Citroen poszedł na ilość a nie na jakość i nikt tego nie ukrywa.
Promocje są dobre, można kupić świetnie wyposażonego citroena w dobrej cenie, w dodatku fajnie wyglądającego. Ale coś za coś. Citroen nigdy nie był synonimem jakości a obecne modele są jeszcze gorsze jakościowo niż np. xantia czy xara. Wystarczy poczytać opinie np. o C4
Wrażenia
4,0
Silnik
Do jazdy po mieście wystarczy. Jest dosyć dynamiczny pod warunkiem, że się go depnie do dechy. Po za miastem silnik jest za słaby i wyprzedzanie Tirów wiąże się z dużymi emocjami:) Na luzie prawie nie słychac silnika ale przy dynamicznej jeździe już tak i to dosyć mocno.
Splanie w mieście ok. 6,5 l. Na trasie ok.5,5l
3,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg wchodzi ciężko.
Włączanie wszystkich biegów mogło byb być bardziej płynne i wymagające mniej siły. Ale ogólnie nie można narzekać.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie potwornie twarde. Nie amortyzuje dosłownie niczego. Nawet niewielkie nieróności są odczuwalne. Zawieszenie przenosi do wnętrza szumu, hałasy itd. Jedyny plus tego zawieszenia to pewne prowadzenie przy jeździe na wprost i na ostrych zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie słupki są grube i zasłaniają szczególnie lewą strone co jest bardzo niebezpieczne gdy w tą strefę widzenia wejdzie nam pieszy. Widocznośc do tyłu również utrudniają szerokie słupki tylne.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jest dobrze zaplanowana, szczególnie wygodnie obsługuje sie radio które jest w dobrej odległości od ręki. Przełaczniki na desce rozdzielczej są logicznie rozmieszczone. Regulacja wysokości fotela jest o.k gorzej z reg. oparcia. Cyfrowy prędkościomierz jest Super. Bagażnik jest duży ale wkładanie utrudnia wysoki próg i nierówna podłoga po złożeniu siedzeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pierwszy bieg dmuchawy cichy. Wlączenie na max. dmuchawy powoduje szybkie odparowanie szyb. Tylną szybę nie zawsze mozna skutecznie odparować, przydałby się doprowadzony dodatkowy nadmuch na nią.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem. Siedzi sie jak w większym aucie. Zaokrągony dach daje poczucie przestrzeni nad głową. Z tyłu za mało miejsca na nogi jeśli przednie fotele są cofniete do tyłu.
2,0
Wyciszenie
Szumy i hałasy przenoszone przez zawieszenie do wnetrza. Silnik przy dynamicznej jeździe wydaje intensywny dźwięk który również męczy. Do tego wszystkiego dochodzą stuki i klekotania które strasznie denerwują
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście 6,5 l po za miastem 5,5 l. Cena przeglądu była o.k. Płatnych napraw jeszcze nie było.
2,0
Stosunek jakość/cena
2 letni samochód nie ma prawa stukać, klekotać, skrzypieć i denerwować swojego właścieciela.
Za tą cenę nikt nie robi łaski, i samochód powinien być lepszej jakości.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezidentyfikowane stuki, których serwis nie usunął. Stuki wydobywają się z drzwi, słupków ale wyczytałem tu na forum, że może to być wada źle zespwawnych wzmocnień dachu pod podsufitką. Może tak, może nie, nie wiem-cięzko to określić.
Stuki, klekotanie i trzaski to wizytówka Citroena C3 i innych Citroenów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu jest dobrze. Silnik, skrzynia biegów te główne elemnety są dopracowane. Słabym punktem jest alternator-nie osłoniety i zamontowany prawie przy jezdni potrafi świrować. Zawieszenie na razie bez problemów ale polskie drogi wcześniej czy później je wykończy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 61KM 45kW
[l/100km]