Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 III Hatchback

Sprocket, 4 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 110KM 81kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik oraz obszerna kabina
4,0
Całokształt
Moja ogolna ocena tego auta jest pozytywna, ma kilka naprawdę mocnych stron jak rownież kilka slabostek. Nie zmienia to faktu ze mamy doczynienia z poręcznym, dobrze zaprojektowanycm i wykonanym pojazdem. Wbrew pozorom nie jest to auto typowo miejskie, z powodzeniem może pełnic role auta dla małej rodziny lub pary, jak rownież bez żadnych obaw można wyprawić się nim w dłuższą podróż. Osobiście byłem tym autem w Grecji (2 osoby dorosłe + 2 nastolatków), pokonując łącznie ponad 4 tys km bez żadnych przygód. Nikt nie narzekał na komfort jazdy, miejsca było wystarczająco, silnik dał radę bez problemów a bagażnik pomieścił wszystkie bagaże włącznie ze sprzętem plażowo-wodnym. Poziom wyposażnia w wersji Shine jest w zupełności wystarczający, oferuje wszystkie udogodnienia - klima automatyczna, kamera cofania + czujniki, android auto & apple car play, podgrzewane siedzenia + lusterka boczne, automatyczne światła i wycieraczki, 4x elektryczne auto szyby, asystent pasa ruchu i wiele innych ułatwiających życie kierowcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z mocnych stron auta, jest niezwykle elastyczny i chetny do pracy, pomimo 3 cylindrowej konstrukcji pracuje płynnie i cicho, charakteryzuje sie przy tym dosc wąskim zakresem obrotów czym bardziej przypomina motor wysokoprężny. Najlepiej sie czuje pomiędzy 1.5 a 3 tys. obrotów, wyżej oczywiście też sie ładnie kręci jednakże nie przekłada sie to na lepsze przyspieszanie. Z powodzeniem sprawdza sie zarówno w jeżdzie miejskiej jak i autostradowej gdzie ma odpowiedni zapas mocy do wyprzedzania i poruszania się z prędkościami przelotowymi. Przy obecnym przebiegu brak zużycia oleju oraz jakichkolwiek problemów z pracą silnika
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów o 6 przełożeniach, znacznie lepsza od 5 biegowej oferowanej do połowy 2018 roku. Precyzja przełączania bez większych uwag, odrobine zbyt duzy skok lewarka i skrzynia generalnie dość lużna, nie mniej brak problemów z wyborem biegu. Do normalnej, komfortowej jazdy wystarczająca
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo specyficzny, auto jest dość miękko zestrojone i wyposażone w belkę co w zasadzie wyklucza agresywną, sportową jazdę. Układ kierowniczy jest dość czuły i mocno izoluje kierowce od kół przednich, jazda tym autem wymaga pewnego przyzwyczajenia i uwagi, szybkie wejście w zakręt przy niesprzyjających warunkach i nierównej jedni może zakończyć sie na poboczu. Jednocześnie poziom komfortu na drogach krajowych i autostradach jak na tak niewielki samochód jest bardzo dobry, komfort resorowania jest wystarczający i nie docierają do nas żadne niepokojące odgłosy
4,0
Karoseria
Kwestię estetyki pozostawiam do oceny indywidualnej, co do jakości wykończenia to jest nieżle - materiały tapicerskie siedzień dość dobrej jakości, gdzie niegdzie twarde i łatwo rysujące się plastiki, ale ogólnie dość nieżle jak na nowoczesną motoryzację segmentu B. Minus za spasowanie tylnej klapy bagażnika, wadliwa regulacja była powodem stuków i otarcia lakieru w kilku miejscach, usunięte w ASO ramach gwarancji
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność z miejsca kierowcy jest najwiekszą wadą auta, o ile do przodu i w tył (dzięki bardzo dobrej kamerze cofania i czujnikom) jest w porządku, to widoczność na boki jest zaburzona przez słupki B które są przesunięte ku tyłowi auta, przez to ograniczają pole widzenia. Szczególnie utrudnia to włączanie się do ruchu w warunkach miejskich.
3,0
Ergonomia
Byłaby "5" gdyby nie kilka elementów - przede wszystkim klimatyzacja sterowana z ekranu tabletu, można sie oczywiście przyzwyczaić ale jest to irytujące jesli lubimy często zmieniac ustawienia. Pondato cupholdery średnio działają, dość płytkie i duże butelki przewracają się, sterowanie dzwiękiem z kierownicy średnio intuicyjne, ciężko odnaleźć funkcję przeszukiwania stacji radiowych. Sterowanie komputerem odywa sie za pomocą dwóch rożnych przycisków, nie wiadomo po co, brak informacji o niskim stanie płynu do spryskiwaczy, niewygodne sterowanie lusterkami, praktycznie niewidoczne z pozycji kierowcy i bardzo łatwo złożyć je omyłkowo w czasie jazdy, polecam usatwiac na postoju...natomiast sterowanie tempomatem za pomocą lewej dzwigienki to mistrzostwo świata, jak dla mnie najlepsze rozwiązanie ze wszystkich jakie użytkowałem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja raz ustawiona na 21 stopni w trybie auto i w zasadzie można o niej zapomnieć, w kazdych warunkach robi robotę, w zimę grzeje latem chłodzi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest zaskakująco obszerne, z powodzeniem mieści 4 dorosłe osoby średniego wzrostu (175cm), siedzenia bardzo wygodne, z przodu i z tyłu wystarczająco miejsca na nogi. Zakres regulacji fotela kierowcy jest po prostu monstrualny, można go ustawić pod wzrost od 140 to 210 cm wzrostu, każdy kierowca z powodzeniem zajmie swoją pozycje. Olbrzymi plus za płynną regulacje pochylenia oparcia. Bagażnik przeciętny ale za to ustawny, naprawdę duzo pomieści
5,0
Wyciszenie
Auto zaskakująco ciche, silnik właściwie niesłyszalny, odgłosy opon i podwozia na bardzo przyzwoitym poziomie, z powodzeniem możemy podróżować z predkościami autostradowymi bez obawy utraty słuchu i bólu głowy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co obowiązkowe przeglądy gwarancyjne
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w wersji wyposażeniowej Shine, ma w zasadzie wszystko co potrzeba
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C3 III Hatchback