Nietuzinkowe, ciekawe auto nie tylko dla młodych - każdy, kto lubi oryginalność i styl a nie tylko "ciosane klocki z różnymi logo na masce" będzie zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wersja 110KM z turbiną "robi robotę";) Jak na silnik trzycylindrowy R3 sprawuje się całkiem nieźle. Dobra dynamika, przyjemny dźwięk (wbrew niektórym "klasykom"), przyzwoite spalanie i dobry stosunek mocy do masy sprawiają, że auto "żyje" i cieszy jazdą.
3,0
Skrzynia biegów
To chyba najsłabszy element Cactusa - manualna skrzynia biegów jest bardzo nieprecyzyjna. Trzeba nauczyć się położenia biegów aby robić to płynnie. Przy wrzucaniu 3 i 5 najbardziej to widać. Do tego dochodzą lekkie opory, jak gdyby skrzynia miała "wyślizgane" wodziki.
Na plus można zaliczyć dosyć długie przełożenia - sprawiają, że jazda jest w miarę płynna.
4,0
Układ jezdny
Cactus przykleja się do asfaltu - pomimo wysokiego prześwitu (ponad 14cm) auto nadzwyczaj dobrze trzyma się drogi. W prowadzeniu jest precyzyjny i dobrze zestrojony. Minusem, pod względem komfortu jest pewna sztywność układu podczas pokonywania drobnych nierówności - słychać wtedy duże stuki z nadwozia. Podobnie jest przy większych prędkościach i jeździe po nierównościach poprzecznych. Im mniejsza prędkość tym lepsze tłumienie.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest to panorama, jak w moim poprzednim samochodzie, ale nie jest to też wielki van czy suv. Osobiście bardzo lubię dosyć niską, przednią szybę i widok maski (trochę jak w dużo większym Nissanie X-Trailu - lekka "czołgowatość"). Należy jednak pamiętać o wcześniejszym zatrzymaniu przed światłami bo inaczej nie zobaczymy wysoko zawieszonego sygnalizatora (nie pomaga tutaj nawet dach panoramiczny). Widok do tyłu jest także wąski, ale z pomocą przychodzą lusterka i kamera cofania (w ograniczonym zakresie). Generalnie jest OK.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest przemyślane i łatwe w obsłudze. Tablet także. Pewne problemy mogą mieć osoby, które słabo widza lub nie potrafią obsługiwać elektroniki dotykowej. Cóż, świat idzie do przodu i chwała mu za to.
Duzo otwartych ale pojemnych schowków na różne rzeczy + port USB z półeczką na minimum 5 calowy smartfon.
Mały minus za brak automatycznego zamykania/otwierania szyb jednym przyciśnięciem - to tylko mała zmiana w module a jakże byłaby przydatna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cactus bardzo szybko sie nagrzewa i równie szybko potrafi schłodzić wnętrze pomimo dachu panoramicznego. Testowałem już klimę w upalne dni i jest OK. Minusem może być tylko odgłos prawie ciągle pracującego na wysokich obrotach wentylatora, ale to tylko przy temp powyżej +30 stopni w mieście.
wiele zarzutów pojawiło sie w sieci odnośnie braku nawiewu z prawej strony (od pasażera). Moja "wyczulona" małżonka, nie stwierdziła jakiegoś znacznego pogorszenia warunków podróży tylko przy jednym, szerokim nawiewie na konsoli centralnej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy, kto wsiadła do mojego Cactusa dziwił się ile miejsca jest w środku! Kierowca, nawet taki jak ja (1,85cm) bez problemu potrafi usadowić się na wygodnych fotelach z dobrym trzymaniem bocznym. Osobiście miałem tylko problem z przesiadką z "taboretu" w Cromie - musiałem pojeździć aby znaleźć swoje ustawienia. Pasażer z przodu ma dużo miejsca - sam byłem zdziwiony tym faktem ale tutaj Citroen zastosował ciekawy trick: odpowiednio wyprofilował schowek a poduszkę umieścił w dachu!
Jeżdżę z 2 nastolatków i oboje twierdzą, że z tyłu miejsca maja wystarczająco - dodatkowy plus za szyby z funkcją spojlera: nie szumią nawet przy większych prędkościach a za to doskonale wyciągają powietrze z kabiny - rewelacja!
4,0
Wyciszenie
Cactus nie należy do najcichszych aut ale też nie ma wielkiego dramatu. Śmiało można rozmawiać w kabinie nawet przy większych prędkościach bez zdzierania gardeł :). Miałem okazję jeździć Passatem i o dziwo, było tam głośniej niż w Cactusie. Moim zdaniem dosyć subiektywna opinia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poczekamy, zobaczymy - na obecną chwilę spalanie jest bardzo przyzwoite a i koszty części zamiennych (oglądane na różnych portalach internetowych) nie powalają wysokością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, Cactus nie jest najtańszym autem, ale moim zdaniem stosunek jakość/cena zasługuje na mocną 4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak! I oby tak było.
Na minus mogę zaliczyć brak wyważenia i ustawienia zbieżności w aucie z salonu! Koła "biły pomiędzy 120 a 130 km/h i były ustawione rozbieżnie! Warto sprawdzić auto z salonu bo coś czuję, że montownia w Hiszpanii "daje ciała".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - mam nadzieję, że nigdy nie będzie :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]