Ogólnie autko super , szczególnie do codziennej eksploatacji , spalanie na poziomie małego motocykla , czego chcieć więcej ?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek jak brzytewka , w zasadzie gdyby nie to , że ją widziałem to bym nie powiedział ,że jest tam turbina . Pełna moc w całym zakresie obrotów , żadnej turbo dziury . Silny od niskich obrotów , do 3000 można zrobić wszystko .
4,0
Skrzynia biegów
Całkiem nieźle wybiera , choć brakuje mi pewnego zdecydowanego kliknięcia przy wskoczeniu biegu jak np. w mercedesie 124
4,0
Układ jezdny
Dobrze radzi sobie z nierównościami , na prostej drodze wręcz poruszamy się bezszelestnie . Dobre tłumienie dość sprężyste , niestety auto krótkie więc nie można zbyt wiele oczekiwać . Wspomaganie bardzo silne , ale dobrze sterowane o elektrycznym napędzie słabnie przy większej prędkości .
Komfort
4,0
Widoczność
Wielkie przeszklenia w każdym kierunku , wszystko doskonale widać , mały minus za wielkie przednie słupki , za którymi potrafi skryć się pieszy.
4,0
Ergonomia
Byłoby super gdyby nie zbyt daleko w przodzie umieszczone sterowanie oknami elektrycznymi powodujące konieczność odrywania pleców od fotela . Poza tym dość festyniarskie wskaźniki , może nie przeszkadzałyby gdyby nie przekombinowany obrotomierz ponoć wzorowany na 2CV ala za to ciężki do odczytania . Twarde plastiki ale nie trzeszczą .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie jest zimno więc trudno wypowiedzieć się na temat chłodzenia klimy , jednak grzanie jest na dobrym poziomie , pamiętać jednak trzeba , żeby po uruchomieniu silnika ustawić ogrzewanie na maksa gdyż w innym przypadku powiewu ciepłego powietrza doczekamy się dopiero po przejechaniu 10 kilometrów . Nic nie paruje , ale to pewnie zasługa świeżo wymienionego filtra kabinowego .
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu niestety przeciętnie , z przodu super , jednak jak odsunę fotel kierowcy tak żeby mieć wygodnie to z tyłu siądzie jedynie drobna osoba a już nie ma co marzyć żeby za dużym kierowcą zamontować z tyłu fotelik dla dziecka .
3,0
Wyciszenie
Nie jest najgorzej jak na diesla , ale np. w astrze z 1999 z silnikiem 1,7 diesla jest sporo ciszej .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj nawet jeśli naprawy będą drogie nadrabia wszystko oszczędny silnik . Na razie po zakupie sporo włożyłem w auto wymieniając rozrząd , koło dwumasowe , wszystkie filtry , opony , oleje itp . ale dzięki temu mam trochę spokoju . Co prawda serwis podaje , że rozrząd w tym modelu wymienia się co 200 000 km ale jak spojrzeć na fora dyskusyjne to serwis z reguły dużo wcześniej wykonuje te czynność dla tego wolałem nie ryzykować , w końcu silnik jest tu najważniejszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Całkiem nieźle , niestety nie ma tych aut zbyt wiele na rynku z takim wyposażeniem i silnikiem hdi więc i cena jest wysoka . We Francji można kupić takie auto za bardzo atrakcyjne pieniądze w wersji kamion czyli jako małą furgonetkę bez tylnej kanapy , wystarczy więc dokupić to i owo w ASO na miejscu zrobić przegląd homologacyjny za jakieś 100pln i mamy osobówkę jak ta lala.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie jest źle , co prawda zepsuł się zamek (klamka) tylnich drzwi , oraz pilot zdalnego otwierania , ale już tak kupiłem to auto i został mi do naprawienia jeszcze tylko pilot . Zresztą na wstępie miałem świadomość , że w "francuzie" zdarzają się takie historie i nie dałem się zaskoczyć .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie jeszcze za wcześnie na jakieś spostrzeżenia .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]