Na wstępie - błąd na stronie autocentrum.pl CItroen C3 II Picasso z silnikiem 1.4 VTi 95KM wychodził od 2009 roku od lutego a nie od 2016 roku. To trzeba poprawić, bo nikt tutaj nie wstawii opinii.
Ja opisuję Citroena C3 Picasso z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 95KM, jest to jednostka rodem z BMW.
PSE w kooperacji z BMW stworzyli ten silnik.
Potwierdzam problem ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego, wiele osób o tym pisze, że przy 100 tys. wszystkim pękają, jakaś wada, u mnie przy 104 tys pękł na zgrzewaniu. Na szczęście oryginał tylko 50 zł. Mankamentem dla mnie to apetyt na olej. dolewam oleju tak żeby było przy max (bo te silniki muszą mieć wysoki poziom oleju) co 3 tys. 0,5 litra. Nigdzie żadnych wycieków. Od nowości tak pożera olej i w serwisie powiedzieli , że one tak mają i to normalne. Olej oczywiście zalecany 5W30 Total ECS. Spalanie średnie w trybie miejskim przy wyłączonej automatycznej klimatyzacji to 7,4 L, niestety jak tylko włączę automatyczną klimatyzację obojętnie czy lato czy zima czy grzeje czy chłodzi to spalanie wzrasta do 8,3 L. Dziwne bo wg mnie jak jest chłodno na dworze to klima nie powinna się załączać, a ona chodzi i to jest poprawne bo niby w zimie chodzi żeby osuszać powietrze. Układ wydechowy cały wytrzymał 100 tys. Środkowy i tylny z wieszakami do wymiany, nie przegnił tylko stał się pusty i głośny i samochód stracił moc. Po wymianie nastała cisza i auto odzyskało wcześniejszą moc oraz idealny szum silnika. Przednie tarcze wymiana po 100 tys. Mankamentem jest także wysypywanie się pianki spod siedzenia kierowcy. Możesz odkurzyć dokładnie, a wsiądziesz do auta i po 20km masz pokruszoną drobno piankę pod fotelem kierowcy, jakaś wada fabryczna fotela, kruszy się pianka wypełniająca. Silnik bardzo dynamiczny ale od 3000-3500 obrotów, poniżej przymula. Uważajcie na niski poziom oleju, zaciera się napinacz łańcucha rozrządu ! W tym silniku olej zawsze przy górnej kresce bagnetu. Świetne wnętrze, przestrzenne i widoczność ekstra. Z tyłu jedynie trójka dzieci bo trójka dorosłych to już kłopot. Do jazdy w górach w 5 osób z bagażami.... nie nadaje się !!! Moc na podjazdach tylko powyżej 3500 obr. - spalanie wzrosło drastycznie z klimatyzacją automatyczną do 11L !!! Poza tym piękny dźwięk silnika, cisza w środku, bardzo ładna bryła, dostęp do wymiany żarówek ekstra - przepalają się często żarówki świateł mijania H7 - ja nie mam świateł do jazdy dziennej. Wykończenie skórzane kierownicy - ekstra, dobre materiały we wnętrzu. Skrzynia biegów - wg mnie brakuje biegu 6. Przy 130-140 km/h mam 3500 obr. - brakuje tej szóstki. Poza tym skrzynia krótka, 1,2,3, bardzo krótkie , duże wychylenia lewarkiem, ale dzięki temu precyzyjna. Wysprzęglik hydrauliczny powoduje, że sprzęgło chodzi bardzo lekko, ale ruszanie nie jest zbyt precyzyjne. Łatwość i lekkość układu kierowniczego miło zaskakuje. Poza tym bardzo jestem zadowolony z auta. Polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
duże spalanie oleju około 0,5L na każde 3000 km
pękający zbiorniczek płynu chłodzącego
zacierający się napinacz łańcucha rozrządu
4,0
Skrzynia biegów
brakuje szóstki
4,0
Układ jezdny
precyzyjny
5,0
Karoseria
super
Komfort
5,0
Widoczność
bdb
5,0
Ergonomia
bdb
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
duże spalanie przy automatycznej klimatyzacji
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mało miejsca dla 3 osób z tyłu
5,0
Wyciszenie
super
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OK
5,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pękający zbiorniczek płynu chłodzącego, kruszy się wypełnienie piankowe foteli, przedmuchy układu wydechowego
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zacierający się napinacz łańcucha rozrządu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 VTi 95KM 70kW
[l/100km]