Karoseria
: STUKAJĄCE DRZWI Z POWODU KIEPSKICH USZCZELEK
5,0
Całokształt
Dobrze za silnik, design i niezawodność na razie bez problemów
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 VTi 95 KM doskonały - elastyczny, zwinny i dynamiczny. Nie trzeba tak bardzo go kręcić żeby fajnie ciągnął - zmienne fazy rozrządu, podobno kooperacja z BMW. Spalanie w mieście ok 7 litrów w trasie 6 - 6,5 litra.
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt długie skoki lewarka co powoduje że nie zawsze do końca ten bieg się wbije. Mało precyzyjna i czasami ciężej wchodzą niektóre biegi.
1,0
Układ jezdny
Tylne zawieszenie wydaje z siebie FATALNE DŹWIĘKI. Nawet na płaskich małych nierównościach słychać cały czas drżenie, stukanie, klekotanie itp. Po miesiącu od zakupu samochodu (jako nowy) serwis wymienił amortyzatory tylne z uwagi na te stuki. Niestety problem stukania nie ustał. Po ponownych zgłoszeniach serwis uznał że taka jest specyfika i konstrukcja tego zawieszenia. JEST TO ŻENUJĄCE ŻE CITROEN SZCZYCI SIĘ JAKOŚCIĄ A DŹWIĘK PRACY TYLNEGO ZAWIESZENIA JEST PODOBNY DO WOZU DRABINIASTEGO ALBO STAREGO ŻUKA. Serwisant dodał że jeszcze gorzej jest w C3 Picasso a w C4 Grand Picasso to dopiero porządnie stuka. PRZYGODĘ Z CITROENEM ZAKOŃCZĘ NA C3 BO NIE MAM ZAUFANIA DO ICH JAKOŚCI.
Generalnie auto miękkie i tym samym komfortowe ale gdyby nie te stuki ....
Komfort
4,0
Widoczność
Szyba panoramiczna Zenith - rewelacja ...
4,0
Ergonomia
ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo przestrzeni i wygodnie. Na tylnych siedzeniach da się podróżować całkiem wygodnie jak na tą klasę auta. Bagażnik - mieszczą się spokojnie dwie walizy lotnicze i małe dodatkowe - jest ok.
1,0
Wyciszenie
Auto głośnie z uwagi na zawieszenie - tylne (pisałem wyżej). Dodatkowo borykałem się ze stukaniem drzwi kierowcy i pasażera na nierównościach. PO pryśnięciu silikonem uszczelek problem ustał ale świadczy to bardzo niskiej jakości uszczelek - ta guma nie nadaje się na polskie warunki pogodowe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Za użyte materiały w zawieszeniu i uszczelki oraz twardy plastin w środku powinno być tańsze . Ja za wersję Selection 95 KM zapłaciłem 48 900. Jednak maksymalna cena to nie powinna przekraczać 35 tys.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylne zawieszenie i stukające drzwi - to psuje cały fajny obraz tego citroena bo trzeba przyznać że design jest rewelacyjny i zewnątrz i wewnątrz.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek żadnych nie było auto przez 1 rok zrobiło 10 tys. i mnie nie zawiodło . Tylko te stuki tylne fatalne ... naprawdę potrafią irytować i zepsuć całą przyjemność jazdy..
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 VTI 95KM 70kW
[l/100km]