Auto designersko świetne, przemyślane i bardzo oryginalne stylistyczne. Niestety po kilku latach obcowania z tym modelem można odczuć zarówno ducha stylistów, którzy bardzo przemyśleli ten projekt, jak również księgowych, którzy mocno redukowali koszty wytworzenia auta.
Blachy są cienkie, wyciszenie w miarę OK, odgłos zamykania drzwi woła o pomstę do nieba, a elementy zawieszenia zużywają się ponosili 60 tys. przejechanych kilometrów. Wszystko wymienione wyżej to nieistotny szczegół, który w przypadku korozji, która pojawiała się na krawędziach drzwi obolały bagażnika przysłoniła ogólny poziom zadowolenia z tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wersja 110KM jest naprawdę dynamiczna i oszczędna. Elastyczność jest genialna, a sprint do serki w 9 sekund oraz 200nM momentu obrotowego dopełniają całości. Świetny silnik, ale wymaga skrupulatnie opieki serwisowej w postaci regularnej wymiany oleju (ja wymieniałem co 13 tys.) oraz benzyny wysokooktanowej (ja lałem 98 albo VPower 95). Za to wszystko silniczek odpłacił mi się bezproblemową eksploatacją! Co istotne, pasek rozrządu wymieniłem przy przebiegu 58000 km. Polecam mieć to na uwadze.
4,0
Skrzynia biegów
Daleko jej do japońskiej prezycji!
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się naprawdę dobrze! Komfortowo i bez zastrzeżeń.
1,0
Karoseria
Katastrofa!! Po około 5 latach pojawiła się korozja na rantach drzwi i klapy bagażnika! Auto zakonserwowałem i pedantycznie o nie dbałem! Citroën Polska odmówił naprawy gwarancyjnej! Serwis oczekuje 500 pln netto za naprawę jednego elementu z zaznaczeniem, iż nie dają gwarancji, iż za rok lub dwa, korozja nie pojawi się ponownie.
Niestety w tych autach to częsty przypadek! Citroën w ramach naprawy gwarancyjnej (wiek auta do 3 lat) wymieniał elementy na nowe. Oczywiście przy okazji wymiany elementów, lakierowanie i cieniowanie mamy w „gratisie”. DRAMAT!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Mega wygodne fotele!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Obawiałem się, iż brak kratki nawiewu dla pasażera z przodu będzie problemem. Nic z tych rzeczy!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK.
4,0
Wyciszenie
Bez rewelacji, ale nieźle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie po 5 latach i 75000 km - 5.0 litra/100 km. Aplikacja My Citroën wskazuje dokładnie to, co w rzeczywistości.
Koszty serwisowania w ASO koszmarnie drogie! Części drogie!
Radość z minimalnego apetytu na paliwo, niweczy drogi serwis!
3,0
Stosunek jakość/cena
Tani i dobrze wyposażony w zakupie - bardzo drogi w serwisowaniu!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza korozją drzwi i szybko zużywającymi się elementami zawieszenia - absolutnie nic, no może poza migającymi ledami z przodu - problem w całej gamie Citroenów (!) - wg serwisu ten typ tak ma - wstyd! Niby drobiazg ale wprawne oko zauważy migotanie…
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja była przyczynkiem do wcześniejszej niż zakładałem sprzedaży tego auta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]