Ocena kierowcy - Citroen C3 Aircross I Crossover Facelifting
Marcin Zet,
6 miesięcy temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Przestrzeń wewnątrz auta, jakość materiałów we wnętrzu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Jedyna do charczący głośnik, zgłoszone do ASO.
5,0
Całokształt
Przyjemny mały Crossover miejski. W środku zadziwiająco dużo miejsca, jest wysoki więc brak poczucia klaustrofobii, silnik to znana konstrukcja trzycylindrowa, lecz mam nadzieję że już dopracowana do końca (znane problemy z łuszczącym się paskiem). Skrzynia biegów pracuje poprawianie, podobnie jak sprzęgło. Generalnie udane auto nawet w dłuższą trasę i do tego rewelacyjnie jak na tą klasę auta wybiera nierówności. Jedyna irytująca rzecz to brak osobnego przycisku do wyłączania systemu stop start i trzeba to robić przez dotykowy panel.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 1,2T to bardzo dobrze, Żwawy, można wyprzedzać bez obawy o koniec manewru. Nawet wysoka kultura pracy jak na 3 cylindry.
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie, lecz bez szału, trochę zbyt duży drążek zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Przyjemnie wybiera nierówności i nie buja się jak w CV. Przy hamowaniu zachowuje się z przewidywalny sposób.
5,0
Karoseria
Przestronna, łatwe wsiadanie, spory bagażnik.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag, duże przeszklenia.
5,0
Ergonomia
Dużo przestrzeni, właściwy rozkład instrumentów we wnętrzu. Jedyna irytująca rzecz to brak osobnego przycisku do wyłączania systemu stop start i trzeba to robić przez dotykowy panel.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja, co przy dużej ilości przeszkleń jest przydatne,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jest super, miejsca jest naprawdę dużo, nawet dla osób do 190 cm.
4,0
Wyciszenie
Do 130 jest bardzo dobrze. Potem zaczyna robić się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie wzorowo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przestronne auto, z nowoczesnym silnikiem i sześciobiegową skrzynią biegów za dobre pieniądze w promocji oczywiście. Bo katalogowe 106 tysięcy za moja wersję to gruba przesada, ale okolice 80 jest już do zaakceptowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Charczący głośnik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]