Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 Picasso

C3Picasso, 9 lat temu
Silnik 1.6 HDi 114KM 84kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 114KM 84kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : C3 Picasso jest określane jako "magic box". Choć są auta przestronniejsze w środku to C3 Picasso zapewnia wystarczająco dużo miejsca /nad głowami jest go nawet za dużo/, jest zwinne w mieście i dobrze się nim parkuje, a do tego jest wystarczająco komfortowe w długiej trasie.
4,0
Całokształt
Ciekawe i oszczędne autko. Dobre na wyjazdy dla rodziny 2+2: na weekend, nad morze, nad jezioro, czy na grzyby. Na dalsze wyprawy przydaje się box dachowy. Duży schowek przed pasażerem, szuflada, kieszenie we wszystkich 4ch drzwiach, schowki z tylu to wszytko pozwala przewozić sporo podręcznych przyborów w kabinie. Bagażnik trochę za mały na wyjazdy pod namiot. Owszem można by się spakować bez boxu na dachu, przesuwając siedzenie z oparciem do przodu ale wtedy nawet dzieci mają mało miejsca na nogi. Mimo sporej wysokości przy małej szerokości nadwozia auto prowadzi się dosyć stabilnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po raz pierwszy użytkuje auto z silnikiem diesla. Jest to najsilniejsza wersja "ropniaka" w tym modelu. Jestem zadowolony ze spalania: około 6 litrów w mieście, do 6,5 l. na autostradach (załadowany, z boxem dachowym i włączoną klimatyzacją). Poza miastem i spokojnie jadąc z prędkościami do 90 km można zejść do 4,5 litra. Przyspieszenie jest zadowalające: łatwo włączyć się do ruchu czy wyprzedzić bez strachu wolniejszy pojazd. Silnik nie jest zbyt głośny, tzn słychać go w kabinie wyraźnie ale nie jest natarczywy: żona stwierdziła, że lubi to klekotanie naszego autka.
4,0
Skrzynia biegów
Moje pierwsze auto ze skrzynią 6-cio biegową. Poza tym mam wskaźnik zmiany biegu sugerujący następne przełożenia (czemu działa to tylko w górę tzn. przy przyspieszaniu?). Zauważyłem, że spokojnemu kierowcy wskaźnik ten pozwala na płynną jazdę ale może zasugerować zmianę przełożenia dopiero przy wyższej prędkości jeśli prowadzący przyspiesza dynamicznie. Start jest możliwy tylko z jedynki. Ruszanie wtedy jest dynamiczne. Próba rozpoczęcia jazdy z dwójki powoduje dławienie silnika. Kolejne przełożenia są dobrze dobrane. Dźwignia zmiany biegów ma długie skoki i działa z wyraźnym oporem. Przy redukcji czasami nie trafiam w czwarty bieg, tylko szósty lub drugi.
4,0
Układ jezdny
Opcjonalne koła 17 calowe i szersze opony pozwalają na pewne prowadzenie. Nie zauważyłem jeszcze, żeby układ ESP musiał interweniować. Na dobrych drogach jazda jest bardzo przyjemna. Na wybojach zawieszenie niestety nie działa najlepiej. Zarówno resorowanie jak i komfort akustyczny mogłyby być lepsze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu to wielka zaleta tego modelu. Duża szyba przednia. Dwa cienkie słupki z każdej strony i trójkątne, spore szybki między nimi pozwalają dokładnie obserwować sytuacje po bokach z przodu. Mimo, że nie widać gdzie auto "zaczyna się" to krótka pokrywa silnika pozwala spokojnie parkować na ciasnych parkingach miejskich. Widoczność do tyłu jest ograniczona szerokimi słupkami tylnymi. Dobrze, że duże lusterka zewnętrzne wspomagane czujnikami parkowania (poskąpiłem na kamerę cofania bo nie tylko, że jej cena w porównaniu z innymi dodatkami była wysoka to jeszcze wymagała zamówienia jednocześnie dość drogiej nawigacji) pozwalają na bezpieczne cofanie. Żałuje, że nie dokupiłem szklanego dachu.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu rąk kierowcy. Sterowanie radiem w dźwigni pod kierownicą wymaga przyzwyczajenia. Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona wygodnie pod prawą ręką. Podłokietnik między fotelami przednimi utrudnia zapinanie pasów i przeszkadza w dostępie do hamulca ręcznego. Stoliki z oświetleniem dla pasażerów z tyłu umożliwiają dzieciom zabawę w czasie jazdy i jedzenie na postojach. Bardzo nisko umieszczone i w dodatku pojedyncze wgłębienie na tzw. "cup holder".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja dwustrefowa. Ogrzewanie też działa szybko /może to zasługa ciepłej zimy w tym sezonie?/.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się wysoko, dosyć miejsca z przodu na szerokość i nad głowami. Z tyłu mieszczą się dwie osoby. Mają dosyć miejsca nad głowami i na nogi pod warunkiem, że tylne siedzenia nie są przesunięte max w przód dla zwiększenia objętości bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika jest OK chociaż inne auta z silnikiem 1,6 HDI potrafią być cichsze. Słychać stuki zawieszenia na gorszych drogach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie ok 5,6 litra. Z ok 10000 km do tej pory przejechanych, ponad 5300 było zrobione w 2,5 tygodnia. Spory przebieg przypada na autostrady. Z Aso jeszcze nie korzystałem. Nieprzewidzianych wydatków nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena wyjściowa była nie do zaakceptowania. Standardowy rabat Citroena + premia za złomowanie starego samochodu skutecznie przekonały mnie do zakupu dobrze wyposażonego, spełniającego wymogi transportowe mojej rodziny, sympatycznego autka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
10000 km po 9 m-cach - brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10000 km po 9 m-cach - brak
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 Picasso