Mam wersję Selection. I powiem, że w tej cenie (41 tyś) żaden inny producent nie daje tyle wyposażenia co Citroen. Jest: radio, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, tempomat (super!), centralny zamek sterowany pilotem, oczywiście airbagi itp. Porządne auto w świetnej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trzy cylindry, 82 konie i silnik jest oczywiście z turbo (stopień sprężania 1:11). Turbo dziura występuje jednak jest nie jest wielka. Maksymalny moment obrotowy to 118 Nm, ale jest już przy 2750 o/m. Po wkręceniu na wyższe obroty silnik wydaje ładny sportowy warkot.
4,0
Skrzynia biegów
Jest elastyczna. Mogła by być odrobinę bardziej precyzyjna. Przydał by się też szósty bieg na autostrady.
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie kierownicy jest silne (przydatne na parkingach). Na drogach prowadzi się pewnie i łatwo. Auto ma miękkie zawieszenie - skierowane raczej na komfort niż na rajdy. Zawieszenie jest też wysokie w porównaniu do konkurentów z segmentu B. Dobre na polskie dziury i wysokie krawężniki.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu super - szyba Zenith. Boki bardzo dobrze - słupki są wąskie. Z tyłu średnio - słupki są grube szyba jest też nie duża. Lusterka OK jednak nie eliminują martwego pola. Lusterka są sterowane elektrycznie.
4,0
Ergonomia
Przyciski sterowania klimatyzacją są malutkie i kobiece. Do kontrolek różnych funkcji "rozrzuconych artystycznie tu i tam" trzeba się przyzwyczaić. Radio jest sterowane gałką przy kierownicy a nie przyciskami na niej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest automatyczna jednostrefowa. Bardzo szybko usuwa zamglenie. Dobrze chłodzi i nagrzewa. Przyciski sterowania klimatyzacją są malutkie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu dużo miejsca dla każdego. Z tłu osoby powyżej 190 cm mogą mieć mało miejsca na głowę. Bagażnik 300 litrów - foremny prawie kwadrat. Siedzenia dzielone na 2/3 składają się niestety z "zakładką" a nie na płasko.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Silnika niemal nie słychać dopiero na wysokich obrotach można go usłyszeć. Prędkości jazdy też się nie czuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,6 litra w mieście przy normalnej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma nic lepszego w tej kategorii cenowej. Tu bije konkurencję na głowę!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero. Za wcześnie na takie oceny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero. Za wcześnie na takie oceny
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTI 82KM 60kW
[l/100km]