Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback facelifting
Tomek,
10 lat temu
Silnik 1.2 VTi 82KM 60kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Świetny samochód do miasta! U mnie służy jako drugi pojazd - dla Żony. Rewelacyjna widoczność, szczególnie polecam szybę Zenith dzięki której zyskujemy wrażenie powiększenia kabiny (optycznie). Niestety szyba ma też swoje wady - obniża dach przez co zmniejsza ilość miejsca na głowę. Ja mając 192 cm wzrostu długo zastanawiałem się czy kupić ten samochód, ale finalnie udało mi się komfortowo ustawić fotel i nie mieć dachu na głowie :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo żwawy, jednakże dosyć hałaśliwy przy wyższych obrotach. Jest to jednostka 3 cylindrowa, generująca 82 konie mechaniczne, co przy niskiej masie samochodu jest w zupełności wystarczające do przemieszczania się po mieście.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jak dla mnie to największe rozczarowanie tego samochodu - przyzwyczajony do precyzyjnych skrzyń kilku innych marek miałem początkowo problem, ponieważ biegi "haczą". Jest spory luz przy wbijaniu biegów i może to irytować.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest nastawiony typowo do jazdy miejskiej. Nie jest to samochód do wyścigów po górskich serpentynach - wspomaganie kierownicy jest bardzo mocne, a zawieszenie nastawione typowo na komfort. W warunkach miejskich rewelacja - bardzo ładnie wybiera dziury, przy progach zwalniających także świetnie daje sobie radę! Samochód w wersji którą posiadam jest wyposażony w felgi 16" i opony o niższym profilu (55) ale mimo to jazda jest bardzo komfortowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność to największa zaleta tego samochodu - polecam domawianie panoramicznej szyby. Jazda z odsuniętym dachem to niesamowita przyjemność, szczególnie w nocy po centrum miasta - wrażenia są ciężkie do opisania. Boczne szyby także są duże i zapewniają bardzo dobrą widoczność, tylna szyba jest dosyć niska, ale nie przeszkadza w niczym.
5,0
Ergonomia
Ergonomia tego samochodu stoi na bardzo wysokim poziomie. Kierowca ma możliwość regulacji fotela we wszystkich płaszczyznach, kierownica także regulowana poziomo i pionowo. Wszystkie przełączniki na konsoli środkowej są logicznie umiejscowione. jedyne co można by było poprawić to "piloty" przy kierownicy, których po prostu nie widać i trzeba zapamiętać, który przycisk do czego służy (tempomat i radio). Przyciski mogłyby być na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja oferowana w najwyższych wersjach wyposażenia daje sobie radę w upalne dni. Wystarczy ustawić odpowiednią temperaturę i można się cieszyć podróżą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetnym pomysłem Citroena było przesunięcie schowka do przodu, dzięki czemu udało się wygospodarować bardzo dużo miejsca na nogi pasażera, który nie musi odsuwać fotela do końca by wygodnie podróżować. Taki zabieg zapewnił także sporo miejsca na nogi dla osoby jadącej na tylnej kanapie za pasażerem przedniego fotela.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich obrotach jest bardzo cicho. Z Zawieszenia nie wydobywają się żadne hałasy. Przy większych obrotach hałasuje silnik, ale nie jest to męczący dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest niskie, a ceny przeglądów na akceptowalnym poziomie. Szkoda tylko, że Citroen zmienił politykę dotyczącą częstotliwości przeglądów i teraz trzeba raz do roku robić przegląd - obojętne ile kilometrów się przejechało.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w porównaniu do konkurencji ma korzystny stosunek jakości do ceny. Wyposażenie jest na wysokim poziomie - automatyczna klimatyzacja, tempomat, radio, panoramiczna szyba, pakiet chrom itp. Szkoda tylko, że za zestaw głośnomówiący Citroen żąda 1000 zł!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg żeby oceniać usterki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg żeby oceniać usterki
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTi 82KM 60kW
[l/100km]