Inne
: Tempomat oraz automatycznie składane lusterka boczne :)
5,0
Całokształt
Po podsumowaniu wszystkich za i przeciw wychodzi, że samochód jest doskonały. Odnoszę wrażenie, że Citroen na przestrzeni ostatnich 10 lat odwalił kawał dobrej roboty i należy im się pochwała za ten model. Zdecydowanie najlepsze auto w segmencie B!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
C3 jeżdżę co prawda dopiero miesiąc i ledwo zdążyłem go dotrzeć, ale już mogę powiedzieć, że silnik ma bardzo wysoką kulturę pracy. Auto przyspiesza bardzo dobrze w każdym zakresie obrotów, w trasie nawet z 3 pasażerami można spokojnie wyprzedzić TIRa na 5 biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Dla mnie tylko dobrze, gdyż przesiadłem się do niego z VW Golfa IV, w którym skrzynia biegów była bardziej precyzyjna. Mimo wszystko nie można narzekać, biegów nie trzeba szukać, czasem denerwujący jest jedynie duży skok przełożeń, nic nie haczy.
5,0
Układ jezdny
Tu kolejna analogia do Golfa... Auto jest miękko zawieszone, przy skręcaniu z odrobinę większą prędkością buja i przez to kierowca nie może się czuć pewnie, mimo wszystko jak na francuza jest bardzo dobrze. Wszystko póki co pracuje bardzo cicho, nie skrzypi. Świetne przełożenie układu kierowniczego, auto reaguje błyskawicznie. Hamulce pomimo bębnów z tyłu bardzo mocne, samochód praktycznie staje w miejscu :)
Komfort
5,0
Widoczność
Wersja z panoramiczną szybą Zenith mówi sama za siebie. Lusterka boczne są bardzo duże i widać w nich wszystko. Tylne czujniki parkowania stanowią dodatkową parę oczu, ale bez nich nie byłoby tragedii ;) Generalnie nic nie umknie uwadze kierowcy :) Podczas deszczu przy włączeniu wstecznego biegu, samochód sam przemywa tylną szybę --> praktyczny bajer. Dodatkowo przy postoju na światłach wycieraczki nawet z wyłączonym czujnikiem zwalniają o jeden bieg, żeby nie marnować prądu z akumulatora.
5,0
Ergonomia
Zatrzęsienie schowków, łącznie z podłokietnikiem i szufladką pod siedzeniem kierowcy --> bomba! Jedyne czego brakuje (i tu znowu analogia do Golfa) to porządnego uchwytu na napoje na panelu centralnym. Mimo wszystko kieszenie w drzwiach są na tyle dobrze wyprofilowane, że 0,5l butelka lub kubek z McDonald\'s zmieści się bez problemu i nie przewróci podczas jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja załatwia cały problem od ręki. Na zmiany poleceń reaguje bardzo szybko. Niestety nie dane mi było jeszcze przekonać o szybkości nagrzewania się wnętrza, ale po kilku upalnych lipcowych dniach mogę śmiało stwierdzić, że samochód robi się lodowaty po 2 minutach od odpalenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 180cm wzrostu i miejsca mi oraz pasażerowi siedzącemu za mną nie brakuje. Jedyny mankament to ilość miejsca nad głową na tylnej kanapie, mogłoby być z tym lepiej, ale jeśli ktoś ma poniżej 180cm to nie powinien narzekać. Szyba Zenith daje niesamowite poczucie przestrzeni, wnętrze jest świetnie doświetlone.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo cichy, w trasie przy 120km/h można spokojnie prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu. Zawieszenie i silnik pracują cicho, żadnych stuków.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na benzyniaka przystało nie powala, ale liczyłem się z tym. Auto zostało kupione głównie do jazdy miejskiej więc z obawy przed DPF montowanym w Dieslu wybór był oczywisty. Po mieście pali ok 6,5l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w wersji Exclusive, z autoalarmem i lakierem metalik, pakietem Widoczność (lusterko wsteczne elektrochromatyczne, aut. światła i wycieraczki) kosztował 54 000 PLN. Materiały użyte do wykończenia są świetne, szczególnie panel centralny z wyświetlaczem. Nic dodać nic ująć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 VTI 95KM 70kW
[l/100km]