Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 III Hatchback Facelifting

MM93Fan, ponad rok temu
Silnik 1.2 PureTech 83KM 61kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C3 III Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 83KM 61kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca w środku, mega wygodne przednie fotele, świetna stylistyka
Silnik : Oszczędność, wyciszenie i dobra kultura pracy jak na 3 cylindry
5,0
Całokształt
Stylowy, elegancki i przestronny samochód miejski. Jak na Citroena przystało - nie każdemu może przypasować. Ale ja bardzo go polubiłem, a jest to mój pierwszy "francuz" w życiu. Zalety? Design, przestronność i komfort! Wady? Przeciętna jakość wykonania, niezbyt precyzyjna skrzynia biegów, obsługa wszystkiego "z dotyku". Po więcej szczegółów zapraszam do poszczególnych sekcji :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzycylindrowa jednostka i słychać to od razu - ale dźwięk nie jest ani natarczywy, ani nieprzyjemny. Jak na takiego "malucha" to kultura pracy jest bez zarzutu. 83 KM nie powalają "na papierze" ale do jazdy miejskiej w zupełności wystarczy. Do tego jest oszczędny. W gęstym miejskim ruchu spala jakieś 6,5 litrów benzyny. W trasie - przy spokojnej jeździe - można spokojnie zejść o litr w dół, czyli do poziomu diesla :) Oczywiście w trasie daje się odczuć niedobory mocy ale C3 to stricte miejskie auto także nie traktuję tego jako wadę.
4,0
Skrzynia biegów
Ta wersja silnikowa dostępna jest tylko z 5-biegowym manualem. To dobre rozwiązanie do miasta - nie trzeba dużo "wachlować", bo przełożenia są dość długie. W praktyce rzadko wrzucamy w mieście 5 bieg. W trasie brakuje "szóstki" - ale bez przesady. To, czego nie lubię w skrzyni to średnia precyzja - lewarek ma dość długi skok, a przy wrzucaniu "jedynki" czasem da się odczuć lekkie jakby przyhaczenie.
4,0
Układ jezdny
C3 ma komfortowo zestrojone zawieszenie ale w żadnym wypadku nie jest to przysłowiowa "kanapa". Precyzja prowadzenia jest co najmniej przyzwoita, a samo auto jest zwinne i zwrotne. Układ kierowniczy jest dość mocno wspomagany ale nie mamy poczucia, że kręcimy kołami w powietrzu. Całość jest po prostu dobrze dopasowana do miejskiego charakteru auta.
5,0
Karoseria
Bezsprzecznie jedno z najładniejszych aut (jeśli nie najładniejsze) w swoim segmencie. Wygląda nowocześnie, elegancko i awangardowo - jak na Citroena przystało. Bardzo lubię bumpery w drzwiach. Nie dość, że chronią je przed obiciami to jeszcze są naprawdę stylowe :)
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki bez zastrzeżeń, choć trzeba przyznać że przednie słupki są dość grube. Do tyłu już nieco gorzej, ale sytuację ratują oczywiście czujniki parkowania. Widoczność w bocznych lusterkach też OK.
4,0
Ergonomia
Zacznę od foteli przednich - które są tak wygodne, że nie chce mi się wierzyć, że auto miejskie może mieć tak duże i komfortowe fotele przednie na pokładzie! Samochód kupiłem w salonie w Gdańskiu i wróciłem nim do domu (Warszawa) bez ani jednej przerwy. Po 400km jazdy wysiadłem z tego "mieszczucha" po prostu wypoczęty. Szok! Co do obsługi systemów pokładowych - w zasadzie wszystko robimy z poziomu panelu dotykowego. System jest raczej czytelny i dobrze rozplanowany pod kątem menu ale jego szybkość działania pozostawia trochę do życzenia, co jest odczuwalne zwłaszcza po uruchomieniu auta. Jak wszystko się załaduje, jest już OK..
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń. Mimo małego silnika nagrzewa się całkiem sprawnie w zimie. Automatyczna klimatyzacja również sprawnie chłodzi wnętrze w ciepłe dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pisałem już o genialnych fotelach przednich. W tej części kabiny nie ma co narzekać na przestrzeń. Z tyłu też jest naprawdę dobrze - osoby o średnim wzroście zmieszczą się i to komfortowo. Na pochwałę zasługuje również bagażnik - jest naprawdę duży i ma regularne kształty. Jest to nasze drugie auto w domu ale zdarza się nam pojechać czasem gdzieś w piątkę (2 osoby dorosłe + 3 dzieci) i nie jest wyzwaniem.
4,0
Wyciszenie
W miejskim ruchu nie ma się czego przyczepić. Silnik pracuje cicho a dźwięka nie jest natarczywy nawet przy wysokich obrotach. W trasie jest nieco gorzej. W zasadzie powyżej 120 kph robi się głośno no ale przy 5-biegowej skrzyni trudno aby było inaczej..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena zakupu atrakcyjna, przegląd po roku kosztuje ok. 950 PLN. Jeśli dodamy to tego niewielkie średnie spalanie (ok. 6 litrów) to okazuje się że mamy niedrogie w utrzymaniu autko :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma szans kupić tak stylowego, przestronnego, wygodnego i funkcjonalnego auta miejskiego w tak dobrej cenie :) Niemiecka konkurencja jest co najmniej kilkanaście procent droższa a jakże nudna :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C3 III Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C3 III Hatchback Facelifting