Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback

BM, 12 lat temu
Silnik 1.4 VTI 95KM 70kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C3 II Hatchback 1.4 VTI 95KM 70kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : FATALNIE PRACUJĄCY TYŁ
Karoseria : STUKAJĄCE DRZWI Z POWODU KIEPSKICH USZCZELEK
5,0
Całokształt
Dobrze za silnik, design i niezawodność na razie bez problemów
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 VTi 95 KM doskonały - elastyczny, zwinny i dynamiczny. Nie trzeba tak bardzo go kręcić żeby fajnie ciągnął - zmienne fazy rozrządu, podobno kooperacja z BMW. Spalanie w mieście ok 7 litrów w trasie 6 - 6,5 litra.
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt długie skoki lewarka co powoduje że nie zawsze do końca ten bieg się wbije. Mało precyzyjna i czasami ciężej wchodzą niektóre biegi.
1,0
Układ jezdny
Tylne zawieszenie wydaje z siebie FATALNE DŹWIĘKI. Nawet na płaskich małych nierównościach słychać cały czas drżenie, stukanie, klekotanie itp. Po miesiącu od zakupu samochodu (jako nowy) serwis wymienił amortyzatory tylne z uwagi na te stuki. Niestety problem stukania nie ustał. Po ponownych zgłoszeniach serwis uznał że taka jest specyfika i konstrukcja tego zawieszenia. JEST TO ŻENUJĄCE ŻE CITROEN SZCZYCI SIĘ JAKOŚCIĄ A DŹWIĘK PRACY TYLNEGO ZAWIESZENIA JEST PODOBNY DO WOZU DRABINIASTEGO ALBO STAREGO ŻUKA. Serwisant dodał że jeszcze gorzej jest w C3 Picasso a w C4 Grand Picasso to dopiero porządnie stuka. PRZYGODĘ Z CITROENEM ZAKOŃCZĘ NA C3 BO NIE MAM ZAUFANIA DO ICH JAKOŚCI. Generalnie auto miękkie i tym samym komfortowe ale gdyby nie te stuki ....
Komfort
4,0
Widoczność
Szyba panoramiczna Zenith - rewelacja ...
4,0
Ergonomia
ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo przestrzeni i wygodnie. Na tylnych siedzeniach da się podróżować całkiem wygodnie jak na tą klasę auta. Bagażnik - mieszczą się spokojnie dwie walizy lotnicze i małe dodatkowe - jest ok.
1,0
Wyciszenie
Auto głośnie z uwagi na zawieszenie - tylne (pisałem wyżej). Dodatkowo borykałem się ze stukaniem drzwi kierowcy i pasażera na nierównościach. PO pryśnięciu silikonem uszczelek problem ustał ale świadczy to bardzo niskiej jakości uszczelek - ta guma nie nadaje się na polskie warunki pogodowe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Za użyte materiały w zawieszeniu i uszczelki oraz twardy plastin w środku powinno być tańsze . Ja za wersję Selection 95 KM zapłaciłem 48 900. Jednak maksymalna cena to nie powinna przekraczać 35 tys.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylne zawieszenie i stukające drzwi - to psuje cały fajny obraz tego citroena bo trzeba przyznać że design jest rewelacyjny i zewnątrz i wewnątrz.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek żadnych nie było auto przez 1 rok zrobiło 10 tys. i mnie nie zawiodło . Tylko te stuki tylne fatalne ... naprawdę potrafią irytować i zepsuć całą przyjemność jazdy..

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 VTI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 II Hatchback