Samochód dla rodziny idealny. Mam zastrzeżenia co do ceny tego modelu i stosunku wykonania, może bardziej do spasowania plastikowych elementów, które już po przejechaniu 14 tys. kilometrów wydają niepożądane dźwięki. Silnik w moim modelu idealny, moc 120 KM jest idealnie dopasowana do wagi pojazdu. Spalanie średnie wynosi 4,5 litra (odczyt z komputera pokładowego). Cena 87 tys. w wersji SHINE mocno wygórowana. Winna kosztować o 10 tys. mniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny co do mocy i spalania. Jestem mocno zapoznany z tymi silnikami bo miałem niemal identyczny w peugeot 208 na którym przejechałem ponad 100 tys. bez żadnych problemów i remontów. Ale coś za coś. Dbałem, przeglądy po max 15 tys. kilometrów lub co rok.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest idealna ale nie jest też źle. Kwestia wyczucia. Moja rada nie starać się nadawać kierunku drążkowi ( do siebie lub od siebie) tylko pchać ruchami do przodu lub do tyłu.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to bolid formuły więc nie ma co narzekać. Mając tak dużą budę jest dobrze. Jest to samochód rodzinny i nie doszukuję się nadzwyczajnych ustawień w układzie jezdnym. To co jest można ocenić na 4+.
5,0
Karoseria
Na razie bez uwag. Ale za krótki czas eksploatacji.
Komfort
4,0
Widoczność
Posiadając 170 wzrostu przeszkadza mi dość mocno przedni słupek, który ogranicza widoczność. Podobnie jest podczas cofania. Samochód za taką kasę i nie zainstalowali kamerki tylko czujniki. Co gorsze nie mam możliwość w serwisie autoryzowanym aby zamontować bo ekran (tablet) nie jest dostosowany.
4,0
Ergonomia
Tu w opisie nie będę za bardzo odkrywczy a to dlatego, że jak pisałem przed zakupem Citroena jeździłem peugeotem , który miał niemal identyczną ergonomię więc byłem już przyzwyczajony. Jedyna nowość to ekran dotykowy i wszystkie funkcji regulacyjne wpakowano w tablet więc zajęło trochę czasu na naukę. Generalnie źle pomyślane, gdyż nieraz na dłużej muszę oderwać wzrok od drogi aby ustawić przypuśćmy temp. klimy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez jakichkolwiek uwag. Wentylacja bardzo dobra podczas normalnego użytkowania jak również podczas włączonej klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest o.k. Jadąc około 5 godzin z małym jednym odpoczynkiem nie czuje się zmęczenia ani bólów stawowych. Miejsca dla kierowcy jest naprawdę dosyć. Osoby podróżujące na tylnych siedzeniach po przejechaniu też nie narzekały ale w ilości 2 osób. Trzecia osoba z tyłu to tylko na bardzo krótkich odcinkach.
4,0
Wyciszenie
Jazda prędkościami do 90 km/h jest cicho, swobodnie można prowadzić rozmowę lub słuchać radia. Przekraczające te wartości szczególnie na autostradzie robi się mniej komfortowo ale do wytrzymania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest po prostu super. Jest to mój trzeci samochód z tymi silnikami z koncernu PSA. Dwa poprzednie przejechane powyżej 100 tys każdy bez żadnych awarii czy napraw. Więc świadomie wybrałem ten model również z silnikiem diesla. Spalanie rewelacyjne. Oczywiście może tu trochę grać kwestia znajomości sinika i jego użytkowania ale jak czytam na innych portalach o podawanych wartościach spalania na poziomie 6 do 8 litrów na sto to przecieram oczy ze zdumienia i myślę że całą trasę gościu przejechał na drugim biegu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Już na wstępie napisałem że ten stosunek jest na niekorzyść Citroena. Źle spasowania plastików stają się zmorą już po przejechaniu tak jak u mnie ponad 10 tyś. Dotyczy to tylko tylnej części samochodu z tylną klapą włącznie. I tu tak naprawdę daję jedyny minus dla tego autka
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać nic się nie dzieje, roczny przegląd gwarancyjny też nic nie wykazał oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDI 120KM 88kW
[l/100km]