Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback facelifting
ArekS,
9 lat temu
Silnik 1.2 VTi 82KM 60kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Świetne auto do miasta i nie tylko, fajnie wyposażone i w bardzo dobrej cenie
5,0
Całokształt
Wersja Selection, Kupione jako drugie auto, z przeznaczeniem głownie do jazdy po mieście. Z tego zadania wywiązuje się doskonale - znakomita widoczność i zwrotność, w srodku sporo miejsca dla 4 osób, także na tylnej kanapie.
Wyjazd w dłuższą trasę poza miasto także bezproblemowy i auto spokojnie daje radę
Wrażenia
4,0
Silnik
Równomierne rozwijanie mocy, wysoka kultura pracy mimo ze silnik 3cylindrowy. Dopiero po wciśnięciu gazu "do dechy" robi sie głośniej, ale dźwięk jest całkiem ciekawy ;-) chrapliwo-mrukliwy. W trasie podczas wyprzedzania na wyzszych predkościach przydałoby się trochę więcej mocy i momentu.
Warto lać paliwo 98
4,0
Skrzynia biegów
Biegi "wchodzą" prawidłowo, są wyraźnie "zaznaczone. Same drogi prowadzenia gałki mogłyby być trochę krótsze
4,0
Układ jezdny
Sprężyscie, cicho i komfortowo. Uwaga na gwałtowne manewry, auto jest stosunkowo wysokie więc i środek ciężkości jest wyżej, potrafi się dość mocno przechylić.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyba panoramiczna Zenith, duże szyby boczne i tylna, wysoka pozycja za kierownicą (wyżej niż w innych autach z tego segmentu) - bez uwag, bardzo dobrze!
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne wsiadanie i wysiadanie (linia dachu nie jest prowadzona tak nisko jak w innych autach, nawet z większych segmentów - np spróbujcie wsiąć do Peugeota 407 z przodu i nie walnąć głowa w krawędź dachu).
Regulacja klimy i wentylacji przejrzysta i intuicyjna w obsłudze
Czujniki parkowania bardzo przydają się w mieście i na parkingach przy centrach handlowych
Schowek przedni fajnie poprowadzony wgłąb komory silnika, przez co nawet przy mocnym przesunięciu fotela pasażera do przodu jest sporo miejsca na nogi
"Manetki" od tempomaru/ogranicznika predkosci i radia wymagają trochę przyzwyczajenia (nie są widoczne wszystkie przyciski)
Duże lusterka wsteczne (boczne) o dużej powierzchni - dobra widoczność
Szyba panoramiczna Zenith - ale o tym juz było - kapitalna sprawa, zwłaszcza w mieście (stojac na światłach pod "bramką" wszystko widoczne, nie trzeba pochylać sie do przodu aby zobaczyć czy światła się już zmieniły ;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima o wystarczającej wydajności, prosta w obsłudze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tak jak opisałem w dziale ergonomia - bardzo dobrze, lepiej niż w niejednym sporo większym aucie
4,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym silnika praktycznie nie słychać.
Mógłby być trochę cichszy przy przyspieszaniu "z butem w podłodze"
Powyżej 130-140km/h na autostradzie trochę głośny szum powietrza opływającego karoserię
Dobrze wytłumiona praca zawieszenia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto posiadane pół roku - za krótko aby ocenć całościowo koszty eksploatacji
Póki co lejemy paliwo i jeździmy ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Automatyczna klima, elektrycznie regulowane wszystkie szyby, czujniki parkowania, elektr. składane lusterka, kontrola trakcji, komputer pokładowy, szyba Zenith, dużo miejsca w środku, małe spalanie, fajny wygląd (biały lakier + chromowane dodatki: kratka "grila" i obwódka z przodu, obudowy lusterek bocznych, klamki, osłona szyby Zenith, listwa na pokrywie bagażnika), wszystko w cenie 44kpln - w tych pieniądzach i w tym segmencie dla mnie poza konkurencją
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie bez uwag
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie bez uwag
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTi 82KM 60kW
[l/100km]