Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback facelifting
Marcin M.,
8 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
12 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: dynamiczny, oszczędny, ładnie brzmiący
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: czasem poskrzypi dach latem po nagrzaniu się plastików, problem znika przy niższej temperaturze
5,0
Całokształt
za te pieniądze ciężko o coś lepszego z takim wyposażeniem i wyglądem (zwłaszcza dla Żony :), świetne auto do miasta, dobra widoczność przez szybę Zenith, dobra dynamika i małe spalanie, fajne brzmienie silnika :)
Wrażenia
5,0
Silnik
nie lubi może najniższych obrotów (poniżej 1500obr/min) ale między 2000 a 2750 obr dobrze ciągnie, maksymalny moment obrotowy przy 2750 obr/min to szybciej o 1000-1300 obr niż u konkurencji (patrząc na silniki bez turbo), oszczędny przy spokojnej jeździe z racji dobrego przebiegu momentu obrotowego, nie lubi najwyższych obrotów, sprzęgło troszkę zero-jedynkowe
4,0
Skrzynia biegów
za długi drążek zmiany biegów, precyzja średnia, przełożenia myślę że zostały dobrze dobrane, autko jest dynamiczne zwłaszcza w mieście włączanie się do ruchu jest błyskawiczne, wyprzedzanie na trasie też jest ok
4,0
Układ jezdny
średnio precyzyjny, troszkę twardawy (możliwe że przez felgi 16", niższy profil twardej opony energysaver, nie lubi policjantów, z racji krótkiego rozstawu osi troszkę myszkuje na podłużnych nierównościach ale można nim troszkę poszaleć na zakrętach, tłumienie hałasu jak na te klasę i wielkość auta jest dobre, hamulce żylety że mózg staje :) 37metrów ze 100km/h robi swoje
Komfort
5,0
Widoczność
szyba Zenith robi swoje, fajnie się podziwia piękno przyrody, widoki cudne, można podjechać blisko świateł i widać jakie masz światło bez wychylania się do przodu, troszkę denerwuje ustawienie lusterka wstecznego i bliskie sąsiedztwo grubego słupka po lewej stronie kierowcy - ale limuzyna to to nie jest :)
4,0
Ergonomia
można mieć uwagę do krótkiego siedziska dla osoby 184cm wzrostu, tylna kanapa troszkę deskowata - ale to jest autko miejskie i na krótkie trasy więc da się jechać, kierownica mogła by się ciut bardziej wysuwać do kierowcy podczas regulacji jej ustawienia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna daje radę, chciało by się dwustrefową - ale nie za te pieniądze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca powyżej 185cm może dotykać fryzurą odsłoniętej części dachu chyba że zjedzie siedziskiem na sam dół, pasażer ma sporo miejsca na nogi dzięki, fajnie że jest podłokietnik, pasażerowie z tyłu najlepiej poniżej 185cm będą mieli wystarczająco miejsca, zagłówki dobrze regulowane, brak z tyłu podłokietnika niestety
4,0
Wyciszenie
do 110 km/h jest cicho, wyciszenie jest na dobrym poziomie patrząc że auto waży poniżej 1000kg, autko nie lubi za bardzo dziur
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty na razie małe bo autko świeże, awarii brak
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze nie było nic ciekawszego dla Żony, autko ładnie wygląda, ma ładne i dobrze wyposażone wnętrze, jest dynamiczne i oszczędne
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wadą niestety jest odzywanie się plastików w okolicy dachu i słupków w okresie letnim po nagrzaniu wnętrza przez słońce ( mniejsza sztywność dachu prze dużą szybę dach troszkę pracuje na większych nierównościach), przy niższych temperaturach problem znika, czasem poskrzypi fotel ale to też okazyjnie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW
[l/100km]