiły się drobiazgi: utrata połączenia z komputerem, konieczność rekalibracji pasywnego układu kontroli ciśnienia w oponach. Pewnie nie każdy sobie z nimi poradzi, pojedzie do serwisu i będzie narzekał na wysoką awaryjność Citroenów. Jest to wiec ocena subiektywna, jak dla mnie bez większych problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak już wspominałem awaria ad-blue jako najpoważniejsza bo uniemożliwiająca uruchomienie silnika. Brak jakiejkolwiek sygnalizacji zużycia klocków hamulcowych tez wymaga ciągłej kontroli, może spowodować konieczność wymiany kompletu z tarczami. Nieszczelności chłodnicy klimatyzacji, jej wymiana i napełnianie (można napełnić R134a, koszt wielokrotnie niższy). Nadal nie uważam C4 Cactusa za awaryjny, to pojedyncze przypadki. Trudno mi wymienić wszystkie rzeczy rekompensujące z nawiązką te awarie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDi 82g 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
3,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Cactus Crossover