Auto w cenie i rozmiarach zewnętrznych zbliżone do segmentu B jednak w środku bardzo przestronne, funkcjonalne, oferujące świetną widoczność, przyjazne kierowcy. Idealne do miasta i okazjonalne wyjazdy. Na naprawdę długie trasy już niekoniecznie głównie z uwagi na charakterystykę silnika i pozycję jaką zajmuje kierowca i pasażerowie w fotelach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Charakterystyczny "klekocik" trzech cylindrów. Dynamiczny. Na szczęście w mieście i przy prędkościach do 100 KM bardzo cichy a przy tym oszczędny. Przy prędkościach autostradowych "pije" jak normalny silnik 1.6 a może i więcej.
3,0
Skrzynia biegów
Na początku denerwowały mnie długie ruchy drążkiem i wrażenie małej precyzji. Ktoś przyzwyczajony do krótkich ruchów drążka może się poczuć jakby kierował jakimś małym autobusikiem. Już się przyzwyczaiłem i jest OK ale żarty o "precyzji" francuskich skrzyń biegów się przypominają.
4,0
Układ jezdny
Dobrze. Zawieszenie wcale nie jest sztywne jakby się oczekiwało po wąskim samochodzie o tak wysokim nadwoziu. Dobrze trzyma się drogi ale fizyki w takim kiosku na kołach się nie oszuka i trzeba uważać na boczne podmuchy na autostradzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Najmocniejszy punkt C3 Picasso. Fenomenalna widoczność i wrażenie poruszania się w szklanej bańce. Wielkie szyby wyznaczające z trzech stron krańce samochodu, do tego bardzo wysoka pozycja za kierownicą i króciutka maska powodują, że nawet niewysokie osoby będą miały poczucie pełnej kontroli.
5,0
Ergonomia
Pamiętając, że jest to samochód o długości raptem ok. 4 m to jest bardzo dobrze. Duży bagażnik, który po złożeniu siedzeń staje się ogromny. Wielka tylna klapa i duży otwór załadunkowy. Wysokie drzwi boczne. Wygodne wsiadanie i wysiadanie. Wysoka pozycja za kierownicą. Oczywiście w długiej trasie krótkie siedziska mogą przeszkadzać wyższym osobom ale uważam, że ktoś kto co roku jeździ na wakacje do Chorwacji albo do Włoch raczej nie będzie szukał C3 Picasso.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja ale zarazem dużo słońca latem przez wielką przednią szybę. Coś za coś. Widoczność znakomita ale jak się stoi w korku "pod słońce" to daje popalić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pamiętając, że to samochód o zewnętrznych wymiarach Corsy albo Punto to jest naprawdę bardzo dobrze. Siedziska są dość krótkie, siedzi się wysoko ale za to swobodnie wsiada do niego 5 dorosłych osób i zostaje dużo przestrzeni na nogi, nad głowami i wokół pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Bez uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno ocenić po pierwszym roku. Na szczęście nic się nie zepsuło i poza paliwem, przeglądem, wymianą opon i ubezpieczeniem samochód nie generował innych kosztów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomijając marki budżetowe i samochody używane to jest to prawdopodobnie "najwięcej samochodu" za określone pieniądze. Za nowy samochód w wersji More Life zapłaciłem 51 tyś zł. Mogę wygodnie przewieźć 5 osób i sporo bagażu. Wykończeniem i wyposażeniem nie odbiega od innych nowych samochodów w tej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pierwszy rok nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez pierwszy rok nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]