Układ hamulcowy
: bardzo czuły jak na autko tej klasy
5,0
Całokształt
całokształt myślę że nie jest doskonały ale nie ma tutaj oceny bardzo dobrej więc daję doskonałą. moim zdaniem jak na samochód tej klasy jest ogólnie badzo dobry :)
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo cichutki. pracuje równo. jak na 1,4 i 75 KM to jest dość dynamiczny. ścigałem się nim z escortem który miał 90 KM i przegrał o długość samochodu do 100km/h. elastyczność najlepsza w zakresie od 2,5 tys. do 4 tys. obrotów ale i tak troszkę słaba no ale to 1,4 benzyna ale ogólnie wsiadać i jeździć no i oczywiście wymieniać wszystko na czas. nic nie robione przy silniczku
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia mogłaby być jak za te pieniądze lepsza ale nie jest źle ani dobrze. biegi mogłyby wchodzić lżej
5,0
Układ jezdny
po 38000 km wymienione łożysko prawego amortyzatora, w serwisie powiedzieli że łożysko dostało na dziurze, poza tym wszystko ok tylko troszkę twarde jest w nim zawieszenie ale nie awaryjne. doskonale sprawdza się na drogach np. w niemczech. doskonała przyczepnośc jak na auto tej klasy. po 78000 km wymienione tylne amorki (jeszcze mogły pojeździć ale co nowe to nowe). przednie jeszcze po 66% przydatności. moim zdaniem jak na nasze drogi (szczególnie w Grudziądzu gdzie mieszkam) to wytrzymałe. tył wiadomo siada zawsze szybciej bo nie jest dociążony
Komfort
5,0
Widoczność
troszeńkę przeszkadzają przednie słupki bo są strasznie masywne. reszta bez zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką tylko przyciski podnoszenia szyb mogłyby być zamontowane w drzwiach a nie przy drążku skrzyni biegów. troszkę pogarszają wtedy bezpieczeństwo. reszta bez zastrzeżeń. dobre wykonanie wnętrza. są małe niedociągnięcia ale w niczym nie przeszkadzają
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z zewnątrz auto wyglądać dość duże ale przestrzeni za bardzo nie ma. kierowca i pasażer z przodu tak ale ci z tyłu mają troszkę gorzej
5,0
Wyciszenie
wyciszenie jak na auto tej klasy bardzo dobre, strasznie słychać te twarde zawieszenie (na polskich drogach) w niemczech i ogólnie na dobrych drogach wcale nie słyszalne. silniczek pracuje bardzo cichutko. ocena dobra bo jeżdżę po polsce a nie po drogach jak stół
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali jak na tą pojemność mało. w mieście w dużych mrozach góra 8 litrów a w lato do 7. w trasie do 120 km/h około 5 litrów. powyżej 120 lubić wypić dużo. przeglądy robię w nieautoryzowanych warsztatach bo w Citroenie poszedłbym z torbami. naprawy nie wiem ile kosztują bo żadnych poważnych napraw nie robiłem ale się dopytywałem i mogę powiedzieć że jak na francuza nie są wcale drogie porównując z innymi markami. Są na równi np. z VW. polecam stronkę www.frauto.pl - oryginalne zamienniki do francuzów. kupuję u nich bo mają oryginały taniej niż w serwisie
5,0
Stosunek jakość/cena
myślę, że cena do jakości jest adekwatna
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nieraz nie chce zaskoczyć zatrzask jak się rozłoży się prawą część tylnej kanapy i nieraz przycisk od przedniej prawej szyby lubi się blokować i nie opuszcza szyby do końca jak się mu wdusi drugi stopień (bo jest dwustopniowy i w górę i w dół, pierwszy stopień to zamykanie lub otwieranie ręczne a drugi stopień otwiera sam do końca lub zamyka sam do końca). siadł też silniczek regulujący wysokość świecenia lapmy lewej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]