Silnik
: Jak na 90 km mocy, to dynamiczny, elastyczny i oszczędny diesel.
5,0
Całokształt
Wersja Seduction, czarny. Zwraca uwagę, zwłaszcza Pań. Bardzo wygodne i ekonomiczne auto. Dla czterech osób w sam raz. Szyba Zenith fajnie wygląda a jak razi słoneczko to podsufitkę można do przodu przesunąć. Siedzi się wyżej niż w kompaktach, super widoczność. Prowadzi się leciutko.
Zwrotny i precyzyjny układ kierowniczy. Bogate wyposażenie za rozsądne pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry stosunek dynamiki silnika do masy auta.
Dobrze "zbiera się" już od 2 tys obrotów do 4 tys.
Sprawdzony przy "pełnym obciążeniu" (4 osoby, pełny bagażnik + box na dachu) w drodze do Chorwacji.
W Chorwacji jazda w 40C w cieniu, serpentyny góra/dół. Czarny kolor, klima działała bez zarzutu.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek ustabilizował się, pracuje płynnie. Bardzo fajnie zbiera się z każdego "dołu". Potem szybko reaguje przy redukcji biegu. No ale bez przesady, nie wariować ;-)
5,0
Układ jezdny
Leciutko się prowadzi. Szybko i precyzyjnie reaguje zwłaszcza przy pokonywaniu slalomem dziur w jezdni.
ABS, BAS, EBD, robią swoje. Kupiłem przy wyprzedaży rocznika taką dziwną wersję: Seduction, bez chromów ale szyba Zenith, nawigacja w desce, ABS, BAS, EBD, niby niuanse, ale jak cieszą w późniejszej eksploatacji. Minus: wymiana tarcz hamulcowych przy wymianie klocków. Teraz jeżdżę delikatniej, zobaczymy.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja. Przednia szyba Zenith z przesuwaną podsufitką do poziomu "zwykłego" okna to bardzo fajna rzecz. Siedzi się wyżej niż w kompaktach, także można wcześniej zareagować na poczynania zapominalskich (kierunkowskazy) kierowców.
Lusterka OK.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Dużo schowków. Przełączniki intuicyjne. Tworzywa bardzo przyjemne w dotyku. Fotele wygodne, regulowane góra/dół, kanapa z tyłu nie powala, ale jest OK. Bagażnik 300 litrów to nie kombi ale na co dzień wystarcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z automatyczną klimą. Działa błyskawicznie.
Szyby nie parują. Jak jest mega zimno lub gorąco to opcja zamkniętego obiegu powietrza momentalnie poprawia sytuację (potem trzeba ją wyłączyć bo tlenu w kabinie zabraknie).
No i turbo (uderzenie) na przednią szybę, rewelacja. Odparowuje wszystko w ciągu kilku sekund.
W trakcie deszczu przy włączonych wycieraczkach, na "wsteku" z automatu włącza się tylna wycieraczka, miodzio.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na małe auto sporo miejsca z przodu, z tyłu dwie dorosłe osoby lub trójka dzieci.
Fotele dobrze trzymają na zakrętach.
4,0
Wyciszenie
Cicho i przyjemnie. Na dołkach czasem "puknie", ale to norma na naszych drogach.
Czasem zaskrzypi przesuwana podsufitka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu 36tys średnia spalania 5.0. Głównie jeżdżę po mieście, a za miastem "dzida". Auto opływowe, silnik 90Km a "jechać chce". To lekkie auto. Kontrola nad autem do 150 km/h. Optimum w trasie to 120-130 km/h, obciążony 110-120km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu się nic nie zmieniło. Duże OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tarcze hamulcowe, wymiana przy wymianie pierwszych klocków. No, może ASO Citroen bezwzględnie dba o bezpieczeństwo ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tarcz hamulcowych tu nie kwalifikuję.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 90KM 66kW
[l/100km]