Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 Aircross I Crossover

Artur, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C3 Aircross  I Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Od zabrudzenia opon przy wyjeździe z salonu w 18 miesięcy przejechało autko 60 tyś km... i co ? A no jestem z autka bardzo zadowolony. Jeździ bezawaryjnie i jak na benzynę w miarę ekonomicznie ! (tu zaznaczam że 80% km to trasa a nie jazda po zatłoczonym mieście). Spalanie w trasie spokojne zmieści się w 5,5 litra jeśli ne mamy tendencji by ciągle być pierwszym ! jazda 110 km/h to spalanie około 6 litrów, powyżej 110 w baku robi się wir i zasysa sporo... autostrada w Niemczech 145 -150 km/h 7,7... 3 osobowa rodzina z wielkim psem daje radę podróżować wygodnie nawet w dalszą trasę. Bagażnik ma 410 litrów, ale litry mało mówią więc napisze tak: 4 walizki postawione bokiem pakują się do niego bez bólu :) Ogólnie miło zaskakuje elastyczność silnika, autko całkiem fajnie zbiera się po przekroczeniu 2000 obrotów i daje dużo przyjemności z jazdy. Prowadzi się komfortowo i pewnie. Żeby nie było takie samo ach i ech ... są i małe minusy: nieprecyzyjny wsteczny bieg - haczy i często nie wchodzi za pierwszym podejściem, dużo czasu zajmuje obycie się z ergonomią... grzebanie w interfejsie w czasie jazdy to jak pisanie sms'a odwracamy uwagę od tego co dzieje się na drodze.... i tyle z moich minusów. Auto godne uwagi nawet w traktowaniu jako auto rodzinne. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, nie boi się niskich obrotów i się nie dusi... ale moc jest z nim po przekroczeniu 2000 obrotów ! dynamika zaskakuje pozytywnie. 3 cylindry nadają mu dziwne brzmienie ale w czasie jazdy z prędkością do 110 km/h kompletnie tego silnika nie słychać.
4,0
Skrzynia biegów
do skoku lewarka można się przyzwyczaić, ale bieg wsteczny wprowadza w irytację, mało precyzyjny "haczący" często trzeba robić korektę by być pewnym, że załapał i nie będzie zgrzytu...
5,0
Układ jezdny
prowadzi się bardzo komfortowo, jedynie większe poprzeczne nierówności lub solidna dziura dadzą się twardo odczuć.
5,0
Karoseria
blaszka wydaje się miękka ale przyznam: solidnie na niej lakier położony, sprawy parkingowe znosi całkiem całkiem, ktoś mocno potraktował drzwi auta na parkingu - bez skutków odprysku lakieru czy zadrapań do podkładu, po wyczyszczeniu pozostawionego obcego lakieru pozostało małe wgniecenie i to widoczne w odpowiedniej perspektywie !
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność jest niezła ale dosyć szerokie przednie słupki już kilka razy stworzyły mi martwe pole w trakcie jazdy po łuku
4,0
Ergonomia
zastąpienie tradycyjnych przycisków panelowych przez interfejs elektroniczny nie jest złym pomysłem.... ale zabawa podfolderami w trakcie jazdy rozprasza i wpływa na bezpieczeństwo jazdy, co prawda ikony klimatyzacji nawiewów są duże i czytelne ale trzeba się do tego przyzwyczaić, sterowanie z kierownicy jest OK ale osobny panel sterowania tempomatem schowany pod kierownicą też wymaga treningu by go ogarnąć ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bałem się pierwszej zimy ;) że niby 3 cylindry słabo podkręcają temperaturę, nic takiego ! układ jak najbardziej wydolny a jedyny panelowy przycisk współdziałający z klimą (reszta sterowania patrz panel elektroniczny) - "odparowanie szyb" działa bezbłędnie, widoczność poprawia się momentalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zarzutów, miejsca zarówno z przodu i z tyłu pod dostatkiem, siedziska kanapowe i bardzo wygodne, wypisywanie bzdur o trzymaniu bocznym takim i owakim są tu nie na miejscu - to nie sportówka, odsunięcie foteli dla wysokich osób z przodu nie redukuje miejsca na nogi osobom z tyłu, ważne też że wysokie osoby na tylnej kanapie nie wycierają podsufitki ;)
5,0
Wyciszenie
tylko szum powietrza, dźwięk silnika zaczyna dopiero docierać do wnętrz kabiny dopiero po przekroczeniu 110 km lub dużej redukcji, Wyciszenie auta to jego prawdziwy atut !
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trzy serwisy w ASO nie wygórowane ! poprzednik mielił portfel 30 % więcej, fajna opcja, że PSA już na etapie serwisowym ma w ofercie zamienniki !
5,0
Stosunek jakość/cena
wersja Feel jest rozsądną wersją cenową, polecam szukać z pakietem Mirror Link !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie skrzypi, nie zgrzyta, brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C3 Aircross I Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C3 Aircross  I Crossover