Samochod byl sciagniety z Niemiec po lekkiej stluczce (wymienione drzwi i polakierowanie prawego boku). Nie sprawial żadnych większych problemów przez pół roku, świetny samochodzik do którego się bardzo przywiązałem. Pisze w czasie przeszlym, bo pare dni temu spotkał moja Cytrynke ciezki wypadek i nadaje sie juz niestety do kasacji. Musze dodac, ze samochod jest nadwyraz bezpieczny,bo obeszlo sie bez zadnych obrazen (mocna konstrukcja, 4* w NCAP no i 4 poduszki). Uratowal zycie i za to dostaje 5.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak to diesel - jak zimny to troche powarkocze, ale potem bardzo dobrze. Przyspieszenie swietne, elastycznosc na 3-4 biegu ok, na 5 troche gorzej, ale ze wzgledu na niedużą moc. Benzyna o podobnej pojemnosci i mocy przy porównaniu odpada w przedbiegach.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mogłaby byc troche lepsza, za długie przelozenia, ciężka dwojka, do silnika 1.1 moze i by była w sam raz, ale w dynamicznym 1,4hdi nie bardzo. Ale generalnie ocena 4.
4,0
Układ jezdny
Pewnie trzyma sie drogi, dobra przyczepnosc, wspomaganie swietne do jazdy w miescie i parkowania, na trasie troche za czułe.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu w porzadku, duża szyba, wysoko się siedzi, nawet te słupki mocno nie przeszkadzają. Do tyłu slabiej ze wzgledu na małą szybe.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, dla mnie ok, choć przydałby się jeszcze jakiś schowek. Plus za składane tylne oparcia i dwuczęściowa klapa bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa, wentylacja cicha i skuteczna. W zimie zdala egzamin na 5-.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duzo miejsca, za to z tyłu troche gorzej, szczegolnie jak ktos jest wysokiego wzrostu. Nieźle przemyślane odsuwanie przedniego fotela do zajęcia miejsca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla bardzo dobre (po nagrzaniu, zimą przy mrozach troche klekocze). Byłem pozytywnie zaskoczony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Troche wyzsze niz zapowiada producent, ale i tak niezle, srednio 5l. Przy mojej ciezkiej nodze spalanie w miescie dochodzilo do 6,5l, ale dieselek namawia do dynamicznej jazdy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy w salonie kosztuje cięzkie (duzo za duze) pieniadze, szczegolnie wersja 1,4 hdi. Za prawie 60 tys jest juz duzy wybor nie tylko w tej klasie. No ale coz, Citroen nigdy nie byl tani. Pozniej za to sa wysokie rabaty :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez większych napraw, tylko materiały eksplatacyjne.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 HDi 70KM 51kW
[l/100km]