Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 I Hatchback

mic, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
2,62
34% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto dosyć komfortowe, nie wliczając w to skrzypiących plastyków, które mogą denerwować. Podróż zarówno krótka jak i dłuższa nie przemęcza i jest dosyć przyjemna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Tłok wybił 2 dziury w bloku silnika - dalej nie mogę w to uwierzyć.
Układ elektryczny : Troszkę dziwnie się zachowuje wyświetlacz poziomu oleju. Raz max raz min.
3,0
Całokształt
Auto, które można polubić pomimo różnych dziwnych przygód. Myślę, że raczej nadaje się dla delikatnej kobiety, która jeździ spokojnie. Prowadzi się poprawnie, w ostrych zakrętach troszkę za bardzo się wychyla, jak się przesadzi ucieka przód (trudno opanować).
Wrażenia
4,0
Silnik
Tutaj muszę pochwalić silniczek, elastyczności mu nie brak. Można jechać 60km/h przy 5 bięgu bez większych problemów, wyciszenie jest też ok - czasem trzeba się przysłuchać dobrze chcąc usłyszeć pracę silnika. Co do kultury pracy mam trochę zastrzeżeń. Czasem wpada w dziwne wibracje, zwłaszcza na zimnym silniku, choć czasem zdarza się na rozgrzanym i włączonej klimie.
2,0
Skrzynia biegów
Dla mnie tragedia. Różnymi samochodami jeździłem lecz C3 zostaje daleko w tyle. Hacząca jedynka i inne biegi zresztą też. Trzeba tutaj wspomnieć o \"drobnej awarii\" młoteczka wspomagającego przy skrzyni który uniemożliwił dalszą jazdę blokując zmianę biegów.
2,0
Układ jezdny
Jak ktoś lubi wymieniać łączniki stabilizatora średnio raz na pół roku to polecam. Jakaś wada konstrukcyjna przedniego zawieszenia bo w przeciwnym razie po wymianie części na markową nie trzeba by jej zmieniać tak często. Dodam, że dziury staram się omijać, w Krakowie bardzo trudno tego dokonać.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest bardzo utrudniona przez wystające słupki. W zakrętach wręcz trzeba się wychylać do przodu żeby coś zobaczyć. Jeżeli chodzi o manewry na parkingu są znacznie utrudnione także do tyłu. Nie wiem od czego to zależy lecz o wiele większymi autami się lepiej jeździ.
4,0
Ergonomia
Tutaj jest dobrze. Oczywiście nie jest to vw ale wszystko w zasięgu ręki, dobrze oznaczone i na swoim miejscu. Jeden przycisk od wyświetlacza temperatury zewnętrznej znajduje się znacznie za daleko - trzeba się mocno wychylić żeby do niego dostać. Jeszcze mały minusik za troszeczkę źle przemyślaną regulację fotela kierowcy góra/dół.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa dosyć szybko. Niestety raz zdarzyła mi się awaria silniczka który został unieruchomiony na chwilę i od tego czasu coś w układzie rzegocze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest sporo, zwłaszcza nad głowami co daje poczucie przestronnego auta. Podróżując na przednim fotelu nie odczuwa się dyskomfortu.
2,0
Wyciszenie
Tutaj łamałem się z oceną źle/dobrze. Jednak irytujące stukające, piszczące i trące o siebie plastyki skłaniają do złej oceny. Silnik poprawnie wyciszony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw u zaprzyjaźnionego mechanika przystępne. Niestety częstość odwiedzin u mechanika zniechęca. Można polubić to auto ale jest troszkę irytujące.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena warta samochodu. Po tych wszystkich przygodach widać dlaczego auta spod znaku citroena tak szybko tracą na wartości. Jak ktoś zadba o auto to będzie zadowolony. Dla mnie jednak jest tego trochę za dużo - wcześniejsze citroeny o wiele bardziej niezawodne.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj to jest jakiś pech. Co chwile problemy z alarmem, zepsuty czujnik temperatury zewnętrznej, łączniki stabilizatora są robione na pół roku, przepalające się często żarówki (bardzo zła wymiana).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
\"Drobna\", ponoć standardowa usterka - zepsuty wtryskiwacz. Pali na 3 cylindry. Cena nowego oryginału 220zł + usługa wymiany. Trzeba uszczelnić łączenia wężyków spryskiwaczy, ponoć kapią na ten nieszczęsny wtryskiwacz, który w końcu się poddaje i zaciera.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 I Hatchback