Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback facelifting
Łukasz,
10 lat temu
Silnik 1.2 VTi 82KM 60kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
0 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Dynamiczny, maksymalny moment obrotowy już przy 2750 obr. - to czuć!
4,0
Całokształt
Super auto za normalną cenę. Polecam domawiać dodatki - one wiele zmieniają! Ja osobiście brałem Selection + co się dało (pakiet miejski, przyciemnianie szyb, podłokietnik-super patent!). Domówiłem z "Gamy Citroena" ESP i polecałbym. 1900zł kosztowało, ale człowiek w deszczu/śniegu na łuku się nie spina. Także brak buksowania kołami przy ruszaniu...
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik - moment obrotowy nie zabija (118Nm), ale jest już przy 2750 obrotów! Piękna sprawa - równolegle jeżdżę drugim autem C4 Grand 1.6 VTI (120KM) i właśnie największą wadą jest to, że silnik trzeba "wkręcić" na 4200 obrotów, żeby dostać moc. W tym 1.2 tego nie czuć - jak ktoś ma ochotę to można w granicach do 70-80km/h na prawdę dynamicznie jechać! W mieście super. Na trasie także spoko - choć spalania rośnie przy dużych prędkościach (brak "6" biegu)
Silnik ma stopień sprężania 1:11. Znaczy to, że trzeba lać benzynę "98". Niezależnie od pitolenia marketingowców, na 95 silnik będzie chodził gorzej i sterownik nam obetnie część mocy (spalania stukowe).
4,0
Skrzynia biegów
W porządku, choć dla mnie lepiej chodzi skrzynia z C4 Granda - może to także kwestia nieco krótkiego lewarka - jak się korzysta z podłokietnika...
Co ważne nie ma "6", więc autostrada = duży przepał (powyżej 110-120km/h)
4,0
Układ jezdny
Ładnie, miękko, ale przez to czasem auto na wybojach (nasze wspaniałe drogi) nieco płynie.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednia szyba wielka - rewelacja. Na boki dobrze - boki w tył średnio, lusterka OK - brak mi łamania końca lusterka dla eliminacji martwego pola. Chyba coś dokleję sobie - takie małe lusterka pomocnicze...
4,0
Ergonomia
To nie jest VAN, ale jak na auto tego rozmiaru jest bardzo dobrze. Z tyłu ludzie do 1,8-1,9m, z przodu jest dużo miejsca. Bagażnik super (300l?).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedna strefa, tył bez regulacji (mam w C4 Grand). Ale jak na małe auto OK. Nie wiem co będzie czy 35st.C i słońcu - nie testowałem, czy klima wyrobi w takich warunkach. Na co dzień jest sprawna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na rozmiar auta uważam, że więcej się nie da. Jeśli ktoś szuka dużo miejsca w Citroenach polecam C4 Picasso/Grand albo C5
4,0
Wyciszenie
Nie powala, ale w zakresach miejskich (do 90-100km/h) jest bardzo dobrze. Tylko przy przyśpieszaniu słychać silnik, ale odgłos dla mnie piękny :) Taki bas - jak z choppera trochę ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części do Citroenów dość tanie (oryginalne). Dywaników oryginalnych do tego modelu nie polecam - drogie jak cholera (200zł?) i kiepskie - nie wiem, chyba ktoś w dziale części upadł na głowę. Sensowny zamiennik REZAW PLAST - ok. 100zł
Silnik ma stopień kompresji 1:11 znaczy lej tylko Pb98 i nie słuchajcie marketingowców! Benzyna Pb95 z naszych stacji (nawet markowych) ma w istocie mniej oktanów (często jest to paliwo z rezerw, długo składowane itp.). Na 95 silnik będzie miał problemy ze spalaniem stukowym i obetnie nam część mocy. Przerabiałem to przy C4 na 1.6 VTI i widać różnicę w średnim zakresie obrotów przy przyśpieszaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super auto z rozsądną cenę. Opel teraz (patrzyłem z racji poprzedniej Corsy) oszalał z cenami, a jakoś taka sobie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam latało w plastikach, uszczelka przy drzwiach do dociśnięcia - ale w 30 min wszystko załatwione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Odpulkać :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTi 82KM 60kW
[l/100km]