Moja ogolna ocena tego auta jest pozytywna, ma kilka naprawdę mocnych stron jak rownież kilka slabostek. Nie zmienia to faktu ze mamy doczynienia z poręcznym, dobrze zaprojektowanycm i wykonanym pojazdem. Wbrew pozorom nie jest to auto typowo miejskie, z powodzeniem może pełnic role auta dla małej rodziny lub pary, jak rownież bez żadnych obaw można wyprawić się nim w dłuższą podróż. Osobiście byłem tym autem w Grecji (2 osoby dorosłe + 2 nastolatków), pokonując łącznie ponad 4 tys km bez żadnych przygód. Nikt nie narzekał na komfort jazdy, miejsca było wystarczająco, silnik dał radę bez problemów a bagażnik pomieścił wszystkie bagaże włącznie ze sprzętem plażowo-wodnym. Poziom wyposażnia w wersji Shine jest w zupełności wystarczający, oferuje wszystkie udogodnienia - klima automatyczna, kamera cofania + czujniki, android auto & apple car play, podgrzewane siedzenia + lusterka boczne, automatyczne światła i wycieraczki, 4x elektryczne auto szyby, asystent pasa ruchu i wiele innych ułatwiających życie kierowcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z mocnych stron auta, jest niezwykle elastyczny i chetny do pracy, pomimo 3 cylindrowej konstrukcji pracuje płynnie i cicho, charakteryzuje sie przy tym dosc wąskim zakresem obrotów czym bardziej przypomina motor wysokoprężny. Najlepiej sie czuje pomiędzy 1.5 a 3 tys. obrotów, wyżej oczywiście też sie ładnie kręci jednakże nie przekłada sie to na lepsze przyspieszanie. Z powodzeniem sprawdza sie zarówno w jeżdzie miejskiej jak i autostradowej gdzie ma odpowiedni zapas mocy do wyprzedzania i poruszania się z prędkościami przelotowymi. Przy obecnym przebiegu brak zużycia oleju oraz jakichkolwiek problemów z pracą silnika
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów o 6 przełożeniach, znacznie lepsza od 5 biegowej oferowanej do połowy 2018 roku. Precyzja przełączania bez większych uwag, odrobine zbyt duzy skok lewarka i skrzynia generalnie dość lużna, nie mniej brak problemów z wyborem biegu. Do normalnej, komfortowej jazdy wystarczająca
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo specyficzny, auto jest dość miękko zestrojone i wyposażone w belkę co w zasadzie wyklucza agresywną, sportową jazdę. Układ kierowniczy jest dość czuły i mocno izoluje kierowce od kół przednich, jazda tym autem wymaga pewnego przyzwyczajenia i uwagi, szybkie wejście w zakręt przy niesprzyjających warunkach i nierównej jedni może zakończyć sie na poboczu. Jednocześnie poziom komfortu na drogach krajowych i autostradach jak na tak niewielki samochód jest bardzo dobry, komfort resorowania jest wystarczający i nie docierają do nas żadne niepokojące odgłosy
4,0
Karoseria
Kwestię estetyki pozostawiam do oceny indywidualnej, co do jakości wykończenia to jest nieżle - materiały tapicerskie siedzień dość dobrej jakości, gdzie niegdzie twarde i łatwo rysujące się plastiki, ale ogólnie dość nieżle jak na nowoczesną motoryzację segmentu B. Minus za spasowanie tylnej klapy bagażnika, wadliwa regulacja była powodem stuków i otarcia lakieru w kilku miejscach, usunięte w ASO ramach gwarancji
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność z miejsca kierowcy jest najwiekszą wadą auta, o ile do przodu i w tył (dzięki bardzo dobrej kamerze cofania i czujnikom) jest w porządku, to widoczność na boki jest zaburzona przez słupki B które są przesunięte ku tyłowi auta, przez to ograniczają pole widzenia. Szczególnie utrudnia to włączanie się do ruchu w warunkach miejskich.
3,0
Ergonomia
Byłaby "5" gdyby nie kilka elementów - przede wszystkim klimatyzacja sterowana z ekranu tabletu, można sie oczywiście przyzwyczaić ale jest to irytujące jesli lubimy często zmieniac ustawienia. Pondato cupholdery średnio działają, dość płytkie i duże butelki przewracają się, sterowanie dzwiękiem z kierownicy średnio intuicyjne, ciężko odnaleźć funkcję przeszukiwania stacji radiowych. Sterowanie komputerem odywa sie za pomocą dwóch rożnych przycisków, nie wiadomo po co, brak informacji o niskim stanie płynu do spryskiwaczy, niewygodne sterowanie lusterkami, praktycznie niewidoczne z pozycji kierowcy i bardzo łatwo złożyć je omyłkowo w czasie jazdy, polecam usatwiac na postoju...natomiast sterowanie tempomatem za pomocą lewej dzwigienki to mistrzostwo świata, jak dla mnie najlepsze rozwiązanie ze wszystkich jakie użytkowałem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja raz ustawiona na 21 stopni w trybie auto i w zasadzie można o niej zapomnieć, w kazdych warunkach robi robotę, w zimę grzeje latem chłodzi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest zaskakująco obszerne, z powodzeniem mieści 4 dorosłe osoby średniego wzrostu (175cm), siedzenia bardzo wygodne, z przodu i z tyłu wystarczająco miejsca na nogi. Zakres regulacji fotela kierowcy jest po prostu monstrualny, można go ustawić pod wzrost od 140 to 210 cm wzrostu, każdy kierowca z powodzeniem zajmie swoją pozycje. Olbrzymi plus za płynną regulacje pochylenia oparcia. Bagażnik przeciętny ale za to ustawny, naprawdę duzo pomieści
5,0
Wyciszenie
Auto zaskakująco ciche, silnik właściwie niesłyszalny, odgłosy opon i podwozia na bardzo przyzwoitym poziomie, z powodzeniem możemy podróżować z predkościami autostradowymi bez obawy utraty słuchu i bólu głowy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co obowiązkowe przeglądy gwarancyjne
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w wersji wyposażeniowej Shine, ma w zasadzie wszystko co potrzeba
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]